Soul Calibur

Παλιά "ετικέτα", αξία ιστορική

To Soul Calibur του Xbox Live Arcade είναι πιστή "μεταφορά" από τον αρχικό τίτλο που είχε κάνει ιδιαίτερη αίσθηση όχι μόνο στον κόσμο των fighting games, αλλά και της ηλεκτρονικής διασκέδασης συνολικά, όταν είχε κυκλοφορήσει στο Dreamcast της Sega το 1999. O λόγος είναι απλός: ήταν ένα από τα πρώτα games για οικιακό σύστημα που ξεπέρασαν τα αντίστοιχα coin-op των arcade rooms σε τέτοιο βαθμό, ώστε πραγματικά να μην υπάρχει ζήτημα σύγκρισης (και δρόμος επιστροφής). Ήταν επίσης - πέρα από το πιο προηγμένο τεχνικά - το πιο ισορροπημένο από πλευράς gameplay, με πολλές καινοτομίες στο σύστημα μάχης και χειρισμού, αλλά και την κίνηση των χαρακτήρων του στο χώρο: ήταν αυτή η έκδοση που ουσιαστικά "έφερε στον κόσμο των τριών διαστάσεων" τα beat' em up, τα οποία έως τότε διέθεταν 3D γραφικά σε... δύο διαστάσεις. Καμία απορία, λοιπόν, που ο συγκεκριμένος τίτλος θεωρείται, πολύ περισσότερο από τα Tekken της εποχής ή αυτά του PS2, σημαντικός στην εξέλιξη των fighting games όπως τα γνωρίζουμε σήμερα.

Ως αυτούσια μεταφορά του τότε τίτλου, ο νέος προσφέρει όλους εκείνους τους χαρακτήρες, όλα τα περιβάλλοντα και όλες τις σχετικές επιλογές παιχνιδιού (εκτός από αυτήν που αναφέρεται παρακάτω). Οι διαθέσιμοι μαχητές είναι 19 (αν και ομολογουμένως κάποιοι είναι "κλώνοι" κάποιων άλλων), οι διαφορετικές τοποθεσίες μάχης περισσότερες από 15 (με κάποιες παραλλαγές) και οι επιλογές παιχνιδιού προσφέρουν όλα όσα σήμερα θεωρούμε δεδομένα: από το "σεναριακό" Arcade και το "μεταξύ φίλων" Versus, μέχρι τα διαφορετικών προκλήσεων Time Attack, Team Battle και Survival, όλα τα τότε Modes είναι παρόντα. Συν τοις άλλοις, η Namco έχει προσθέσει μία λειτουργία Leaderboards (που καταγράφει τους καλύτερους παίκτες σε παγκόσμιο επίπεδο βάσει επιδόσεων και στατιστικών), καθώς και 12 Achievements διαφορετικής δυσκολίας (και πρωτοτυπίας).

Βεβαίως, ως τίτλος που δεν σχεδιάστηκε ως "συνοδευτική" κυκλοφορία και για το Xbox Live Arcade, το Soul Calibur δεν μπορεί να διεκδικεί εν έτει 2008 την περίοπτη θέση που είχε το 1999 στον τεχνικό τομέα. Η παραγωγή της Namco υποστηρίζει προβολή στις 720p και 1080p γραμμές, αλλά με τα μοντέλα των χαρακτήρων και τα περιβάλλοντα να παραμένουν στον ίδιο αριθμό πολυγώνων, το οπτικό αποτέλεσμα μοιραία δεν είναι το ίδιο εντυπωσιακό. Τα ειδικά εφέ πάντως, όπως και η μουσική, καταφέρνουν να κρύψουν... "την ηλικία τους" με τρόπο αξιοθαύμαστο. Κάποιοι συμβιβασμοί έχουν γίνει στην κίνηση των χαρακτήρων και στην καθαρότητα της ομιλίας (τίποτε όμως ενοχλητικό), ο δε έλεγχος παραμένει άψογος. Οι ρυθμίσεις που προσφέρει ο τίτλος καλύπτουν όλα όσα θα ήθελε να παραμετροποιήσει κανείς (και έχει νόημα να κάνει) στο Soul Calibur.

Φυσικά, με έναν τίτλο ηλικίας εννιά ετών σχεδόν, στα μέσα του 2008 είναι απλώς αδύνατο να... είναι όλα ρόδινα. Το Soul Calibur του Xbox Live Arcade υποστηρίζει μόνο εικόνα 4:3, γεγονός που συνεπάγεται μαύρα περιθώρια στα δεξιά και αριστερά του ενεργού τμήματος της οθόνης όταν αυτή ανήκει στα συνήθη πλέον panel αναλογιών widescreen. Επίσης, επειδή η Microsoft δεν είχε ακόμη άρει τον περιορισμό των 150 ΜΒ για το μέγεθος των games του Xbox Live Arcade όταν η Namco ανέπτυσσε τον τίτλο, δεν στάθηκε εφικτό να συμπεριληφθεί το Mission Mode της έκδοσης του Dreamcast: αυτό προσέφερε στην αρχική έκδοση το περισσότερο υλικό προς ενασχόληση για έναν παίκτη και, με την απουσία του, η αντοχή του τίτλου στο χρόνο μειώνεται δραματικά (μικρή παρηγοριά, με άλλα λόγια, το γεγονός ότι τα extras που αποκάλυπτε το Mission Mode είναι διαθέσιμα εξ αρχής). Τέλος, το Soul Calibur του Xbox Live Arcade φυσιολογικά δεν υποστηρίζει Δικτυακές αναμετρήσεις μεταξύ των παικτών, αλλά αυτό δεν παύει να θεωρείται έλλειψη από το mainstream κοινό (που δεν λαμβάνει στα υπόψιν το γεγονός ότι ένα fighting game πρέπει να έχει εξ αρχής σχεδιαστεί ως Δικτυακό για να μην υπάρχει πρόβλημα με το gameplay του).

Είναι αλήθεια ότι όλα τα παραπάνω μειώνουν τον.. "βαθμό εντυπωσιασμού" που θα μπορούσε να χαρακτηρίζει το Soul Calibur. Είναι όμως επίσης αλήθεια το γεγονός ότι πρόκειται για έναν τίτλο μεγέθους 188 ΜΒ, κόστους 10 ευρώ, ηλικίας 9 ετών (αφού αποτελεί πιστή μεταφορά του αρχικού και όχι επεκτεταμένη έκδοσή του), ο οποίος συνεχίζει να προσφέρει μετά από τόσα χρόνια το είδος του gameplay πάνω στο οποίο "χτίστηκε" η δίκαιη φήμη όλης της οικογένειας των SC. Άλλωστε, στη βιβλιοθήκη του Xbox Live Arcade δεν υπάρχει άλλος παρόμοιου στυλ τίτλος, οπότε και μόνο γι' αυτό αποτελεί ιδιάζουσα, αξιοπρόσεκτη περίπτωση. Το μόνο βέβαιο είναι ότι αποτελεί τον σχεδόν ιδανικό τρόπο... "αναθέρμανσης" των σχέσεων πολλών gamers με τους βασικούς μηχανισμούς των Soul Calibur (εν όψει SCIV), αλλά και ένα beat' em up που κάθε αφοσιωμένος φίλος των fighting games αξίζει να έχει στην κατοχή του.

Βαθμολογία: ****

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ