Η Αναστασία Γκινάκη μας σαγηνεύει με τον καλλιτεχνικό της "λόγο"

Η έκθεση «Περπατώ, περπατώ εις τον κήπο, όταν εκείνος δεν είναι εδώ» εγκαινιάζεται σύντομα στη Gallery Genesis.

Οι λεβάντες της Αρλ (50x40) Αναστασία Γκινάκη

Η Gallery Genesis εγκαινιάζει την έκθεση της Αναστασίας Γκινάκη με τίτλο "Περπατώ, περπατώ εις τον κήπο, όταν εκείνος δεν είναι εδώ" στις 16 Ιουνίου.

Ένας πίνακας ζωγραφικής είναι, από μόνος του, ένα σχήμα οξύμωρο. Γιατί την ίδια στιγμή που καθοδηγεί το βλέμμα, εγκλείοντάς μέσα στο πλαίσιο του, την ίδια εκείνη στιγμή το ανοίγει στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, το κάνει να εναγκαλιστεί τον κόσμο σε όλες του τις διαστάσεις. Κι ας είναι το θέμα του οριοθετημένο. Κι ας είναι η εξεικόνιση εστιασμένη. Δεν είναι μόνο η αναπαραστατική ιδιότητα που έχει, αφ’ εαυτής, η ζωγραφική. Είναι, πολύ περισσότερο, η δυνατότητά της να δείχνει αυτό που η ανθρώπινη όραση στερείται μέσα στις πάγιες και παγιωμένες εικόνες στις οποίες είναι βυθισμένη. Είναι το ξάφνιασμα από την έκλαμψη του ωραίου που επενεργεί τόσο καίρια και καταλυτικά στην ανθρώπινη συνείδηση, ώστε να τη λυτρώνει, να την καθαίρει, να την εξαγνίζει.

Αναστασία Γκινάκη Μαργαρίτες του δρόμου I (50x40)
Αναστασία Γκινάκη Μαργαρίτες του δρόμου I (50x40)

Η τέχνη της Αναστασίας Γκινάκη κινείται ακριβώς προς αυτήν την κατεύθυνση. Οι πίνακές της εντυπωσιάζουν με τον "λόγο" τους. Τα χρώματα, τα σχήματα, οι μορφές και οι συνδυασμοί τους εκπλήσσουν αυτόν που θα σταθεί αντίκρυ τους και θα αισθανθεί το κέντρισμα των αισθήσεων -όχι απαραίτητα μόνο της όρασης - και των αισθημάτων. Αυτό, άλλωστε, επιτάσσει και ο εξπρεσιονισμός, ως κατευθυντήρια αρχή και ιδέα. Στην περίπτωση της δημιουργού, όμως, λειτουργεί και κάτι ακόμα. Είναι αυτή η περίεργη αίσθηση που έχει κάποιος όταν κοιτά τους πίνακές της ότι, παράλληλα με το αποτέλεσμα, ατενίζει και την ίδια τη μέθοδο, την πορεία και τη διαδικασία της δημιουργίας. Ότι, δηλαδή, η ζωγράφος καθοδηγεί και κατευθύνει τη θέαση του τρόπου με τον οποίο το λευκό του καμβά της αναλύεται και ενυπάρχει στα επιμέρους χρώματα που, σαν ζωντανές υπάρξεις, ξετυλίγουν τη δική τους ιστορία, τη δική τους φωνή, τον δικό τους κόσμο. Γι’ αυτό και μπορεί να συνομιλήσει τόσο ουσιαστικά με την ποίηση, όπως κι αυτή αφήνει το ανάγλυφό της πάνω στο χαρτί. Γιατί τα χρώματα είναι η άλλη όψη των λέξεων ή, μάλλον, η σιωπηλή εκδοχή τους.

Η ζωγράφος, με τον παιγνιώδη και ευφάνταστο τίτλο που επιλέγει για τη συλλογή της, κλείνει το μάτι στον επισκέπτη και περιηγείται μαζί του μέσα σε κήπους που δεν υπάρχουν, κι όμως, είναι ολοκληρωτικά εδώ. Και είναι εδώ κατά τρόπο πολύσημο, αποτελούν τις πολλαπλές εκδοχές του ίδιου ερεθίσματος, όπως αυτό ερμηνεύεται από κάθε θεατή, από κάθε βλέμμα που μπορεί να ανοίγει κατά τον ίδιο πάντα τρόπο μπροστά στη θέα και τη θέαση του έργου, προσλαμβάνει όμως τη δική του απόχρωση, τη δική του θερμοκρασία, τη δική του ένταση. Τον δικό του, εν τέλει, βηματισμό μέσα στον χρόνο της σύνθεσης.

Επιμέλεια: Γιώργος Τζάνερης

Εγκαίνια: 16/6 (8.30 μ.μ.)

Info: Genesis | 16/6-09/7 | Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πεμ., Παρ.: 12-9 μ.μ., Τετ., Σαβ.: 12-3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

©φωτογραφίας εξωφύλλου: Οι λεβάντες της Αρλ (50x40) Αναστασία Γκινάκη

Περισσότερες πληροφορίες

Genesis

Ιπποκράτους 121, Νεάπολη
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Για τον Θοδωρή Προδρομίδη, οι συνέργειες δεν είναι απλά άλλη μια πιασάρικη λέξη

Με αφορμή την ολοκλήρωση της έκθεσης του Θοδωρή Προδρομίδη "Port Proxy" στην Callirrhoë στις 15/11 μιλάμε με τον εικαστικό για το έργο του και τη συμμετοχή του σε προγράμματα τέχνης και εκπαίδευσης ως φορέας κοινωνικής αλλαγής.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
14/11/2025

"Gut": Ένα εικαστικό πρότζεκτ για την ποιητική της υπόγειας ύπαρξης

Σύγχρονοι δημιουργοί μελετούν ορισμένους από τους ισχυρότερους συμβολισμούς των ανθρώπινων απαρχών που έχει πλάσει η φαντασία.

Ξεκίνησαν οι εγγραφές για το 15ο Διεθνές Συνέδριο CoMuseum

Ένα τριήμερο γεμάτο ομιλίες, συζητήσεις, εργαστήρια και δράσεις δικτύωσης.

"λάλλαρος": Μια κυπριακή φράση γίνεται αφορμή για εικαστικούς πειραματισμούς

Επτά Κύπριοι καλλιτέχνες συναντώνται σε ένα πεδίο δημιουργικού διαλόγου και συνύπαρξης.

Ο Ουκρανός πρωτοπόρος Alexis Gritchenko και η σχέση του με την Ελλάδα

Το MOMus Θεσσαλονίκης τιμά έναν από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους καλλιτέχνες του 20ού αιώνα.

Η Maud Royer μάς ανοίγει τα μάτια για την "Τρανσφοβία"

Και το κάνει μέσα από το ομότιτλο νέο της δοκίμιο που κυκλοφορεί προσεχώς από τις εκδόσεις Πόλις.

Ο ρηξικέλευθος καλλιτέχνης Charles Sandison παρουσιάζει νέα έκθεση στην Αθήνα

Το "The Athens Algorithm" εξερευνά τη σχέση του δυτικού στοχασμού με την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης.