Killzone 3: οι πρώτες εντυπώσεις

3D, εντυπωσιακό, κινηματογραφικό!

Μετά από την ολοκλήρωση της demo αποστολής που προσφερόταν στο Blu-ray με τον... παραδοσιακό τρόπο - με άλλα λόγια χρησιμοποιώντας το Dualshock3 - θελήσαμε να δοκιμάσουμε το ίδιο και με το νέο τρόπο χειρισμού του PS3, το PlayStation Move και το συνοδευτικό Sub-Controller. Το Killzone 3 είναι ένας από τους πρώτους τίτλους, αν όχι ο πρώτος, που προσφέρονται για άμεση σύγκριση των δύο μεθόδων ελέγχου: είναι το είδος του video game, καθαρόαιμο shoot' em up, που όλοι καταλαβαίνουν πώς παίζεται συμβατικά και μπορούν να κρίνουν αν το Move μπορεί να είναι το ίδιο αποτελεσματικό. Καθώς, μάλιστα, η λεπτομέρεια στην κίνηση και τη σκόπευση παίζει μεγάλο ρόλο στο Killzone 3, η σωστή ρύθμιση του Move και η συνεργασία του με την κάμερα του PlayStation Eye είναι εξαιρετικά σημαντική.

Επί του πρακτέου, λοιπόν. Όλες οι ενέργειες του Killzone 3 είναι μοιρασμένες στα δύο μέρη του σετ χειρισμού, ώστε το Move να αξιοποιείται στο έπακρο. Η ανταπόκριση είναι πάρα πολύ καλή: κάθε εντολή μεταφέρεται στην οθόνη με μηδενική καθυστέρηση, αποδεικνύοντας πως το χειριστήριο δεν έχει κανένα πρόβλημα να προσαρμοστεί σε γνώριμα στυλ games, όπως τα FPS. Ομολογούμε πάντως ότι χρειάστηκε λίγη ώρα για να εξοικειωθούμε - κι ο λόγος είναι απλός: όσα games είχαμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα με το Move δεν είχαν ιδιαίτερες απαιτήσεις στην ακρίβεια και "συγχωρούσαν" εύκολα τα λάθη του παίκτη. Η Guerilla εννοεί να καταστήσει σαφές από το πρώτο λεπτό πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει στο Killzone 3 και πως θα αξιοποιήσει το Μove χωρίς τεχνητά... "δεκανίκια". Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι gamers την ακρίβεια στη σκόπευση και την κίνηση δεν θα τη στερηθούν, αλλά θα πρέπει να επενδύσουν χρόνο για να την "κερδίσουν" μέσα από εξάσκηση.

Ο υπόλοιπος τεχνικός τομέας του Killzone 3 παραμένει, κρίνοντας από αυτό το demo, στα υψηλά επίπεδα που μας έχει συνηθίσει η Guerilla με παρελθούσες δουλειές της. Το επίπεδο λεπτομέρειας των γραφικών είναι ασύγκριτο με ο,τιδήποτε άλλο έχει εμφανιστεί μέχρι σήμερα στο PlayStation3. Θετικότατη εντύπωση προκαλεί ο μηχανισμός καταστροφής στοιχείων του περιβάλλοντος: οποιοδήποτε κτίριο προσπαθήσαμε να χρησιμοποιήσουμε για να καλυφθεί ο Sev μέχρι να επανέλθει σε ανεκτά επίπεδα η ενέργειά του, έγινε... συντρίμια μέσα σε δευτερόλεπτα από το μεγάλο αριθμό εχθρικών χτυπημάτων που υπέστη. Στον τομέα του ήχου, επίσης μεγάλη σημασία στη λεπτομέρεια: κάθε πρόσκρουση σφαίρας με αντικείμενα, κάθε έκρηξη αποδίδεται με εξαιρετική αληθοφάνεια. Ειδικά όσοι κάτοχοι PS3 το έχουν συνδέσει με σύστημα οικιακού κινηματογράφου, αληθινά θα απολαύσουν το μουσικό και ηχητικό πέπλο που "απλώνει" στο χώρο το Killzone 3.

Οι συνολικές εντυπώσεις από αυτό το σχετικά σύντομο μεν, αλλά περιεκτικό και ολοφάνερα τελικής έκδοσης demo της Sony για το Killzone 3 είναι εξαιρετικές. Το νέο μέλος της περίφημης σειράς ανεβάζει και πάλι τον πήχυ της κατηγορίας των FPS στους τομείς της αλληλεπίδρασης και του τεχνικού τομέα, αναδεικνύει όσο πολύ λίγες άλλες παραγωγές τις δυνατότητες του PS3 και κατορθώνει - ακόμη και μετά από 3 χρόνια ανάπτυξης - να δείχνει "από το μέλλον" σε πολλά από τα στοιχεία του. Οι φίλοι και οι φίλες που έχουν τον εξοπλισμό για να απολαύσουν το Killzone 3 με εικόνα 3D, αλλά και όσοι ή όσες απλώς ασχοληθούν μαζί του και με το PlayStation Move πέραν του τυπικού Dualshock, θα βιώσουν μια εμπειρία που κανένα άλλο FPS αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να προσφέρει. Ανυπομονούμε να διαπιστώσουμε, στα τέλη Φεβρουαρίου, τί επιφυλάσσουν ως εκπλήξεις στην εξέλιξη του τίτλου και στις multiplayer επιλογές οι δημιουργοί της Guerilla, με δεδομένο ότι μόνο στην εμπορική έκδοση θα έχουμε διαθέσιμο όλο το περιεχόμενο του τίτλου. Τριάντα και σήμερα!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ