E3 2015: Συνέντευξη James Armstrong - Sony

Ερωτήσεις και απαντήσεις... ελληνικού ενδιαφέροντος από την πλέον αρμόδια πηγή πληροφόρησης

Στο πλαίσιο της Ε3 2015 είχαμε την σπάνια ευκαιρία μιας συνέντευξης με τον Jim Ryan, τον πρόεδρο της Sony Computer Entertainment Europe (εδώ το πρώτο τμήμα της στο Αθηνόραμα.gr και εδώ το δεύτερο στο Αθηνόραμα Digital). Όμως για το ελληνικό κοινό συγκεκριμένα, περισσότερο κατάλληλος να συζητήσει και να σχολιάσει πρακτικά θέματα συνεχίζει να είναι ο αντιπρόεδρος James Armstrong - ο οποίος έχει υπό την επίβλεψή του έναν αριθμό ευρωπαϊκών χωρών ανάμεσα στις οποίες και η δική μας. Έχουμε πραγματοποιήσει και άλλοτε συνεντεύξεις μαζί του (όπως εδώ ή εδώ) και αποδεικνύεται πάντα μία από τις χρησιμότερες πηγές πληροφόρησης που έχουμε για το πώς διαμορφώνονται τα σχέδια μιας πολυεθνικής όπως η Sony, σε τοπικό επίπεδο. Οι πιο σημαντικές ερωτήσεις που τού θέσαμε ακολουθούν:

Οι πρώτες αντιδράσεις και σχόλια σχετικά με τις συνεντεύξεις Τύπου της Microsoft και της Sony χθες σκιαγραφούν εικόνα καλύτερη για την πρώτη, κυρίως λόγω των πολλαπλών αποκλειστικών τίτλων του Xbox One έως τα Χριστούγεννα. Σάς προξενεί ανησυχία αυτή η "υπεροπλία" της Microsoft στο συγκεκριμένο θέμα, αναφορικά με την συνολική πρόταση του PlayStation4 στο καταναλωτικό κοινό της φετινής εορταστικής περιόδου;
Δεν διαφωνώ μαζί σας, η συνέντευξη Τύπου της Microsoft ήταν πολύ καλή. Επέδειξαν πολλά πράγματα, κάποια εξ αυτών πολύ ενδιαφέροντα. 'Εχω την αίσθηση όμως ότι και η δική μας είχε εξαιρετικά θετική ανταπόκριση από το κοινό και απέσπασε ενθαρρυντικότατα για μας σχόλια. Η Microsoft όντως διαθέτει τρία ποιοτικά, αποκλειστικά games που θα την βοηθήσουν, αλλά αποκλειστικές παραγωγές δεν λείπουν και από το δικό μας πρόγραμμα κυκλοφοριών. H δουλειά που έχουμε κάνει, δε, στις συνεργασίες μας για την προώθηση κορυφαίων games μεγάλων εκδοτών για το PS4 - όπως αυτές για τα Metal Gear Solid, Assassin's Creed, Star Wars Battlefront και Call of Duty - πιστεύω θ' αντισταθμίσει με άνεση το πλεονέκτημα της Microsoft.

Ελπίζω να μην ξεχνάτε, άλλωστε, πως κατέχοντας στην Ελλάδα μερίδιο αγοράς που υπερβαίνει το 90%, κάθε τίτλος που κυκλοφορεί για PS4 και Xbox One είναι πρακτικά... αποκλειστικός στο δικό μας φορμά ούτως ή άλλως! Αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές που ο ανταγωνισμός είναι σκληρότερος, είμαι βέβαιος ότι το κοινό του PlayStation θα μείνει φέτος απόλυτα ικανοποιημένο από τις επιλογές που τού προσφέρονται.


Το καταλαβαίνουμε πως είναι θέμα συζήτησης... επώδυνο σε έναν βαθμό, αλλά το PlayStation Vita απουσίασε ολοκληρωτικά από τη συνέντευξη Τύπου σας. Είναι εδώ και κάποιο καιρό εμφανές πως το φορητό σας σύστημα δεν αποτελεί πια προτεραιότητα. Πώς σκοπεύετε να κινηθείτε με αυτό το προϊόν από δω και στο εξής;
Δεν είναι κρυφό το γεγονός ότι με το PS Vita έγιναν λάθη κατά την σημαντική πρώτη περίοδο προώθησης ενός προϊόντος: η τιμή πώλησης δεν ήταν ακριβώς χαμηλή, η υποστήριξη σε games δεν ήταν υποδειγματική... Στη συνέχεια επιδιώξαμε να το προωθήσουμε στο πλαίσιο της λειτουργίας Remote Play, η οποία ήταν και παραμένει καινοτομική κι ενδιαφέρουσα, όμως πρακτικά είναι πολλοί οι εξωγενείς παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται το πόσο καλά θα λειτουργήσει αυτή η δυνατότητα (το κόστος των PS4+Vita μαζί επίσης δεν είναι μικρό).

Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε το PS Vita πάντως: μία ματιά στο πρόγραμμα κυκλοφοριών του θα σάς πείσει πως υπάρχει ένας αριθμός από νέα games, δικά μας και συνεργατών μας, στον ορίζοντα που μπορεί να αποκτηθεί κυρίως μέσω PlayStation Network. Έχουμε αυξήσει, επίσης, τον λόγο των games που απευθύνονται σε μικρότερης ηλικίας κοινό προς αυτών που απευθύνονται σε μεγαλύτερης, κάτι που ίσως έπρεπε να είχαμε κάνει νωρίτερα. Η προτεραιότητά μας αυτή τη στιγμή παραμένει το PS4, ναι, αλλά θεωρούμε πως το PS Vita αξίζει μία θέση στην αγορά και δεν πρόκειται έτσι απλά να το εγκαταλείψουμε.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ