Gran Turismo Sport: η συνέντευξη

Ο Kazunori Yamauchi της Polyphony Digital απαντά σε όλα, διευκρινίζει πολλά

Ακόμη και πριν από την κυκλοφορία του Gran Turismo Sport στα καταστήματα εκφράζεται ήδη προβληματισμός και κάποια παράπονα για τον αισθητά μικρότερο αριθμό από αυτοκίνητα και αγωνιστικές πίστες που αυτό προσφέρει σε σχέση με τους προκατόχους του. Ποιά είναι τα σχόλιά σας ως προς αυτό;
Τις καταλαβαίνουμε τις ενστάσεις και τις σεβόμαστε. Όμως με την έλευση του PlayStation4 άλλαξαν τα δεδομένα της απεικόνισης στα video games και ήταν απαραίτητη εκ μέρους μας μία... επανεκκίνηση, τρόπον τινά. Τα αφήσαμε όλα πίσω στα αυτοκίνητα, όχι μόνο τα μοντέλα Standard από την εποχή του PS2, αλλά και τα 350 μοντέλα Premium του GT6. Όλα τα αυτοκίνητα στο Sport είναι σχεδιασμένα από την αρχή και μάλιστα φτιάχνονται πλέον σε απίστευτο επίπεδο λεπτομέρειας, έτσι ώστε να χρησιμοποιηθούν στα επόμενα... 10 χρόνια πορείας των GT, ακόμη και στα επόμενα PlayStation.

Το ίδιο ισχύει και για τις αγωνιστικές πίστες. Αν σκεφτεί κανείς πως χρειάζονται περίπου 3-4 μήνες για την δημιουργία, σε αυτό το επίπεδο ποιότητας, ενός αυτοκινήτου και 9-10 μήνες για την δημιουργία μιας αγωνιστικής πίστας, καταλαβαίνει πως στην πραγματικότητα δεν είναι... και τόσα λίγα όσα προσφέρει το GT Sports από την πρώτη μέρα. Σε κάθε περίπτωση σκοπεύουμε να επεκτείνουμε σταδιακά την γκάμα από αγωνιστικές πίστες και αυτοκίνητα με έξτρα Δικτυακό περιεχόμενο (DLC) στο μέλλον, οπότε σε βάθος χρόνου πιστεύουμε πως το κοινό μας θα είναι ικανοποιημένο.


Με τίτλους όπως το GT Sport να πλησιάζουν πια τον φωτορεαλισμό στην παρουσίαση, πολλοί θιασώτες των racing games υποστηρίζουν πως το στοιχείο εκείνο που τα εμποδίζει να αποδώσουν την αίσθηση αληθινών αγώνων είναι η τεχνητή νοημοσύνη των αντιπάλων οδηγών. Οδηγών δηλαδή που παρακολουθούν συνεχώς τί συμβαίνει στην αγωνιστική πίστα, προσαρμόζουν την συμπεριφορά τους αναλόγως και αντιδρούν στις επιλογές του παίκτη σε πραγματικό χρόνο. Όλες τις εξελίξεις που παρατηρούμε στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης οχημάτων και της ψηφιακής ευφυΐας (Δικτυακά υποστηριζόμενης ή όχι), σκοπεύει η Polyphony Digital να τις αξιοποιήσει σε επόμενο Gran Turismo και πώς;
Είναι όντως σημαντικός τομέας και αναγνωρίζουμε πως θα μπορούσε να συνεισφέρει πάρα πολύ στην ρεαλιστική αίσθηση ενός έντονου αγώνα αυτοκινήτων με πολλές ανατροπές και απροσδόκητη τροπή. Έχουμε κάνει ήδη κάποια βήματα στον χώρο αυτό. Η nVidia, για παράδειγμα, αυτόν τον καιρό κάνει εξομοιώσεις για το λογισμικό αυτόνομης οδήγησης που αναπτύσσει μέσα στον εικονικό κόσμο του GT Sport: και ευκολότερο είναι, και όλα τα σχετικά αποτελέσματα συγκεντρώνονται έτσι απευθείας έτοιμα για επεξεργασία.

Το μοντέλο αυτό λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά, και έχουμε τόσα θετικά σχόλια από την χρήση του, που σκεπτόμαστε πολύ σοβαρά να σχεδιάσουμε μία "επιχειρηματική" έκδοση Gran Turismo την οποία θα είναι σε θέση να αξιοποιήσει ως εργαλείο ευρεία γκάμα εταιρειών στην αγορά της αυτοκίνησης. Η καινοτομική δουλειά που αυτές οι εταιρείες θα είναι σε θέση να διεκπεραιώσουν μέσα από την χρήση μιας τέτοιας έκδοσης μπορεί να προσφέρει πίσω σε μας υπερπολύτιμα δεδομένα στους τομείς της αυτόνομης οδήγησης (autonomous driving) και της τεχνητής νοημοσύνης/εκπαίδευσης υπολογιστικών συστημάτων (machine learning), αξιοποιήσιμα σε μελλοντικά Gran Turismo!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ