Too Human

Το λάθος, ανθρώπινο...

Όταν όλα έχουν ειπωθεί, είναι καταφανώς οι αποκλειστικοί τίτλοι ενός συστήματος - αυτοί που οι gamers δεν μπορούν να βρουν πουθενά αλλού - εκείνοι που θα κρίνουν τον "νικητή" της σύγκρουσης ανάμεσα στο Xbox 360 και το PlayStation3 (το Wii είναι σε... δική του κατηγορία και δεν εμπλέκεται). Από αυτού του είδους τους τίτλους, φέτος η Microsoft προσφέρει για το σύστημά της τρεις μόνο για "παραδοσιακούς" gamers: το Gears of War 2, το Fable 2 και το Too Human, παραγωγές που δεν θα μπορούσαν να είναι περισσότερο διαφορετικές μεταξύ τους. Φαινομενικά, λοιπόν, το "σχέδιο" της αμερικανικής εταιρείας να προσφέρει με αυτές δράση, περιπέτεια και εξερεύνηση με... διαφορετικές δοσολογίες, ώστε να ικανοποιήσει κάθε γούστο, ακούγεται έξυπνο. Ίσως να είναι κι έτσι. Αυτό που ελπίζουμε, όμως, είναι η "γεύση" της "συνταγής" των Gears 2 και Fable 2 να είναι καλύτερη, γιατί του Too Human δεν είναι κοντά σε αυτό που ελπίζαμε ή περιμέναμε.

Το δημιούργημα της Silicon Knights είναι ένα action adventure που αποδίδει στον παίκτη τον ρόλο ενός "θεού" αντιστοίχου αυτών της σκανδιναβικής μυθολογίας - "θεού" όμως που, μέσα από μία ενδιαφέρουσα προσέγγιση, διαθέτει δυνάμεις και ικανότητες με μέσα τεχνολογικά. Ο "θεός" αυτός, ονόματι Baldur, κατά βάση αντιτίθεται στον... παραδοσιακά "κακό" Σκανδιναβό θεό Loki, οπότε ο πρώτος πρέπει να εξολοθρεύσει τις αμέτρητες ορδές από cyber-αντιπάλους που πολεμούν για λογαριασμό του δεύτερου. Στο πλαίσιο αυτό ο παίκτης θα μεταβεί σε τέσσερα πολύ διαφορετικά, πάρα πολύ μεγάλα επίπεδα, στο τέλος των οποίων περιμένει - αναμενόμενα - ένας πολύ ισχυρότερος αντίπαλος από αυτούς που βρίσκονται στη "διαδρομή".

Εκεί εντοπίζει η στήλη το σημαντικότερο πρόβλημα στο gameplay: ο αχανής, απίθανα μεγάλος σχεδιασμός των επιπέδων επιβάλλει στον παίκτη μεγάλα διαστήματα βαρετής, ανενεργής περιπλάνησης, κατά την οποία δεν συμβαίνει σχεδόν τίποτε το ενδιαφέρον. Όταν φτάνει η ώρα της μάχης, η εμπειρία μπορεί να είναι όντως συναρπαστική, όμως και εκεί θα πρέπει να "ξεπεραστεί" το θέμα του χειρισμού, που δεν είναι ο καλύτερος δυνατός, και της τοποθέτησης της κάμερας, που συχνά επιλέγει "άβολες" οπτικές γωνίες. Το σημαντικότερο "ατού" ίσως του Too Human είναι η μεγάλη γκάμα από extra όπλα και δυνατότητες που προσφέρει στον παίκτη, μέσα από ένα ιδιότυπο σύστημα... "περιπλάνησης στον κυβερνοχώρο": πολλά από αυτά είναι όντως απολαυστικά και θεαματικά, ενώ η επιλογή συμμετοχής δύο παικτών ταυτόχρονα επίσης βοηθά στην διατήρηση του ενδιαφέροντος για ένα διάστημα. Συνολικά, όμως, ο τίτλος έχει πολύ μεγάλα προβλήματα στον ρυθμό και τη ροή του, η οποία διακόπτεται συχνά και από cut scenes που δεν μπορεί να "προσπεράσει" κανείς (ασυγχώρητο, ειδικά δε αν η υπόθεση δεν είναι τίποτε τόσο... επικό ώστε να αξίζει τον κόπο).

Στον τεχνικό τομέα, τα πράγματα παραμένουν... so-so. Κάποια από τα στοιχεία των γραφικών είναι πολύ όμορφα, και τα προαναφερθέντα εφέ παραμένουν κατά περίπτωση εντυπωσιακά, όμως τα τρία χρόνια πορείας του Xbox 360 έχουν "ανεβάσει τον πήχυ" των γραφικών πολύ ψηλά, σε επίπεδο που δεν πλησιάζει η παραγωγή της Silicon Knights. Ο ήχος είναι αντίστοιχα ικανοποιητικός κι όχι αξιοσημείωτος, με "μεγαλειώδη" μα συχνά υπερβολικό τόνο στη μουσική και εφέ απλώς λειτουργικά. Η παρουσίαση θα μπορούσε να είναι σίγουρα καλύτερη, όπως και οι επιλογές παιχνιδιού, που εκμεταλλεύονται το Xbox Live μάλλον επιφανειακά για τα σημερινά δεδομένα.

Συνολικά, το Too Human δεν καταφέρνει να ξεφύγει από τη μετριότητα. Είναι μία παραγωγή που φέρει τον χαρακτηρισμό της "χαμένης ευκαιρίας" γραμμένο με ανεξίτηλο μελάνι σε κάθε της πλευρά - μια δημιουργία στην οποία, αν είχε δοθεί περισσότερη προσοχή στη λεπτομέρεια και φροντίδα στην ισορροπία των στοιχείων του gameplay, θα ξεχώριζε ανάμεσα στις πραγματικά καλύτερες προτάσεις για το Xbox 360 φέτος. Ως έχει, ωστόσο, είναι ημιτελές, προβληματικό σε σημεία και σε καμία περίπτωση τόσο διασκεδαστικό όσο θα μπορούσε. Κάποιοι gamers ενδέχεται να απολαύσουν δεόντως συγκεκριμένες "σκηνές" στην εξέλιξή του (αυτές με τις πιο έντονες μάχες πιθανώς), όμως το Τoo Human δεν μπορεί να διεκδικήσει την προσοχή και τα χρήματα όλων των κατόχων του συστήματος της Microsoft. Κρίμα και στη... φασαρία, την αυθάδεια και το γενικώς περίεργο "στυλάκι" του διευθυντή ανάπτυξης του τίτλου, του Chris Dyak, ο οποίος δημιουργούσε επί σειρά μηνών "σήριαλ" στο Web με τις δηλώσεις του. Περισσότερη δουλειά και λιγότερη εμπάθεια την επόμενη φορά, αγαπητέ...

Βαθμολογία: **

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ