"good spaces left": Τι μυστικά κρύβει η πλατεία των Εξαρχείων;

Το cross section archive παρουσιάζει την έκθεση της Anu Vahtra, σηματοδοτώντας και την έναρξη της ετήσιας θεματικής του κέντρου για το 2022-23, "Ιστορία σε Πραγματικό Χρόνο".

'good spaces left'

Το cross section archive παρουσιάζει την έκθεση "good spaces left" (2/12) της Εσθονής εικαστικού Anu Vahtra, την πρώτη της ατομική έκθεση στην Αθήνα, σηματοδοτώντας και την έναρξη της ετήσιας θεματικής του κέντρου για το 2022-23, "Ιστορία σε Πραγματικό Χρόνο".

Η διορατικότητα της Anu Vahtra έχει τις ρίζες της σε μια πρακτική μέσω της οποίας εξετάζει κριτικά και τεκμηρίωνει διαδικασίες σε αστικά τοπία. Το έργο της Vathra επικεντρώνεται γύρω από τις ακριβείς παρατηρήσεις της σε χωρικές συνθήκες, με έμφαση στο εφήμερο και το παροδικό, το ασταθές και ακούσιο, όπως ίχνη μιας δραστηριότητας που ολοκληρώθηκε, διαδικασίες μεταμόρφωσης, αστικοί εναπομείναντες χώροι. Έχει καταγραψει και τεκμηριώσει λεπτομέρειες αστικών τεχνουργημάτων όπως κατεδάφησεις στο Άμστερνταμ και τις Βρυξέλλες και τις κενές βιτρίνες στο κέντρο του Μανχάταν μετά την περιοδο του "εξευγευνισμού"(=gentrification).

Στην έκθεση "good spaces left", η Anu Vahtra εστιάζει στην περιφραγμένη πλατεία των Εξαρχείων, τη συγκρουσιακή παρουσία του φράχτη και τη δυναμική που τον περιβάλλει. Η έκθεση αποτελείται από μια σειρά αποσπασμάτων από τη διαδικασία τεκμηρίωσης αυτού του φραγμού, την ανεπιθύμητη αλλαγή που αυτός καλύπτει και τις προσπάθειες της να συλλάβει τα ξεθωριασμένα θραύσματα ενός καλού χώρου, περιορισμένου. 

Η Anu Vahtra έχει βρεθεί στην Αθήνα και γύρω από τα γεωγραφικά της σύνορα, κατά τη διάρκεια τριών περιόδων εργασίας, στη διάρκεια του 2021-2022, ερευνώντας και αφομοιώνοντας τις ιδιαιτερότητές της. Η έκθεση της προκύπτει ως αποτέλεσμα της έρευνάς της σχετικά με το θέμα "Ιστορία Σε Πραγματικό Χρόνο" στο σημερινό αστικό και παραλληλα προσδιορισμένο στο προσωπικό της πλαίσιο, καταγράφοντας μη αναστρέψιμα χωρικά γεγονότα, στιγμές και διαμορφώσεις, και συγκεκριμένα στην συνθήκη του αθηναϊκού αστικού τοπίου.

Ο τίτλος της έκθεσης είναι δανεισμένος από το μυθιστόρημα της Anne Carson Autobiography of Red, κεφάλαιο XVII Walls.

Info: cross section archive | 2/12-5/2 | Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Τι σχέση έχει ο Λόρδος Βύρωνας με τα γλυπτά του Παρθενώνα;

Το Μουσείο Ακρόπολης παρουσιάζει την έκθεση "Ο Παρθενώνας και ο Βύρωνας" με αφορμή τα 200 χρόνια από τον θάνατο του Βρετανού ποιητή.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/04/2024

Communities Between Islands: Καλλιτέχνες συνομιλούν με κοινότητες από τρία νησιά της Μεσογείου

Το δεύτερο κεφάλαιο του διεπιστημονικού καλλιτεχνικού προγράμματος Communities Between Islands έρχεται τον Μάιο στη Σύρο.

Τελευταίες μέρες με το "White Dwarf" στο Μουσείο Μπενάκη

Η διαδραστική εγκατάσταση εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας ολοκληρώνεται αυτή την εβδομάδα.

Queer, διαδικτυακή και κινηματική ποίηση στον 21ο αιώνα

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου ανατρέχουμε σε μερικά από τα πολλά ενδιαφέροντα που ακούστηκαν για τα κινήματα και τα ποιήματα στο πρόσφατο συνέδριο "Από την παγκοσμιοποίηση στην τεχνητή νοημοσύνη. Η ελληνική λογοτεχνία στον 21ο αιώνα" στην Εθνική Βιβλιοθήκη, στο ΚΠΙΣΝ. Το συνέδριο διοργάνωσε η Ευρωπαϊκή Εταιρεία Νεοελληνικών Σπουδών σε συνεργασία με την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος.

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν’ ακούσουμε..." τους μεγάλους συνθέτες του 20ού αιώνα

Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς μπαίνει στην Πινακοθήκη Γκίκα και παρουσιάζει μία διαδραστική έκθεση-αφιέρωμα σε 11 σπουδαίους μουσικοσυνθέτες της Ελλάδας.

"Ίσαλος Γραμμή": Ένα ταξίδι ακουστικής αίσθησης και μνήμης μέσα από το εργαστήρι του Στέλιου Γαβαλά

Μία γοητευτική προσέγγιση σε έργα γλυπτικής, που προκαλούν χωρικές εμπειρίες, υιοθετώντας τα χαρακτηριστικά και τις ποιότητες της αρχιτεκτονικής δημιουργίας.

Ο κορυφαίος συγγραφέας αστυνομικού Ian Rankin στην Αθήνα

Ο Βρετανός συγγραφέας επισκέπτεται τη χώρα μας στο πλαίσιο του 5ου Φεστιβάλ Αστυνομικής Λογοτεχνίας Agatha με αφορμή το νέο του αστυνομικό μυθιστόρημα "Όσα δεν θέλω να πω".