Φρανς

2

Αιχμηρή σάτιρα της κοινωνίας της εικόνας με μια υποψήφια για Σεζάρ Λεά Σεϊντού, συντονισμένη απόλυτα με το σαρκαστικό τόνο της. Μόνο που ο Ντιμόν, μεταμοντέρνος και σκωπτικά μελοδραματικός, δεν μπορεί να τον ελέγξει, πριονίζοντας το κλαδί στο οποίο κάθεται.

France

Αγαπημένο παιδί των "Cahiers du Cinema" και του Φεστιβάλ Καννών, το οποίο τον έχρισε auteur επιβραβεύοντας γενναιόδωρα τη σκληρά ρεαλιστική "Ανθρωπότητά" του (1999), ο Μπρουνό Ντιμόν προχώρησε αφήνοντας πίσω του την αναζήτηση της ντοκιμαντερίστικης αλήθειας σε έναν κόσμο υπόγειας ή καλυμμένης βίας ("29 Φοίνικες", "Καμίλ Κλοντέλ 1915") και υιοθετώντας μια αποδομητική αλά γαλλικά προσέγγιση στο είδος της αστυνομικής περιπέτειας μυστηρίου ("Οικογένεια Βαν Πέτεγκεμ") και στη βιογραφία της Ζαν ντ' Αρκ ("Jeannette, l'Enfance de Jeanne d'Arc", "Jeanne").


Από τη μία εμβληματική εικόνα της Γαλλίας στην άλλη, ο φακός του Ντιμόν βάζει στη θέση της Ιωάννας της Λωρραίνης τη Φρανς ντε Μερ (βρε πώς αλλάζουν οι καιροί...), μια δημοσιογράφο-τηλεοπτική σταρ, η οποία τρέχει από τις συνεντεύξεις Τύπου του Εμανουέλ Μακρόν, τον οποίο στριμώχνει με θαρραλέες ερωτήσεις, στα πολεμικά ρεπορτάζ στη Μέση Ανατολή. Λογικό είναι να παραμελεί την οικογένειά της, να φροντίζει διαρκώς την εμφάνισή της και να σπαταλά χρόνο σε δημόσιες σχέσεις, μέχρι που ένα συνηθισμένο αυτοκινητικό ατύχημα, στο οποίο τραυματίζει ελαφρά έναν νεαρό μοτοσικλετιστή, την οδηγεί σε κρίση συνείδησης και στην επανεξέταση των προτεραιοτήτων της.


Αιχμηρή σάτιρα της κοινωνίας της εικόνας, το "Φρανς" επιτίθεται σε όλα τα αδύναμα σημεία ενός (καπιταλιστικού) μηχανισμού αναπαραγωγής ηχηρών συνθημάτων, ψευδών συναισθημάτων και κοινότοπων πληροφοριών. Μόνο που ο σκηνοθετικά ευρηματικός Ντιμόν (το θεατρικό στήσιμο των ηθοποιών στο κάδρο, τα βλέμματα στην κάμερα, η ψευδαίσθηση των πολλαπλών οθονών) ειρωνεύεται ως μεταμοντέρνος και σκωπτικά μελοδραματικός ακόμα και την ίδια τη σάτιρά του, φτάνοντας στην αυτοπαρωδία. Η υποψήφια για Σεζάρ Λεά Σεϊντού συντονίζεται απόλυτα με τον σαρκαστικό του τόνο, αλλά εκείνος απλώς πριονίζει το κλαδί πάνω στο οποίο κάθεται.

Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία. 2021. Διάρκεια: 133΄. Διανομή: WEIRD WAVE

Περισσότερες πληροφορίες

Φρανς

France
2
  • Δραματική
  • 2021
  • Διάρκεια: 133 '
  • Μπρουνό Ντιμόν

Ύστερα από ένα ασήμαντο αυτοκινητικό ατύχημα, η κορυφαία τηλεοπτική δημοσιογράφος της Γαλλίας παθαίνει κρίση συνείδησης κι αποφασίζει να επανεξετάσει τις προτεραιότητές της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τα 5 must-see στο διαδικτυακό 13ο Ethnofest

Αυτά είναι τα φιλμ που δεν πρέπει να χάσετε στη ψηφιακή πλατφόρμα του Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου της Αθήνας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/12/2022

Sight & Sound: Η ανατρεπτική λίστα των 100 καλύτερων ταινιών όλων των εποχών

Ιστορικές αλλαγές έβγαλε η καθιερωμένη ψηφοφορία του βρετανικού περιοδικού η οποία ανέδειξε ένα καινούριο νούμερο ένα αλλάζοντας τα δεδομένα.

Αυτά είναι τα πρώτα φαβορί για τα 95α βραβεία Όσκαρ

Καθώς ξεκινά η λεγόμενη "εποχή των βραβείων", ρίχνουμε μια ματιά στις ταινίες που πρόκειται να πρωταγωνιστήσουν στην απονομή της Αμερικανικής Ακαδημίας.

Οι 25 καλύτερες ταινίες του 2022 σύμφωνα με το IndieWire

Το έγκριτο αμερικανικό σάιτ επιλέγει τις σπουδαιότερες κινηματογραφικές παραγωγές της χρονιάς.

Το τρέιλερ του "Cocaine Bear" είναι ακριβώς όσο ακραίο νομίζετε

Μια κραυγαλέα αληθινή ιστορία εμπνέει τη μάλλον πιο "καμένη" ταινία του 2023.

Τα βραβεία του 35ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Παρουσία του κορυφαίου σκηνοθέτη Εμίρ Κουστουρίτσα, η μακροβιότερη κινηματογραφική διοργάνωση της Αθήνας μοίρασε τις δάφνες της.

Γιορτάστε τα 100 χρόνια Disney με τον Όσβαλντ το τυχερό κουνέλι (βίντεο)

Δείτε τη νέα μικρού μήκους με πρωταγωνιστή έναν από τους πρώτους ήρωες κινουμένων σχεδίων του θρυλικού στούντιο.