Ανατροπή μέσω της... κίνησης

Kinect και Move σε αποστολή. Διπλή μάλιστα!

Το γεγονός ότι αυτός ο "αγώνας δρόμου" για το δημοφιλέστερο σύστημα ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας στο σπίτι θα εξελισσόταν σε... μαραθώνιο και όχι σε sprint των 100 μέτρων, είναι κάτι που άλλοι υποστήριζαν και άλλοι όχι, τέσσερα χρόνια πριν. Η διαφορά ενός έτους ανάμεσα στην κυκλοφορία των Xbox 360 και PS3, αλλά και το εκρηκτικό ξεκίνημα του Wii της Nintendo, είχαν δημιουργήσει ατμόσφαιρα και εντυπώσεις που είναι σημαντικά διαφορετικές από τις σημερινές. Γιατί... fast forward στα τέλη του 2010 και οι πωλήσεις του Wii έχουν επιβραδυνθεί, των άλλων δύο συστημάτων επιταχυνθεί και, το τελευταίο 12μηνο, του PS3 σε βαθμό που να καλύπτει σχεδόν απόλυτα το προβάδισμα ενός έτους του Xbox 360.

Και τώρα, μπροστά στα Χριστούγεννα του 2010, και τα 3 συστήματα έχουν ένα κοινό παρανομαστή. Είναι το στοιχείο που είχε δώσει ώθηση στο Wii στην αρχή της διαδρομής του κι αυτό που, με διαφορετικές προσεγγίσεις και καλύτερα, προσφέρει πια κι ο ανταγωνισμός: ένα σύστημα χειρισμού με ανάγνωση κίνησης. Κρίνοντας, δε, από τις πωλήσεις που σημείωσε τόσο το Kinect της Microsoft όχι και το PlayStation Move της Sony, το κοινό δεν είχε την ψευδαίσθηση ότι το Wiimote ήταν το καλύτερο δυνατό χειριστήριο ή ότι η ανίχνευση κίνησης δεν μπορούσε να προσφέρει περισσότερα (και με γραφικά υψηλής ευκρίνειας). Το Kinect ξεπέρασε σε πωλήσεις το 1 εκατομμύριο συσκευές μέσα στις πρώτες του 10 μέρες στην αγορά, ενώ το PlayStation Move από τα τέλη Σεπτέμβρη μέχρι σήμερα έχει ξεπεράσει τα 2.5 εκατομμύρια πωλήσεων. Και ο αγοραστικά κορυφαίος μήνας του χρόνου, από τις 25/11 ως τις 30/12, βρίσκεται ακόμη "προ των πυλών". Με ό,τι αυτό σημαίνει.

Κατά συνέπεια, το Wii θα συνεχίσει να σημειώνει καλές πωλήσεις, είναι όμως το Kinect και το Move αυτά που - στην εποχή της υψηλής ευκρίνειας - βρίσκονται πια στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Όχι τυχαία ή άδικα, θα κριθούν και από την αντιπαράθεσή τους με το σύστημα της Nintendo. Υπάρχουν όμως και δύο άλλες... αποστολές που έχουν, άτυπα, αναλάβει και τα δύο. Και είναι εξίσου σημαντικές.

Η μία; Να προσφέρουν στο δικό τους φορμά το προβάδισμα απέναντι στο αντίπαλό του (το Wii παραμένει για την ώρα εκτός συναγωνισμού). Η εγκατεστημένη βάση του PS3 απέχει πια λιγότερα από τρία εκατομμύρια συστήματα από την αντίστοιχη του Xbox 360. Το PlayStation Move μπορεί να μην είναι αυτή τη στιγμή από μόνο του λόγος πώλησης ενός PS3, από το δεύτερο ή τρίτο "κύμα" τίτλων που θα το εκμεταλλεύονται θεαματικά, όμως, μπορεί να γίνει. Και το PS3 συνεχίζει να έχει στο οπλοστάσιό του τίτλους-καταπέλτες όπως το Gran Turismo 5, αλλά και ολόκληρες αγορές που η Microsoft έχει εν πολλοίς χάσει, όπως την ιαπωνική, στη διάθεσή του. Οπότε αντίστοιχη αποστολή του Kinect είναι ν' αποδειχθεί τόσο θελτικό και τόσο σημαντικό, ώστε το Xbox 360 να διατηρήσει αυτό το προβάδισμα - αλλά και να διευρύνει το κοινό του ώστε, ει δυνατόν, να ξαναυξήσει τη διαφορά.

Το δεύτερο που θα πρέπει να επιδιώξουν να πετύχουν τα Kinect και Move; Να αποδείξουν πως το Wii άνοιξε μεν το μονοπάτι, αλλά δεν εξερεύνησε το δάσος αρκετά μακριά. Με άλλα λόγια, ν' αποδείξουν ότι το σύστημα ανίχνευσης κίνησης της Nintendo ήταν μεν διαφορετικό για τα δεδομένα του 2005, αλλά ότι σε καμία περίπτωση δεν εξάντλησε τους τρόπους που τα games μπορούν να παιχθούν με κινήσεις των χεριών ή του σώματος. Ότι η καλύτερη τεχνολογία των Move και Kinect μπορεί να εκμεταλλευτεί ιδέες που μέχρι σήμερα δεν ήταν υλοποιήσιμες - και μέσα από αυτές να προσφέρει νέες αλληλεπιδραστικές εμπειρίες. Τα γραφικά υψηλής ευκρίνειας κι ο πολυκάναλος ήχος είναι σημαντικά. Έχουμε όμως την αίσθηση ότι ο κόσμος περιμένει κάτι παραπάνω από το "κάτι σαν το Wii, αλλά σε HD". Κι αυτήν την αποστολή της... υπέρβασης θα θέλαμε πιο πολύ να φέρουν σε πέρας τα Move και Kinect, ασχέτως του πώς θα εξελιχθεί η σύγκρουση PS3-Xbox 360. Μπορούν να τα καταφέρουν; Τα Χριστούγεννα του 2011, ενδεχομένως να ξέρουμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ