Rainbow Six: Vegas 2

Καλύτερα... "Leaving Las Vegas"

Συγκεντρωτικά στοιχεία πωλήσεων βέβαια δεν μπορούμε να έχουμε, τέτοια που να περιγράφουν με ακρίβεια την πορεία του περυσινού Rainbow Six: Vegas στην αγορά, όμως... κάτι καλά θα έκανε η Ubisoft - υποθέτουμε - για να συνεχίσει να κινείται προς την ίδια κατεύθυνση και φέτος με το Rainbow Six: Vegas 2. Συγκεκριμένα, την κατεύθυνση εκείνη που απομακρύνεται από το στοιχείο της τακτικής ανάπτυξης, του λεπτομερούς σχεδιασμού μιας αποστολής και της εκτέλεσης "κατά γράμμα" και επικεντρώνεται πολύ περισσότερο στην έντονη δράση. Το πρόβλημα είναι ότι δεν γνωρίζουμε αν η στροφή αυτή συνεχίζει να γίνεται επειδή οι... PC gamers έγνεψαν καταφατικά ή αν απλώς ήταν ευκολότερο στην προγραμματιστική ομάδα της Ubisoft Montreal να δημιουργήσει μία έκδοση για τα Xbox 360/PS3 και απλώς να την "περάσει" σε PC. Θα θέλαμε να πιστεύουμε ότι "η αλήθεια είναι κάπου στη μέση" αλλά πολύ αμφιβάλλουμε.

Σε κάθε περίπτωση, όλοι όσοι "τίμησαν" το περυσινό R6 ξέρουν εν γένει τί να περιμένουν από το φετινό. Ο παίκτης αναλαμβάνει να φέρει σε πέρας μία σειρά από αποστολές, με διάφορους στόχους και σε μία σειρά από διαφορετικά αστικά περιβάλλοντα, ελέγχοντας μια ειδικά εκπαιδευμένη αντιτρομοκρατική ομάδα. Κλειδί στην επιτυχία των περισσότερων είναι (ή θα έπρεπε να είναι) η αλληλοκάλυψη, η "χειρουργική" χρήση των κατάλληλων όπλων και ο λεπτομερής σχεδιασμός στην προετοιμασία, όμως επί του πρακτέου η περιορισμένη τεχνητή νοημοσύνη των αντιπάλων και η προβλέψιμη διαμόρφωση των επιπέδων ωθούν τον παίκτη τελικά στην "ωμή" δράση, που αποδεικνύεται συνήθως... πιο αποτελεσματική. Τα παραπάνω αλλοιώνουν το gameplay του Vegas 2 σε μεγάλο βαθμό, προσφέροντας περιορισμένη ψυχαγωγία στη διάρκεια του single-player τμήματος. Παραδόξως, το multiplayer τμήμα του τίτλου "στέκεται" πολύ καλύτερα, προσφέροντας ευρύτερη γκάμα επιλογών και τρόπων παιχνιδιού, υπό την προϋπόθεση όμως πως είτε παίζει κανείς με φίλους, είτε θα βρει αξιόλογους συμπαίκτες στο Δίκτυο (κάτι που δεν εγγυάται κανείς δυστυχώς).

Η στασιμότητα του gameplay στο φετινό Vegas είναι κάτι που θα μπορούσαν ίσως να "συγχωρήσουν" οι PC gamers που απέσπασαν αρκετές ώρες ψυχαγωγίας από το περυσινό, αλλά... είμαστε σχεδόν βέβαιοι ότι δεν θα συγχωρήσουν την αντίστοιχη στασιμότητα στον τεχνικό τομέα. Από πέρυσι την άνοιξη μέχρι φέτος έχουμε δει οπτικοακουστικά αριστουργήματα - όπως το Crysis, το UT3 και το Bioshock - ενώ το καινούργιο Rainbow Six όχι μόνο είναι σχεδόν πανομοιότυπο με το προηγούμενο, αλλά έχει και ακόμη υψηλότερες απαιτήσεις. Τα γραφικά του συνεπώς είναι μέτρια, τα ηχητικά εφέ τυπικά σε βαρετό βαθμό, ενώ η μουσική ακούγεται σχεδόν σαν... "ανακυκλωμένη" από το προηγούμενο Vegas! Αν προσθέσει κανείς και την όχι ιδιαίτερα προσεγμένη παρουσίαση, δεν απομένουν και πολλά τεχνικά που το Vegas 2 μπορεί να επικαλεστεί ως πλεονεκτήματα...

Η αλήθεια είναι ότι ίσως δεν θα έπρεπε να είναι κανείς τόσο αυστηρός με έναν τίτλο που - σε τελική ανάλυση - είναι πολύ πιθανό να έχει κυκλοφορήσει για PC σε στυλ... συμπληρωματικού φορμά, στοχεύοντας κατά κύριο λόγο τους κατόχους Xbox 360 και PS3 (και έχοντας διαμορφωθεί βάσει του τί αποδεδειγμένα αρέσει σε αυτούς). Εκεί όμως βρίσκεται πιθανώς και η μεγαλύτερη ένσταση του κοινού στο οποίο παραδοσιακά απευθυνόταν το franchise των Rainbow Six: στο γεγονός ότι οι PC gamers πάντοτε εκτιμούσαν λιγότερο την arcade πλευρά και περισσότερο την simulation πλευρά των R6 - και δεν έχει απομείνει παρά ελάχιστη από τη δεύτερη για να διαχωρίζει το Vegas 2 από τα... "ειλικρινή", καθαρόαιμα shoot' em up πρώτου προσώπου. Και, αν είναι να "αφήσει κατά μέρος" κανείς την τακτική και να επικεντρωθεί στους μηχανισμούς "πυροβολώ ό,τι κινείται" (περίπου, υπάρχουν πάντα και οι όμηροι), δεν είναι καλύτερα να το κάνει... σωστά; Ακριβώς!

Βαθμολογία: ***

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ