Στη νέα της ατομική έκθεση, η Εγκράτεια Ρούμπου κάνει "βουτιά στο αβέβαιο της ανθρώπινης ύπαρξης"

Η χωρίς ανάσα βύθιση, οι εσωτερικές δονήσεις, το αγκομαχητό, η αδιάκοπη εσωτερική πάλη αφήνουν εκκωφαντικό αποτύπωμα στο ζωγραφικό έργο της Εγκράτειας Ρούμπου, με τίτλο "κάποιες φορές ακούω τόσο δυνατά το μέσα μου".

Εγκράτεια Ρούμπου

Ο Εικαστικός Κύκλος ΔΛ παρουσιάζει  έως τις 25 Οκτωβρίου την ατομική έκθεση της Εγκράτειας Ρούμπου με τίτλο "κάποιες φορές ακούω τόσο δυνατά το μέσα μου", με ελεύθερη είσοδο.

Εγκράτεια Ρούμπου

Στην έκθεση ο ζωγραφικός μονόλογος μετουσιώνεται σε διάλογο, για όποιον τολμά έστω και μία βουτιά στο αβέβαιο της ανθρώπινης ύπαρξης. Πρόκειται για ένα ταξίδι αναζήτησης. Μία διαδρομή δύσκολη. Λέξεις, που αν και άηχες, ηχούν με την εκκωφαντική τους σιωπή. Φράσεις, συνειδητές ή και ασυνείδητες, χρώμα και φως, επαναλαμβανόμενα μοτίβα, παράδοξες λεπτομέρειες που μετά βίας γίνονται αντιληπτές, στιγμιαία θραύσματα ενός εσωτερικού "μουρμουρητού". 

Εγκράτεια Ρούμπου

Η καλλιτέχνιδα σημειώνει: "Η ανάγκη μου να βυθιστώ κάτω από την επιφάνεια, η βύθιση στη λάσπη του Samuel Beckett στο Πώς Είναι, στο 4.48: Ψύχωση, στο Λαχταρώ της Sarah Kane, η κατάβαση στην κόλαση του Δάντη, αποτυπώνεται μέσα από ένα εσωτερικό σύστημα επαναλαμβανόμενων εικόνων και αναμνήσεων. Διαφορετικές σημειώσεις που συνομιλούν πάνω στη ζωγραφική επιφάνεια. Κείμενα στα οποία επεμβαίνω ζωγραφικά, ανακατεύονται και ξαναγράφονται από την αρχή. Λέξεις, φράσεις, σημάδια και στίγματα που προκύπτουν από την επαναλαμβανόμενη γραφή, μια γραφή αυτόματη, ένας εικαστικός εξαγνισμός. Τη χειρονομία, την ύλη του χρώματος, τη συνύπαρξη και την πάλη όλων αυτών των στοιχείων στην ίδια τη ζωγραφική επιφάνεια. Αυτό το "σκάλισμα”, "σκάψιμο” στα διαφορετικά επίπεδα που προκύπτουν με φέρνει αντιμέτωπη με το βάρος της ίδιας της ύπαρξης".

Εγκράτεια Ρούμπου

Όπως σημειώνει η Αρχαιολόγος - Ιστορικός της Τέχνης, Ίρις Κρητικού, πρόκειται "για μια γενναία επιστροφή στη φωτεινά οδυνηρή Αποτυχία του Μπέκετ, στη στροβιλική περιδίνηση, στη στροφή έσω και στην ύστατη Έξοδο του "Λαχταρώ”. Στο Καθαρτήριο του νου και στη συμπαντική μήτρα της γένεσης και του κόσμου που εξακολουθητικά μας γκρεμίζει στο έρεβος και μας εξυψώνει για λίγο ακόμη στο φως". Επίσης, σύμφωνα με την ίδια, "Στους παλλόμενους από χρώμα και φως, λέξεις, γραμμές, προσθήκες χαρτιού, ουλές και ρωγμές αφαιρετικούς καμβάδες της, μετεωρίζεται με τρόπο συνοπτικό αλλά έξεργο η άυλη ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης". Και η καλλιτέχνιδα, με μία "διαδικασία "εξάχνωσης και μεταμόρφωσης” μέσα από τη θαρραλέα ζωγραφική πράξη που εγκαταλείποντας κάθε δικλείδα κοσμητικής ασφάλειας, αφηγείται με τρόπο λιτό και σωματοποιημένο μία προσωπική εμπειρία του κόσμου", μας προσκαλεί να δούμε πέρα από την επιφάνεια, να συντονιστούμε με τη φωνή μέσα μας.

Εγκαίνια: 28/9 (7 – 10μμ.)

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Εγκράτεια Ρούμπου. κάποιες φορές ακούω τόσο δυνατά το μέσα μου

  • Ζωγραφική

Ο ζωγραφικός μονόλογος της εικαστικού μετουσιώνεται σε διάλογο, για όποιον τολμά έστω και μία βουτιά στο αβέβαιο της ανθρώπινης ύπαρξης: φράσεις, συνειδητές ή και ασυνείδητες, χρώμα και φως, επαναλαμβανόμενα μοτίβα, παράδοξες λεπτομέρειες που μετά βίας γίνονται αντιληπτές.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Depression Era": Ένα βιβλίο αποτυπώνει την Ελλάδα στην εποχή της κρίσης

Ο τόμος θα παρουσιαστεί την ερχόμενη εβδομάδα στο Ρομάντσο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
13/12/2025

Bazaar Κεραμικών Reloaded!

Παράταση για το παζάρι κεραμικών στο Vlastaris Antiques με νέες αφίξεις σε μοναδικά κομμάτια από τον ελληνικό και ευρωπαϊκό χώρο του 19ου και 20ού αιώνα.

"L’Infini terrible": Η σαγηνευτική φρικαλεότητα στην τέχνη του Χρήστου Οικονόμου

Η πρώτη ατομική παρουσίαση του καλλιτέχνη στη Roma Gallery.

1945: Το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου γίνεται αφορμή για έκθεση στο Καπνεργοστάσιο

Η έκθεση παρουσιάζεται με αφορμή τη συμπλήρωση 80 ετών από το τέλος του πολέμου.

Τα απομεινάρια αποκτούν δεύτερη ζωή στην ατομική έκθεση της Ελένης Παπάζογλου

Στην έκθεση "Proposing Everything Twice" δίνεται χώρος και χρόνος σε όσα μένουν στη σκιά του στούντιο.

Πως συνδέεται ένα εργαστήριο σχεδιασμού ήχου με έννοιες των Gilles Deleuze και Félix Guattari;

Στο δεύτερο workshop της σειράς του "InnerLand Project" ο Δημήτρης Μενεξόπουλος εμπλέκει την φιλοσοφία στη δημιουργία ηλεκτρονικής μουσικής.