World of Warcraft, ετών πέντε

Γενέθλια για τον πιο επιτυχημένο online τίτλο... ever

Ω, ναι. Το κλισέ σχετικά με "τους ανθρώπους που θα πρέπει να έμεναν σε κάποια σπηλιά την τελευταία πενταετία για να μην έχουν ακούσει ποτέ για το World of Warcraft" είναι, παραδόξως, αλήθεια. Η δημιουργία της Blizzard είναι - πέρα από κάθε αμφιβολία - ένα από τα σημαντικότερα games στην ιστορία της αλληλεπιδραστικής διασκέδασης, από όποια πλευρά κι αν την κρίνει κάποιος. Εμπορικά; Με 12 εκατομμύρια εγγεγραμμένους συμμετέχοντες στον εικονικό του κόσμο gamers, είναι... πολυπληθέστερο από πολλά κράτη του κόσμου. Οικονομικά; Όλοι αυτοί οι gamers πληρώνουν γενναία συνδρομή σε μηνιαία βάση - και καταβάλλουν πρόσθετο αντίτιμο για κάθε μεγάλο expansion pack πρόσθετου περιεχομένου. Πολιτισμικά; Είναι ο μοναδικός τίτλος που θα μπορούσε να σατιριστεί σε ειδικό επεισόδιο του South Park και η σάτιρα να βραβευθεί με Emmy. Χρειάζεται να πούμε κάτι άλλο;

Το αληθινά εκπληκτικό στο success story του World of Warcraft είναι πως, αντικειμενικά, δεν ήταν το είδος του προϊόντος που έφερε την επανάσταση για τους λόγους που άλλα προϊόντα το κατάφεραν. Δεν ήταν το πρώτο στην κατηγορία του (υπήρχαν κι άλλοι multiplayer online RPG τίτλοι στην αγορά πριν από αυτό). Δεν είχε το είδος των εκθαμβωτικών γραφικών και του κινηματογραφικού ήχου που τραβούν την προσοχή. Δεν ήταν καν το αποκορύφωμα μιας μακράς παράδοσης ομοειδών τίτλων της Blizzard - για την ακρίβεια, ήταν η πρώτη της προσπάθεια στο είδος. Γι' αυτό, ίσως, είναι απολύτως απαραίτητο να αποδώσει κανείς τα εύσημα στην εταιρεία αυτή για το όραμα, τη θέληση να το υλοποιήσει και την ποιοτική δουλειά που διακρίνει αυτό που σταδιακά έχτισε - αυτό βάσει του οποίου κρίνεται, εν έτει 2010, κάθε άλλο MMORPG... "τολμήσει" να διεκδικήσει μερίδιο αγοράς από το WoW.

Πολλά έχουν ειπωθεί, γραφεί και συζητηθεί όλα αυτά τα χρόνια για το World of Warcraft. Για τις εθιστικές του ιδιότητες, που έχουν δημιουργήσει... "θέματα" στα μάτια του ευρύτερου κοινού (πάντοτε χάρις στα ανεύθυνα MME). Για την παραοικονομία που ανθεί "γύρω" από τον τίτλο με αντικείμενο τα όσα bonus, extras κλπ. μπορεί να αγοράσει κανείς για τον εικονικό του κόσμο ώστε να μην μπει στον κόπο να τα αποκτήσει παίζοντας. Για το μεγάλο ποσοστό του χρόνου των gamers που μονοπωλεί, σε βαθμό που να... δημιουργεί πρόβλημα στις άλλες εταιρείες και τα games που αυτές προωθούν. Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός παραμένει: τα πέμπτα γενέθλια του World of Warcraft όχι μόνο δεν το βρίσκουν "κουρασμένο" και ανεπίκαιρο, αλλά σταθερότερα τοποθετημένο στην αγορά από ποτέ. Με το επόμενο expansion του, δε, το Cataclysm, αναμένεται να προσελκύσει ακόμη περισσότερο κοινό μέσα στο 2010. Να τα... εκατοστήσει, λοιπόν; Εννοείται!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ