Killzone 3: οι πρώτες εντυπώσεις

3D, εντυπωσιακό, κινηματογραφικό!

Η σειρά των Killzone για τα PlayStation είχε πάντοτε ιδιαίτερη σημασία για τη Sony: ξεκίνησε ως το "αντίβαρο", τρόπον τινά, για τα Halo των Xbox, εξελίχθηκε όμως σε εξαιρετικό δείγμα γραφής του PS2, του PSP και του PS3 - το είδος των games που επιδεικνύουν τί μπορεί να κάνει ένα σύστημα στα χέρια ταλαντούχων δημιουργών, όπως αυτών της Guerilla. Το Κillzone 3 θα διατίθεται στα καταστήματα αποκλειστικά για το PS3 σε περίπου ένα μήνα από σήμερα και αποτελεί μία από τις σημαντικότερες κυκλοφορίες της Sony για το 2011, για μία σειρά από λόγους. Το Αθηνόραμα Digital είχε την ευκαιρία να έλθει σε επαφή με αυτό τόσο κατά τη διάρκεια της Ε3 στο Los Angeles, όσο και κατά τη διάρκεια της έκθεσης GamesCom στην Κολωνία λίγο αργότερα. Πρόσφατα, όμως, είχαμε επιτέλους στη διάθεσή μας ένα Blu-ray που περιέχει τμήμα της τελικής έκδοσης και από αυτό μπορούμε να καταθέσουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις, με σαφώς περισσότερη ασφάλεια.

Η διάρκεια της αποστολής που προσφέρεται σε αυτό το Blu-ray είναι κάτι περισσότερο από 35 λεπτά συνολικά - ενδέχεται να είναι το demo που θα διαθέσει η Sony ελεύθερα στο κοινό μέσω PlayStation Network 2 εβδομάδες περίπου πριν την εμπορική κυκλοφορία του Killzone 3. To νέο αυτό κεφάλαιο της σειράς συνεχίζεται ακριβώς από το σημείο όπου ολοκληρώθηκε το δεύτερο: ο δικτάτορας των Helghast Visari έχει εξοντωθεί, αλλά ένας μεγάλος στόλος από σκάφη της εξωγήινης φυλής πλησιάζει τις βάσεις των ανθρώπινων δυνάμεων, της ISA, με προφανή σκοπό να τις καταστρέψει ολοσχερώς. Η ISA πρέπει να αναδιοργανωθεί, και τάχιστα, προκειμένου να αντιμετωπίσει την επίθεση - και αναμενόμενα ο Sev με την ομάδα του, που πρωταγωνίστησαν στο Killzone 2, αναλαμβάνουν και πάλι να καταφέρουν τα αποφασιστικά χτυπήματα που θα στρέψουν τη ροή της μάχης εκεί που πρέπει.

Στο demo του Killzone 3 που παίξαμε η ομάδα των ανθρώπινων μαχητών εντοπίζει ένα τεράστιο πολεμικό ρομπότ, το οποίο κινείται γοργά προς μία σημαντική βάση της ISA και πρέπει να καταστραφεί πριν πετύχει το στόχο του. Ο τρόπος εξόντωσης αυτού του mech δεν διαφέρει σε σχέση με αυτόν που έχουμε δει κι άλλες φορές στο παρελθόν - το ρομπότ έχει συγκεκριμένα "αδύνατα σημεία" που θα πρέπει να πληγούν κατ' επανάληψη για να εξουδετερωθεί - υπάρχει όμως μια μικρή... λεπτομέρεια που διαφοροποιεί τα πράγματα: το mech είναι απίθανα, ασύλληπτα μεγάλο (κρύβει τον ουρανό όταν ο παίκτης βρίσκεται κοντά του και στρέφει την κάμερα ψηλά) και μόνο το δέος που δημιουργείται στον παίκτη καθώς κινείται γύρω από αυτό για να το χτυπήσει, αποδεικνύεται... στοιχείο του gameplay κι όχι μόνο της ατμόσφαιρας!

Ευτυχώς, ο πρωταγωνιστικός χαρακτήρας ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του παίκτη, ο οποίος άλλωστε έχει στη διάθεσή του ευρεία γκάμα όπλων να χρησιμοποιήσει. Στο συγκεκριμένο demo ήταν τόσα πολλά τα πυρομαχικά και τα όπλα που υπήρχαν σκορπισμένα στο γύρω περιβάλλον, ώστε οι gamers δεν θα προβληματιστούν για ενδεχόμενη έλλειψή τους και τη σχετική σύνεση στη χρήση - τουλάχιστον όχι στα τρία πρώτα επίπεδα δυσκολίας, αφού στο επόμενο, το Heroic, η κατάσταση αλλάζει σε μεγάλο βαθμό. Ο παίκτης αυτή τη φορά έχει τόσο την επιλογή κάλυψης πίσω από στοιχεία του περιβάλοντος, όσο και εκτέλεσης χτυπημάτων από πολύ κοντινή απόσταση, με τα χέρια ή το όπλο του ίδιου του αντιπάλου (!). Η αλήθεια είναι ότι οι συμπολεμιστές του Sev δεν έδειξαν κατά τη διάρκεια της μάχης διάθεση για... στρατηγική ανάπτυξη, πλήγοντας στόχους ευκαιριακά και όχι με σύστημα. Κινούνταν όμως με περισσότερη αληθοφάνεια, αυτόνομα, χωρίς να δίνουν στον παίκτη την εντύπωση ότι τα περιμένουν όλα από κείνον. Αντιστοίχως, βέβαια, και οι αντίπαλοι στρατιώτες κινούνται εξυπνότερα πια, φροντίζοντας να καλύπτουν τον εαυτό τους και να "κυκλώνουν" τον παίκτη, αντί να... παραμένουν άπραγοι περιμένοντας τις σφαίρες του Sev για να εξουδετερωθούν.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ