PSP2: Sony, Αpple και... κίνηση ματ!

Έξυπνες επιλογές - και γιατί συμφέρουν όλους μας

H χθεσινή αποκάλυψη του PSP2 (ή Next Generation PSP όπως θα είναι γνωστό προσωρινά και για τον επόμενο καιρό) εξέπληξε ευχάριστα όσον αφορά το πόση ισχύ και πόσο μεγάλο εύρος δυνατοτήτων φρόντισε η Sony να προσφέρει με το νέο της φορητό σύστημα. Όμως το στοιχείο που δείχνει να πέρασε σχεδόν απαρατήρητο από πολλούς - και ο αντίκτυπός του θα είναι πολύ μεγαλύτερος απ' όσο αρχικά φαίνεται - είναι το εξής: η Sony επέλεξε για τα δύο σημαντικότερα τμήματα του νέου PSP, τον κεντρικό επεξεργαστή και το υποσύστημα γραφικών του, δύο πολύ συγκεκριμένα chip. Είναι τα δύο κορυφαία στις σειρές των επεξεργαστών που η Apple χρησιμοποιεί και θα χρησιμοποιεί για πάρα, πάρα πολύ καιρό. Τυχαίο; Καθόλου. Μα καθόλου!

Στον κόσμο των σύγχρονων games ο αριθμός των φορμά στα οποία μπορεί να απευθυνθεί μια εταιρεία ανάπτυξης με τον οποιοδήποτε τίτλο δημιουργεί είναι πια εξαιρετικά σημαντικός. Η δουλειά που απαιτείται για έναν ΑΑΑ τίτλο και το κόστος που συνδέεται με αυτη τη διαδικασία είναι παράγοντες που επηρεάζουν άμεσα την πιθανότητα ένα video game να είναι επικερδές ή όχι. Και οι πιθανότητες να είναι επικερδές αυξάνονται πάρα πολύ όταν αυτό μπορεί ν' αγοραστεί από τους κατόχους πολλών διαφορετικών συσκευών και όχι μόνο μίας.

Εδώ έρχεται να εξηγήσει πολλά η επιλογή της Sony να έλθει σε συμφωνία με την ARM και την Imagination Technologies για τον κεντρικό επεξεργαστή και τον επεξεργαστή γραφικών του νέου PSP. Και οι δύο εταιρείες προμηθεύουν στην Apple τα αντίστοιχα chip για τα iPhone και τα iPad, γεγονός που έχει πολλές ωφέλιμες προεκτάσεις για τη Sony. Από τη μία, υπάρχουν αναρίθμητοι προγραμματιστές που είναι εξοικειωμένοι, μέσα από τα 400.000 διαφορετικά apps για τις συσκευές της Apple, με τη λογική λειτουργίας και τις δυνατότητες αυτών των chip. Εκείνα που έχει επιλέξει η Sony είναι τα κορυφαία αυτή τη στιγμή και δεν υπάρχουν σε καμία συσκευή ακόμη, έχουν όμως την ίδια αρχιτεκτονική με αυτά που ενσωματώνουν τα iPhone 3G/3GS/4 και iPad. Και την ίδια με αυτή που θα έχουν τα επόμενα.

Κατά συνέπεια - παρά το γεγονός ότι το νέο PSP δεν θα στηρίζεται φυσικά στο λειτουργικό iOS αλλά σε κάτι άλλο - πάρα πολλή από τη δουλειά που θα κάνουν στο μέλλον οι δημιουργοί games για τίτλους των iPhone και iPad, θα μπορεί να μεταφερθεί στο PSP2 αυτούσια. Επίσης, πολύ εύκολη είναι εξαιρετικά πιθανό ν' αποδειχθεί η μετατροπή παρελθόντων τίτλων των iPhone και iPad για το νέο PSP. Παράλληλα με όλα αυτά, άλλωστε, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου τόσο η ίδια η Sony όσο και οι Konami, Sega και Epic επέδειξαν πόσο εύκολα μπορεί να μεταφερθεί υλικό - τρισδιάστατα μοντέλα, υφές υλικών κλπ. - από το PS3 στο PSP2. Γεγονός που επίσης μετρά θετικά στις οικονομίες κλίμακος που οι εταιρείες ανάπτυξης προσπαθούν να επιτυγχάνουν για τα σύγχρονα games τους.

Όλα τα παραπάνω συγκλίνουν στο εξής απλό μα πολύ σημαντικό: το PSP2 είναι σε εκπληκτικό βαθμό συμβατό με το όλο "οικοσύστημα" ανάπτυξης της αγοράς του gaming όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα. Σίγουρα σε πολύ μεγαλύτερο απ' ότι ο προκάτοχός του: το πρώτο PSP ήταν βασισμένο σε ειδική έκδοση των επεξεργαστών RISC της IBM, που δεν χρησιμοποιούνταν σε καμιά άλλη συσκευή του είδους. Κοινώς, πάρα πολλά από τα games του PSP αναπτύσσονταν σε μεγάλο βαθμό για το PSP και μόνο... και οι πιθανότητες να αποδειχθεί έτσι ένας τίτλος εμπορικά επιτυχημένος ήταν λιγότερες (θα έπρεπε να είναι αληθινά ΑΑΑ και τίποτε λιγότερο). Με το νέο PSP, όποια εταιρεία - μικρή ή μεγάλη - έχει μια καλή ιδέα για ένα iPhone game, θα είναι σε θέση να την προσαρμόσει και στο σύστημα της Sony με σχετική ευκολία. Έτσι το δεύτερο θα έχει να επιδείξει, μετά από κάποιο καιρό, και τα casual games τύπου Angry Birds ή Tap Tap Revenge, αλλά και τις μεγάλες παραγωγές τύπου Killzone ή God of War για τους αφoσιωμένους gamers. Τα καλύτερα δύο διαφορετικών κόσμων, με άλλα λόγια. Είναι να μην πιστεύει κανείς στις προοπτικές ενός τέτοιου φορμά...; Ακριβώς!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ