Dead Space

Splatter, thriller, killer!

Είδος: Action
Φορμά: PC,Playstation3,Xbox 360,Wii
Τιμή: €59,99

Εταιρία: Electronic Arts
Διανομή: Electronic Arts Greece

Πιθανώς λόγω... κεκτημένης ταχύτητας από την προηγούμενη πενταετία, είναι πάρα πολύ εύκολο να υποτιμήσει κανείς τις προσπάθειες κολοσσών του gaming, όπως της Electronic Arts, να επεκταθούν σε νέες κατηγορίες τίτλων όπου δεν είχαν να επιδείξουν καμία πρόταση στο παρελθόν. Η ΕΑ συγκεκριμένα, έχει καταβάλλει πολλές και συνειδητές προσπάθειες τα τελευταία χρόνια να αποβάλλει τη... "ρετσινιά" του "εργοστασίου" που παράγει μόνο εμπορικά franchises - και στο πλαίσιο αυτό, το Dead Space, τo πρώτο video game της καναδικής εταιρείας στο είδος του survival horror, αποκτά επιπλέον σημασία. Το ερώτημα είναι: μπορεί να σταθεί όχι απλώς με αξιοπρέπεια, αλλά με απαιτήσεις για διάκριση, ανάμεσα σε άλλα next-gen παραγωγές της γενικότερης κατηγορίας των action adventures με τα οποία αναπόφευκτα θα παραλληλιστεί;

Από σεναριακής άποψης και από πλευράς ατμόσφαιρας, το Dead Space "δανείζεται" πάρα πολλά στοιχεία από ταινίες όπως τα Alien, Εvent Horizon και The Thing: σε έναν επανδρωμένο διαστημικό σταθμό, κάπου στο μακρινό μέλλον, κάτι τρομακτικό έχει συμβεί που ο παίκτης ανακαλύπτει... "από πρώτο χέρι" όταν εισέρχεται σε αυτόν και βρίσκεται αντιμέτωπος με λίμνες αίματος και ένα απροσδιορίστου προέλευσης τερατούργημα. Εκ των πραγμάτων "αποστολή" του γίνεται λοιπόν πρωτίστως η επιβίωση (προαπαιτούμενο!) και μετά η ανακάλυψη του τί ακριβώς συνέβη. Και αν αυτό... διορθώνεται με τρόπο άλλο από τον προφανή!

Το gameplay, με άλλα λόγια, του Dead Space επικεντρώνεται στη δράση: ο παίκτης περιπλανιέται στον (ομολογουμένως πολύ μεγάλο σε έκταση) προαναφερθέντα διαστημικό σταθμό και χρησιμοποιεί την ευρεία γκάμα των όπλων που είναι στη διάθεσή του για να εξοντώσει τα εξωγήινα τέρατα που συναντά και ευθύνονται για το λουτρό αίματος των πρώην κατοίκων του. Το στοιχείο που κάποτε θεωρούσαμε κοσμητικό σε τέτοια games - ο διαμελισμός των αντιπάλων - στον τίτλο της ΕΑ παίζει βασικό ρόλο γιατί στην ουσία πολλά από τα τέρατα αυτά με τα... αποκομμένα άκρα των ανθρώπων του σταθμού έχουν δημιουργηθεί (!) και κάπως έτσι πρέπει να εξολοθρευθούν. Στη συνέχεια, βέβαια, εμφανίζονται και άλλοι εξωγήινοι, με άλλες ιδιότητες και άλλες τακτικές, τους οποίους ο παίκτης θα πρέπει να αντιμετωπίσει πιο "έξυπνα" και με ισχυρότερα όπλα.

Ειδικά τα τελευταία έχουν ένα σημαντικό ρόλο από... μόνα τους σχεδόν στην όλη διαδικασία: μέχρι τέσσερα μπορεί να έχει στη διάθεσή του σε οποιοδήποτε χρονικό σημείο ο παίκτης, αρκετά από αυτά που θα συναντήσει στο δρόμο του όμως (και μπορεί να αφήσει σε συγκεκριμένα σημεία για... μετέπειτα χρήση) είναι άκρως εντυπωσιακά και πραγματικά απολαυστικά στη χρήση. Ανάμεσά τους, δε, και το πιθανώς καλύτερο, πιο αληθοφανές φλογοβόλο που έχουμε δει ποτέ σε video game. Εκτός από τα όπλα, άλλωστε, ο παίκτης έχει στη διάθεσή του και "δυνάμεις" τηλεκίνησης και ακινητοποίησης, που επίσης βοηθούν "στα δύσκολα", όταν δηλαδή ομάδες από αντιπάλους επιτίθενται από όλες τις πλευρές.

Στα τεχνικά, το Dead Space εκπλήσσει ευχάριστα. Πρόκειται ένα από τα πιο εντυπωσιακά οπτικοακουστικά παραδείγματα που έχει να επιδείξει αυτή τη στιγμή το PlayStation3: τα περιβάλλοντα και οι χαρακτήρες είναι λεπτομερέστατοι, ο φωτισμός άκρως ατμοσφαιρικός και αποτελεσματικός, τα εφέ εκπληκτικά (ειδικά εκεί που πρέπει να είναι... στο αίμα). Ο ήχος είναι, κατά τρόπο απίστευτο, ακόμη καλύτερος, με ποιοτική συνοδευτική μουσική, πειστική "3D" υφή και εφέ... ανατριχιαστικά υψηλής πιστότητας! Ο έλεγχος δεν δημιουργεί στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων προβλήματα (παρά την κάμερα-αμάλγαμα πρώτου και τρίτου προσώπου που καλύπτει τη δράση), η παρουσίαση είναι άκρως φροντισμένη, οι ρυθμίσεις είναι ικανοποιητικές, ενώ οι επιλογές παιχνιδιού δεν προσφέρουν κάτι περισσότερο ή λιγότερο απ' ότι θα περίμενε κανείς (multiplayer συμμετοχή, για παράδειγμα, δεν θα λειτουργούσε). Κανένα ουσιαστικό περιθώριο για παράπονο, λοιπόν.

Συνολικά, δεν χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι το Dead Space δεν... "φέρνει την επανάσταση" στο χώρο των survival horror games, καθώς υιοθετεί τα περισσότερα θετικά στοιχεία των προκατόχων του, χωρίς να φέρνει στο προσκήνιο πολλά δικά του. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει απαραίτητα πολλά πράγματα από τη στιγμή που είναι ένας τίτλος προσεγμένος στο gameplay του, με καλό ρυθμό, υποβλητική ατμόσφαιρα, πολύ υψηλά standards παραγωγής και ικανοποιητικότατη διάρκεια. Οι παίκτες που αγαπούν τα action adventures σε... splatter σκηνικό, αληθινά θα απολαύσουν τις πάμπολλες "κινηματογραφικές" σκηνές που έχει να προσφέρει το Dead Space. Απλώς... χμ. Στο αναπόφευκτο sequel, ας σκεφτούν οι υπεύθυνοι game designers κάποια διαφορετικά, πρωτότυπα πράγματα που θα μπορούσαν να προσφέρουν στη "συνταγή". Ε, μαμά EA;

Βαθμολογία: 8 αστεράκια

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ