Athens Calling: 6 ματιές στην πόλη (2/8-9/8)

Οι καυτές «Καλοκαιρινές Νύχτες» αντέχονται μόνο σε ένα θερινό σινεμά ή σε ένα αρχαίο θέατρο και ακόμα καλύτερα σε ένα βραβευμένο μπαρ.

Athens Calling: 6 ματιές στην πόλη (2/8-9/8)

#1 «Ορέστη» απ’ τη Βόρεια Ελλάδα!

Την ευκαιρία να δούμε την εκδοχή που επιφύλαξε ο Ευριπίδης στο μύθο των Ατρειδών μάς δίνει η παράσταση «Ορέστης» του ΚΘΒΕ σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή του Γιάννη Αναστασάκη, Παρασκευή 3 και Σάββατο 4 Αυγούστου, στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου. Η φετινή κάτοχος του βραβείου καλύτερης ηθοποιού «Μελίνα Μερκούρη» Ιωάννα Κολλιοπούλου και ο Χρίστος Στυλιανού ερμηνεύουν τους ρόλους της Ηλέκτρας και του Ορέστη, οι οποίοι έξι ημέρες μετά τη δολοφονία της Κλυταιμνήστρας και του Αίγισθου, αποκηρυγμένοι από την πόλη των Μυκηνών, κινδυνεύουν με λιθοβολισμό. Ειρωνεία, σαρκασμός, ψυχολογικές προεκτάσεις και υψηλή τραγική ποίηση συνθέτουν την ευριπίδεια τραγωδία, που φέρνει δύο αντιηρωικές μορφές ενώπιον μιας αμετάκλητης τιμωρίας. Η νέα μετάφραση είναι του Γιώργου Μπλάνα, ενώ στο θίασο πρωταγωνιστούν ακόμη οι Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Χρήστος Στέργιογλου, Κώστας Σαντάς κ.ά..

#2 Το «The Clumsies» στην κορυφή

Athens Calling: 6 ματιές στην πόλη (2/8-9/8) - εικόνα 1

Τα Spirited Awards 2018 δόθηκαν πριν από λίγες ημέρες στο πλαίσιο της πιο σημαντικής διοργάνωσης της βιομηχανίας των πoτών, του «Tales of the Cocktails», στη Νέα Ορλεάνη. Ανάμεσα στους διάσημους συνυποψηφίους του, το αθηναϊκό «The Clumsies» ξεχώρισε κατακτώντας τον τίτλο του Best International Hight Volume Bar. Μια σπουδαία διάκριση που έρχεται, μετά την έκτη θέση στα 50 καλύτερα bars του κόσμου, να επιβεβαιώσει την επιρροή που έχει η ομάδα του «The Clumsies» στη διεθνή bartending σκηνή.

#3 «Καλοκαιρινές Νύχτες» ενηλικίωσης

Athens Calling: 6 ματιές στην πόλη (2/8-9/8) - εικόνα 2

Μετά το «Να με Φωνάζεις με τ’ Όνομά σου» ο υποψήφιος για Όσκαρ και περιζήτητος πλέον Τιμοτέ Σαλαμέ πρωταγωνιστεί και κλέβει την παράσταση στις «Καλοκαιρινές Νύχτες», μια ειλικρινή και ευαίσθητη ιστορία ενηλικίωσης ενός αγοριού που αναγκάζεται να περάσει το καλοκαίρι του 1991 σε ένα θέρετρο της Μασαχουσέτης. Άγνωστος μεταξύ αγνώστων, θα ερωτευτεί την πιο σέξι κοπέλα της κωμόπολης και θα γίνει φίλος με τον τοπικό διακινητή μαριχουάνας, αποχαιρετώντας οριστικά τα χρόνια της αθωότητας.

#4 Ειρηνόφιλο διονυσιακό γλέντι στο Λαύριο

Athens Calling: 6 ματιές στην πόλη (2/8-9/8) - εικόνα 3

Ο Δικαιόπολις στους αριστοφανικούς «Αχαρνής», απηυδισμένος από τον πόλεμο και τους πολεμοχαρείς συμπολίτες του, προχωράει σε σύναψη ιδιωτικής ειρήνης με τους Σπαρτιάτες. O Πέτρος Φιλιππίδης, που τον υποδύεται, πρωτοστατεί στο παραδοσιακό, διονυσιακό γλέντι που στήνει ο Κώστας Τσιάνος, με βασικούς συνεργούς στο πλάι του τους Παύλο Χαϊκάλη, Κώστα Κόκλα, Ιωάννη Παπαζήση και Τάκη Παπαματθαίου, στο Τεχνολογικό και Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου, την Κυριακή 5 Αυγούστου.

#5 Ποπ καρτούν μετακομίζουν στο Κολωνάκι

Athens Calling: 6 ματιές στην πόλη (2/8-9/8) - εικόνα 4

Το Μέγαρο Δεληγεώργη επιστρέφει στον εικαστικό χάρτη φιλοξενώντας τη νέα γκαλερί Allouche Benias Gallery. Στους τοίχους της, μέχρι τις 30 Αυγούστου, βρίσκουμε χιουμοριστικούς χαρακτήρες του Kenny Scharf, επαναλαμβανόμενα μοτίβα απώλειας του Ross Bleckner, φωτογραφικά κολάζ του Enoc Perez και ρετρό φιγούρες του Donal Baechler. Στο υπόγειο, ο ανερχόμενος Vassili H. μας οδηγεί σε σουρεαλιστικά μονοπάτια.

#6 Τέχνη με ψυχή, για όλους

Athens Calling: 6 ματιές στην πόλη (2/8-9/8) - εικόνα 5

Ένα φεστιβάλ που γεννήθηκε με πρωτοβουλία της χορεύτριας Μαλβίνας Λωρίδα με στόχο να αναδείξει τη μοναδικότητα, εξασφαλίζοντας σε όλους, αλλά κυρίως στα άτομα με αναπηρία, ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στον πολιτισμό και προβολής της τέχνης τους. Το All Souls Festival βρήκε το σπίτι του στο Στούντιο Κινητήρας, στην Ερεχθείου, ένα χώρο που πληροί όλες τις προϋποθέσεις προσβασιμότητας, και επιφυλάσσει στο κοινό που ενδιαφέρεται για την κοινοτική δράση ένα διήμερο (1-2 Αυγούστου) γεμάτο σεμινάρια και παραστάσεις, με ελεύθερη συνεισφορά, που επικεντρώνονται στη θεραπευτική πτυχή των τεχνών και στην εξοικείωση με την αναπηρία.

Περισσότερες πληροφορίες

Καλοκαιρινές Νύχτες

Hot Summer Nights
2
  • Δραματική
  • 2017
  • Διάρκεια: 117 '
  • Ελάιτζα Μπάινουμ

Ο Ντάνιελ θυμάται το καλοκαίρι του 1991 και την περιπετειώδη ενηλικίωσή του σε ένα παραθαλάσσιο θέρετρο της Μασαχουσέτης.

Αχαρνής

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Ο Αριστοφάνης κλείνει το μάτι στο σήμερα με μια ειρηνιστική κωμωδία, στην οποία ο απογοητευμένος από τον πόλεμο Δικαιόπολις συνάπτει «ιδιωτική» συνθήκη ειρήνης με τη Σπάρτη.

Ορέστης

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 110 '

Η Νέμεσις στην απόλυτη θεατρική μορφή της. Η αδερφική αγάπη γίνεται συνενοχή, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά την κατάρα της γενιάς των Ατρειδών, σε έναν «πόλεμο» που δεν έχει τέλος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Για τον Θοδωρή Προδρομίδη, οι συνέργειες δεν είναι απλά άλλη μια πιασάρικη λέξη

Με αφορμή την ολοκλήρωση της έκθεσης του Θοδωρή Προδρομίδη "Port Proxy" στην Callirrhoë στις 15/11 μιλάμε με τον εικαστικό για το έργο του και τη συμμετοχή του σε προγράμματα τέχνης και εκπαίδευσης ως φορέας κοινωνικής αλλαγής.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
14/11/2025

"Gut": Ένα εικαστικό πρότζεκτ για την ποιητική της υπόγειας ύπαρξης

Σύγχρονοι δημιουργοί μελετούν ορισμένους από τους ισχυρότερους συμβολισμούς των ανθρώπινων απαρχών που έχει πλάσει η φαντασία.

Ξεκίνησαν οι εγγραφές για το 15ο Διεθνές Συνέδριο CoMuseum

Ένα τριήμερο γεμάτο ομιλίες, συζητήσεις, εργαστήρια και δράσεις δικτύωσης.

"λάλλαρος": Μια κυπριακή φράση γίνεται αφορμή για εικαστικούς πειραματισμούς

Επτά Κύπριοι καλλιτέχνες συναντώνται σε ένα πεδίο δημιουργικού διαλόγου και συνύπαρξης.

Ο Ουκρανός πρωτοπόρος Alexis Gritchenko και η σχέση του με την Ελλάδα

Το MOMus Θεσσαλονίκης τιμά έναν από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους καλλιτέχνες του 20ού αιώνα.

Η Maud Royer μάς ανοίγει τα μάτια για την "Τρανσφοβία"

Και το κάνει μέσα από το ομότιτλο νέο της δοκίμιο που κυκλοφορεί προσεχώς από τις εκδόσεις Πόλις.

Ο ρηξικέλευθος καλλιτέχνης Charles Sandison παρουσιάζει νέα έκθεση στην Αθήνα

Το "The Athens Algorithm" εξερευνά τη σχέση του δυτικού στοχασμού με την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης.