Άλλο console gamer, άλλο PC gamer

Γιατί ο δεύτερος, θέλει τον Call of Duty server του!

Το μεγάλο έως... πάρα πολύ μεγάλο χάσμα που χωρίζει τις προτιμήσεις και τις συνήθειες των ανθρώπων που παίζουν games με Η/Υ και εκείνων που κάνουν το ίδιο με PS3 ή Xbox 360 έκανε την παρουσία του αισθητή ιδιαίτερα έντονα την περασμένη εβδομάδα - και, παραδόξως, αιτία γι' αυτό στάθηκε ένας τίτλος που όλοι οι παραπάνω θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν σε λίγο καιρό: το νέο Call of Duty Modern Warfare 2. Η παραγωγή της Activision θα κυκλοφορήσει και στα τρία φορμά, θα προσφέρει το ίδιο σεναριακό τμήμα και στα τρία, θα ενσωματώνει επιλογές συμμετοχής πολλών παικτών και στα τρία - με τον ίδιο τρόπο. Και εκεί, φυσικά, είναι το πρόβλημα που έχει μέχρι στιγμής οδηγήσει σε απίστευτες συζητήσεις σε forum, αμέτρητα οργισμένα mail στην Activision, αλλά και σε μία online υπογραφή δήλωσης διαμαρτυρίας που έχει ήδη ξεπεράσει τις 100.000 συμμετοχές.

Ο λόγος είναι απλός: οι PC gamers δεν θέλουν δεσμεύσεις στο πώς θα απολαμβάνουν την multiplayer πλευρά ενός τίτλου. Για τη συμμετοχή πολλών παικτών μέσω Internet, η Activision συνεργάζεται για το PS3 με τη Sony και το PlayStation Network, για το Xbox 360 με τη Microsoft και το Xbox Live και προσφέρει τις σχετικές λειτουργίες μέσα από την υποδομή των δύο εταιρειών. Για την έκδοση των PC, παραδοσιακά υπήρχε το εξής σχήμα: η εταιρεία παραγωγής διέθετε δωρεάν το λογισμικό που επέτρεπε στους ίδιους τους παίκτες να το εγκαθιστούν σε servers της επιλογής τους (η εταιρεία διέθετε συχνά και "ελεύθερους" δικούς της) και να παίζουν σύμφωνα με τις δικές τους απαιτήσεις και προτιμήσεις. Ε, στο Call of Duty MW2 η Activision δεν προσφέρει τέτοια δυνατότητα: αντιθέτως, έχει δημιουργήσει ένα "κλειστό" σύστημα ονόματι IW.net, το οποίο ελέγχει απόλυτα και το οποίο δεν αφήνει κανένα περιθώριο στους PC gamers για αλλαγές ή προσαρμογές. Ε, αυτό ήταν. Ποιός τους... άκουσε και δεν τους φοβήθηκε!

Δεν γνωρίζουμε αν η προαναφερθείσα επιλογή ήταν της Activision ή της Infinity Ward, δημιουργού εταιρείας του νέου Call of Duty. Αυτό που γνωρίζουμε είναι πως... οι PC gamers είναι από τον Άρη και οι console gamers από τον Κρόνο - και πως οι δύο εταιρείες θα έπρεπε να το αναγνωρίζουν επίσης. Οι PC gamers δεν "είναι ΟΚ" με πράγματα όπως οι κλειστές, στεγανά ελεγχόμενες υπηρεσίες (λόγος για τον οποίο έχει αποτύχει το Live for Windows) και ειδικά οι πλέον hardcore από αυτούς δεν θέλουν να αισθάνονται περιορισμένοι στις επιλογές τους. Η "μισή χαρά" για κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες PC gamers θα ήταν να αγοράσουν το Modern Warfare 2 και μετά να εγγραφούν σε έναν "ελεύθερο" server ή να φτιάξουν τον δικό τους και να παίζουν με τους φίλους τους εκεί. Μετά από το θόρυβο που έγινε στο Web, τις 100Κ δηλώσεις διαμαρτυρίας και όλα τα σχετικά, η Infinity Ward δήλωσε ότι η αντίδραση αυτή "δεν πέρασε απαρατήρητη". Το τί σημαίνει αυτό πρακτικά, βέβαια, θα πρέπει να περιμένουμε για να διαπιστώσουμε - στην καλύτερη περίπτωση ένα απίθανα μεγάλο patch, στη χειρότερη απολύτως τίποτε - ελπίζουμε πάντως σε... αίσια επίλυση της διαφοράς!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ