Μια εξπρεσιονιστική ανάγνωση του μύθου του Ικάρου από τον Μιχάλη Αρφαρά

Ζωγραφική, γλυπτική και βίντεο συνθέτουν ένα πρωτότυπο εικαστικό σκηνικό και μελετούν τη σχέση του γνωστού μύθου με την ιστορία της ανθρώπινης εξέλιξης.

Μιχάλης Αρφαράς Ο ίλιγγος του Ίκαρου

Η αίθουσα τέχνης έκφραση – γιάννα γραμματοπούλου παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Μιχάλη Αρφαρά, "Ο ίλιγγος του Ίκαρου".

Η έκθεση είναι ένα εικαστικό σκηνικό αποτελούμενο από έργα που συνδυάζουν τη ζωγραφική, τη γλυπτική και το βίντεο σε ένα εκθεσιακό σύνολο, επεκτείνοντας με κίνηση και ήχο τις εκφραστικές δυνατότητες των εικαστικών τεχνών. Αισθητικά τα έργα εμπλέκουν εξπρεσιονιστικά με σουρεαλιστικά στοιχεία, έχοντας προφανείς αναφορές στους κόσμους των κόμιξ και των video games.

Μιχάλης Αρφαράς Ο ίλιγγος του Ίκαρου

Μιχάλης Αρφαράς Ο ίλιγγος του Ίκαρου

Ο τίτλος της έκθεσης αναφέρεται στον μύθο του Ίκαρου και μάλιστα τη στιγμή που συνειδητοποιεί το πόσο ψηλά έχει πετάξει και τον κυριεύει ο ίλιγγος του ύψους. Είναι φανερό ότι ο Αρφαράς χρησιμοποιεί τον μύθο του Ίκαρου σαν αντικατοπτρισμό της ανθρώπινης ιστορικής εξέλιξης. Η ανθρωπότητα έκανε αδιαμφισβήτητα ένα τεράστιο εξελικτικό άλμα, για να βρίσκεται σήμερα σε αυτά τα δυσθεώρητα ύψη. Αυτή η αστάθεια της αιώρησης όμως γεννάει το ερώτημα του τι έπεται. Θα ακολουθήσει μια ακάθεκτη πτήση προς την ολοκληρωτική καταστροφή; Διαθέτει η ανθρωπότητα ακόμη την δύναμη μίας ριζικής αλλαγής, για να πραγματοποιήσει την ποθητή ομαλή προσγείωση σε μία ακόμη ζωντανή γη;

"Ο Αρφαράς με βαθιά περίσκεψη αντιλαμβάνεται τα όσα γύρω του τεκταίνονται, καταγράφει του κόσμου τις εικόνες και τις μεταμορφώνει σε συνείδηση αποκαλύπτοντας  τη βαθιά και πολύπλοκη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στο χτες και το σήμερα, το βάθος και την επιφάνεια, την ουσία και την απουσία, το ήθος και την ασέβεια. Επιδεικνύει το πρόσωπό μας ως την πιο άκαμπτη ουσία δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα είδος αντίστροφης συγκίνησης που εκπέμπεται σιωπηλά και μαγικά από τα απορρίμματα του άκρατου καταναλωτικού μας εγώ. Καταγράφει ο Αρφαράς μια γλώσσα παράλογη. Αντικαθιστά τις λέξεις με σύμβολα που αφυπνίζουν νου και λογισμό. Γνωρίζει το αποτέλεσμα και μας το παρουσιάζει προκαλώντας μας. Είναι μια ύστατη προσπάθεια να παραμερίσουμε το παράλογο. Η διάβρωσή μας είναι όμως βαθειά. Η νίκη του καταναλωτισμού είναι βεβαία, τα μάτια μας θα συνηθίσουν πια να βλέπουν την ασχήμια, τα αυτιά μας θα ανέχονται τους ρήτορες. Θα ανεχτούμε το παραμορφωμένο σώμα μας.", παρατηρεί ο ιστορικός τέχνης Ανδρέας Χατζηθωμάς.

Εγκαίνια: 4/3 (12-5 μ.μ.)

Info: έκφραση – γιάννα γραμματοπούλου | 4/3-1/4 | Ώρες λειτουργίας: Πεμ., Παρ.: 12-8 μ.μ., Τετ.: 12-6 μ.μ., Σαβ.: 12-3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Περισσότερες πληροφορίες

Έκφραση «Γιάννα Γραμματοπούλου»

Βαλαωρίτου 9Α, Κολωνάκι
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Συμφωνική συναυλία "στον απόηχο της γιορτής" με τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών

Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών: Ο Κύκλος "Συμφωνικές βραδιές" συνεχίζεται το Σάββατο 24 Ιανουαρίου με δύο νέους καλλιτέχνες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/12/2025

Το Open House Athens φιλοξενεί το 3ο Ετήσιο Συνέδριο του Open House Europe

Ένα διήμερο για τη διαφύλαξης της κληρονομιάς του αύριο.

Πότε θα γεμίσει η έκθεση All Eyes on Palestine με μουσική και ήχους της Γάζας

All Eyes on Palestine: Η έκθεση μας παρακινεί να δούμε την Παλαιστίνη, θα γεμίσει στις 28 Δεκεμβρίου με μουσική και ήχους της Γάζας.

Οι εκθέσεις που θα δούμε στο Μουσείο Μπενάκη το 2026

Νέα εικαστικά πρότζεκτ στα παραρτήματα του μουσείου.

Νέα βιβλία από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος

Έντεκα νέες προτάσεις για κάθε αναγνωστικό γούστο, από τη λογοτεχνία και το θρίλερ μέχρι τα παιδικά και τα βιβλία για γονείς.

Η "κοσμογονία" ζωγραφικής στην ANiMA Gallery παρατείνεται κατά μια εβδομάδα

"Γένεσις – Κοσμογονία": Η έκθεση του Λάμπρου Σταυρόπουλου στην ANiMA Gallery παρατείνεται κατά μία βδομάδα

Αυτές οι εργασίες έγιναν στο Ανάκτορο της Αρχαίας Πέλλας που άνοιξε ξανά για το κοινό

Αποκαταστάθηκε ο τόπος, που γεννήθηκε και ανδρώθηκε ο Μέγας Αλέξανδρος. Τα επόμενα βήματα του Υπουργείου Πολιτισμού για το Ανάκτορο της Πέλλας.