God of War

Αριστουργηματική επιστροφή, περιπέτεια επική

Όλα τα ανανεωμένα ή εντελώς καινούργια επιμέρους στοιχεία του God of War για το PS4 - η συνεργασία του Kratos με τον Atreus, η κάλυψη της δράσης, το σύστημα μάχης, η εξέλιξη δυνατοτήτων κι αναβάθμιση εξοπλισμού - θα ήταν αρκούντως εντυπωσιακά από μόνα τους, πιο πολύ απ' όλα όμως δεν μπορεί να μην θαυμάσει κανείς το πόσο μελετημένα, αρμονικά και πειστικά όλα "δένουν" για να προσφέρουν ένα σύνολο ποιοτικό πέρα από το... υποχρεωτικό. Η προσοχή στην λεπτομέρεια που έχει δοθεί σε κάθε τομέα φανερώνει μία δημιουργία στην οποία έχουν αφιερωθεί αμέτρητες ώρες προσπάθειας για το τέλειο και πειραματισμού για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα ακόμη κι όταν αυτό ολοφάνερα δεν ήταν απλό ή εύκολο. Αν υπάρχει λέξη εκ διαμέτρου αντίθετη του διεκπεραιωτικού δεν μπορούμε να την ανακαλέσουμε, μα το God of War είναι ακριβώς αυτό: δείγμα της τέχνης των video games σε περιτύλιγμα εμπορικού προϊόντος αλλά με χαρακτήρα ολόδικό του.

Κακά τα ψέματα, όλα τα παραπάνω ισχύουν μεν αλλά είναι ο οπτικοακουστικός τομέας του καινούργιου God of War αυτός που θα... "αρπάξει απ' τα μαλλιά" τους gamers - είτε είχαν ασχοληθεί με τους προηγούμενους τίτλους είτε όχι - από την πρώτη στιγμή και θα τους "μεταφέρει" στον κόσμο της Midgard. Μετά από το απίθανο περυσινό Horizon δεν περιμέναμε να δούμε παραγωγή με ακόμη καλύτερα γραφικά τόσο γρήγορα, όμως η περιπέτεια των Kratos και Atreus το κατορθώνει: αυτά είναι τόσο υψηλού επιπέδου (θα αναλύσουμε σε ξεχωριστό άρθρο τις λεπτομέρειες), τόσο λεπτομερή κι αριστοτεχνικά "σκηνοθετημένα" ώστε να αποδίδουν όλες τις σεκάνς, δράσης και προσωπικές, με τρόπο κυριολεκτικά κινηματογραφικό. Ο ήχος, δε, κινείται - έτσι για... αλλαγή - στα ίδια επίπεδα ποιοτικά, με άψογη απόδοση των διαλόγων, πειστικά εφέ και συνοδευτική μουσική που γνωρίζει άκρως αποτελεσματικά πώς ακριβώς οφείλει να κάνει αισθητή την παρουσία της σε κάθε περίπτωση. Ο εξαιρετικά προσεγμένος έλεγχος και η επαρκέστατη γκάμα από ρυθμίσεις και πρόσθετες επιλογές (λείπει μόνο το Photo Mode που θα προσφερθεί σύντομα) ολοκληρώνουν μία παραγωγή που κινείται στο όριο των δυνατοτήτων του αρχικού PS4.

Αν και είναι ιδιαίτερα εύκολο να... συνεχίσουμε για πολλές σελίδες ακόμη την απαρίθμηση των θετικών ή εντυπωσιακών στοιχείων του καινούργιου God of War, κάθε σύγχρονη παραγωγή που γίνεται μέσα σε κάποιο πλαίσιο χρονικό και οικονομικό αναπόφευκτα θα χαρακτηρίζεται και από κάποιες αδυναμίες. Απλώς, να: στην συγκεκριμένη είναι πανελάχιστες αυτές που αξίζουν αναφοράς. Ο εξελληνισμός του God of War, για παράδειγμα, είναι σαφώς ευπρόσδεκτος και σε γενικές γραμμές πολύ καλός, η "παραφωνία" ωστόσο της φωνής του Atreus (που είναι αταίριαστη σε χροιά και τονισμό) δεν περνά απαρατήρητη. Ορισμένοι αντίπαλοι (μικροί και μεγάλοι) η αλήθεια είναι πως επαναλαμβάνονται περισσότερο απ' όσο ιδανικά θα θέλαμε, ενώ ελπίζαμε πως το PlayStation4 Pro θα κατόρθωνε να προσφέρει τα πολυπόθητα σταθερά 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο σε υψηλή ευκρίνεια, παρά την πολυπλοκότητα και λεπτομέρεια των γραφικών. Αυτά, ωστόσο, ούτε κατά διάνοια δεν αρκούν για να αλλοιώσουν την συνολική εικόνα του God of War και την απολαυστική του διαδρομή από την αρχή μέχρι το τέλος.

Όταν όλα έχουν ειπωθεί, είναι σχεδόν... αστείο το πώς ένας δημοσιογράφος που καλύπτει την σύγχρονη ηλεκτρονική ψυχαγωγία χρειάζεται τρεις σελίδες κειμένου για να επεξηγήσει στο κοινό του αυτό που, αν τον ρωτήσει ένας φίλος ή ένας συνάδελφος, μπορεί να το πει με τέσσερις μόνο λέξεις: "Πήγαινε αγόρασέ το ΤΩΡΑ". Είναι αστείο και συνάμα σπάνιο - αλλά το νέο God of War είναι το είδος της παραγωγής που μπορείς να προτείνεις σε οποιονδήποτε ακριβώς έτσι, με την σιγουριά πως θα το απολαύσει ακόμη κι αν δεν είχε ασχοληθεί με κανένα από τα παρελθόντα God of War. Πρόκειται για την κορυφαία ψυχαγωγική εμπειρία δράσης στην γενιά οικιακών συστημάτων που διανύουμε, για μία από τις πλέον εντυπωσιακές τεχνικά παραγωγές του PS4, αλλά και για την καλύτερη επανεκκίνηση που θα μπορούσε να ζητήσει μια καθιερωμένη σειρά τίτλων ώστε να συνεχίσει "δυνατά" και τα επόμενα χρόνια. Είναι, δε, η μέχρι στιγμής επικρατέστερη υποψηφιότητα για την διάκριση του Video Game of the Year (που δεν την βλέπουμε μάλιστα να απειλείται εύκολα από κάτι άλλο ως τον Δεκέμβριο). Αν είχαμε... έκτο αστεράκι να τού δώσουμε, θα το είχαμε ήδη κάνει - και με τύψεις επειδή δεν έχουμε έβδομο. Μια τέτοια επιστροφή θεϊκή, θα το άξιζε!

Βαθμολογία: 10 αστεράκια αθηνόραμα digital - top spot

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ