Οι Αγώνες μας

3

Σεναριακά εύστροφο κοινωνικό δράμα, το οποίο συνδέει εύστοχα τα εν οίκω με τα εν δήμω στη ρεαλιστική παράδοση του Κεν Λόουτς και των αδερφών Νταρντέν.

Οι Αγώνες μας

Η δεύτερη ταινία του Βέλγου Γκιγιόμ Σενέ, η οποία έκανε πρεμιέρα στην Εβδομάδα Κριτικής των Κανών, είναι ένα στερεό δράμα που τοποθετεί μια προσωπική ιστορία σε ένα ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο, εξετάζοντας έτσι την πολύπλευρη σχέση του ιδιωτικού με το δημόσιο βίο. Αλληλένδετα μεταξύ τους, στις μέρες μας τα εν οίκω και τα εν δήμω από τη μία έρχονται όλο και πιο κοντά (το τίμημα των πιεστικών εργασιακών συνθηκών, η πολλαπλή κατάργηση της ιδιωτικότητας), από την άλλη όμως μοιάζουν σαν να απομακρύνονται διαρκώς (αυξανόμενη δυσκολία κοινωνικοποίησης κι επικοινωνίας).

Ο Σενέ σχολιάζει διακριτικά αυτήν την περίπλοκη κατάσταση μέσα από την περιπέτεια του Ολιβιέ, μαχόμενου συνδικαλιστή που προσπαθεί να υπερασπιστεί τα δικαιώματα των συναδέλφων του στο εργοστάσιο. Όταν όμως η γυναίκα του εγκαταλείψει ξαφνικά την οικογένειά τους, εκείνος πρέπει να βρει έναν τρόπο να φροντίσει σωστά τα δύο μικρά παιδιά του και παράλληλα να αντιμετωπίσει τις έντονες εργασιακές απαιτήσεις.

Οι Αγώνες μας - εικόνα 1

Ζωντανός χαρακτήρας, με πάθη, αρετές κι ελαττώματα, ο Ολιβιέ αγωνίζεται –τις πιο πολλές φορές ανεπιτυχώς– να προστατεύσει αυτούς που αγαπά. Προσπαθεί να καταλάβει τους άλλους γύρω του (από τη σύζυγο μέχρι τα αφεντικά του) και ψάχνει ένα εγχειρίδιο οδηγιών επιβίωσης, έως ότου συνειδητοποιήσει πως πρέπει να το γράψει μόνος του, σε ένα σεναριακά εύστροφο και σκηνοθετικά ειλικρινές μάθημα πολιτικής αγωγής στην τρυφερά ρεαλιστική, ουμανιστική παράδοση του Κεν Λόουτς και των αδερφών Νταρντέν.

Βέλγιο, Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 98΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART.

Περισσότερες πληροφορίες

Οι Αγώνες μας

Nos Βatailles
3
  • Κοινωνική
  • 2018
  • Διάρκεια: 98 '
  • Γκιγιόμ Σενέ

Ως μαχόμενος συνδικαλιστής, ο Ολιβιέ προσπαθεί καθημερινά να υπερασπιστεί τα δικαιώματα των συναδέλφων του στο εργοστάσιο. Όταν όμως η γυναίκα του εγκαταλείψει ξαφνικά την οικογένειά τους, εκείνος πρέπει να βρει έναν τρόπο να μείνει κοντά στα δύο μικρά παιδιά του και παράλληλα να αντιμετωπίσει τις έντονες εργασιακές απαιτήσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.