SoulCalibur VI

Θριαμβευτική επιστροφή, εγγυημένη διασκέδαση

Μία λειτουργία περασμένων SoulCalibur που επαναφέρει το νέο και μάλιστα εμπλουτισμένη είναι αυτή της δημιουργίας μαχητών (Character Creation): διαθέσιμες είναι περισσότερες αρχικές μορφές χαρακτήρων, πιο πολλές επιλογές διαμόρφωσής τους σωματικές και βέβαια τρία νέα στυλ μάχης (αυτά των καινούργιων χαρακτήρων του σεναρίου). Όσον αφορά στην ένδυση και τ' αξεσουάρ θα θέλαμε περισσότερη ποικιλία, και οι μαχητές που δημιουργούνται δεν κινούνται σε καμία περίπτωση στο επίπεδο λεπτομέρειας των "σεναριακών" μαχητών, όμως είναι αναμφισβήτητα διασκεδαστικό έως απολαυστικό πολλές φορές να χρησιμοποιεί κανείς χαρακτήρες αληθινά μοναδικούς, όσο... εξωφρενικούς κι αν του αρέσει να τους διαμορφώνει. Τους μαχητές αυτούς μπορεί να τους αξιοποιήσει οποιοσδήποτε τόσο σε Δικτυακές αναμετρήσεις, όσο και στο Libra of Soul.

Από το Libra of Soul, άλλωστε, όπως και από άλλα πράγματα που κάνει ο παίκτης στις άλλες επιλογές παιχνιδιού αποκαλύπτεται σταδιακά το περιεχόμενο του τμήματος Museum: αυτό περιέχει οπτικοακουστικό υλικό κάθε είδους όχι μόνο από το νέο SoulCalibur, αλλά και από τα παλαιότερα - ας μην ξεχνάμε πως η σειρά γενεθλιάζει τα 20α της του χρόνου! - καθιστώντας το SCVI και... ιστορικής αξίας από ορισμένες απόψεις.

Όσον αφορά τις Δικτυακές επιλογές, την ημέρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές δεν είμασταν ακόμη σε θέση να πιστοποιήσουμε με σιγουριά αν και κατά πόσο το online τμήμα του νέου SoulCalibur - οι συγκρούσεις με βαθμολογική ή όχι σημασία (Ranked/Casual) - λειτουργεί όπως θα θέλαμε: με τον τίτλο να μην έχει ακόμη κυκλοφορήσει ήταν λίγοι οι αντίπαλοι που μπορούσαν να βρεθούν (κι ακόμη λιγότεροι αυτοί με ποιοτική σύνδεση). Βάσει πάντως των όσων είδαμε στο Network Test του SCVI πριν από λίγες εβδομάδες, η υλοποίηση της Bandai-NAMCO είναι αξιοπρεπής και δεν δημιουργεί προβλήματα. Όταν επηρεάζεται αρνητικά, είναι βάσει παραγόντων που επηρεάζουν με τον ίδιο τρόπο όλα τα fighting games (π.χ. κακές Δικτυακές συνδέσεις ή απρόβλεπτο Wi-Fi). Αν διαπιστώσουμε κάτι διαφορετικό τις επόμενες ημέρες θα κάνουμε στην παρούσα αξιολόγηση σχετική προσθήκη.

Ένας τομέας, ευτυχώς, που δεν... επηρεάζεται από την κακή Δικτυακή σύνδεση ή το "αδύναμο" Wi-Fi είναι ο οπτικοακουστικός, όπου το καινούργιο SoulCalibur έχει να επιδείξει μεγάλη πρόοδο σε σχέση με τους προκατόχους του. Τόσο επειδή έχει αναπτυχθεί για PS4/Xbox One/PC, όσο και επειδή στηρίζεται στον ικανότατο μηχανισμό γραφικών της Unreal Engine 4, ο νέος τίτλος είναι υπέροχος τόσο στην αναπαράσταση των χαρακτήρων και της κίνησής τους, όσο και στην απόδοση των ειδικών εφέ. Τα περιβάλλοντα στα οποία διαδραματίζονται οι μάχες θα μπορούσαν να είναι περισσότερο "πλούσια" σε λεπτομέρεια, είναι η αλήθεια, όμως προτιμούμε απείρως την θυσία που έχει γίνει ώστε να διατηρούνται σε όλες τις περιπτώσεις τα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο στην ανανέωση της οθόνης (σημαντικότατα στην σωστή αίσθηση χειρισμού των fighting games).

Στα υπόλοιπα κανένα παράπονο επίσης: η απόδοση των διαλόγων είναι πολύ καλή και έχει την απαραίτητη... cult χροιά αυτής της κατηγορίας των games, η συνοδευτική μουσική είναι πιστή στην παράδοση των επικών soundtrack της σειράς, το γραφικό περιβάλλον και η όλη παρουσίαση είναι φροντισμένα στον βαθμό που απαιτεί κανείς από μία παραγωγή επιπέδου ΑΑΑ. Ο χειρισμός είναι άμεσος κι αποτελεσματικός - έτσι γι' αλλαγή, μάλιστα, δεν απαιτεί την απαραίτητη χρήση fightstick για να παιχθεί άνετα, ενώ στην έκδοση για PC είναι διαμορρφώσιμος σε βαθμό ικανοποιητικό. Μιλώντας για την έκδοση PC, αυτή υποστηρίζει απεικόνιση ανώτερη από την αντίστοιχη των PS4/Xbox One (χωρίς μάλιστα παράλογες απαιτήσεις σε hardware), χρειάζεται ωστόσο λίγη δουλειά στην προσαρμογή του γραφικού περιβάλλοντος από την μεγάλη τηλεόραση σε μικρότερη οθόνη.

Από την αναφορά μας στα παραπάνω είναι... χαρακτηριστικά εύκολο να καταλήξει κανείς στο προφανές συμπέρασμα: το SoulCalibur VI πέτυχε το στόχο του. Όχι μόνο επαναφέρει την θρυλική σειρά στην περίοπτη θέση που τής αξίζει (και ελπίζουμε στην κατάλληλη τροχιά για σωστή συνέχεια), αλλά είναι και αυτόνομα ο πιθανώς καλύτερος εκπρόσωπος της κατηγορίας του για το 2018. Οι όποιες μικρές αδυναμίες παρατηρεί κανείς σε ορισμένους τομείς δεν αρκούν για να αλλοιώσουν την συνολική εικόνα μίας παραγωγής στην οποία είναι φανερό πως δεν έχει επενδυθεί μόνο χρόνος ή χρήμα, αλλά προσωπική αγάπη για την σειρά των SoulCalibur απ' όσους συνεισέφεραν σε αυτό το εγχείρημα - και, στο δικό μας λεξικό, αυτός είναι ίσως ο πιο σημαντικός λόγος απόκτησης το νέου SC. Με άλλα λόγια, αυτά του ίδιου του τίτλου: Welcome back to the stage of history. Επιτέλους, είναι ώρα!

Βαθμολογία: 9 αστεράκια αθηνόραμα digital - top spot

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ