Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω

2

Διασκευή ενός διδακτικού θεατρικού της ίδιας της σκηνοθέτιδας, το οποίο έχει περισσότερο πολιτικοκοινωνική παρά κινηματογραφική αξία.

Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω

Διασκευή ενός διδακτικού θεατρικού της ίδιας της σκηνοθέτιδας, το οποίο έχει περισσότερο πολιτικοκοινωνική παρά κινηματογραφική αξία.

Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω - εικόνα 1

Εμπνευσμένη από το θεατρικό της Νελ Νταν «Χαμάμ γυναικών», το οποίο ο Τζότζεφ Λόουζι είχε μεταφέρει στο σινεμά το 1985, η Αλγερινή ηθοποιός και σκηνοθέτις Ραϊανά Ομπερμεγέρ έγραψε το 2009 το «Ακόμα κρύβομαι για να καπνίσω». Εκμεταλλευόμενη τον κλειστό και αποκλεισμένο από τους άντρες χώρο των δημόσιων λουτρών, συγκέντρωσε γυναίκες διαφορετικών ηλικιών και κοινωνικών τάξεων σε ένα αλγερινό χαμάμ και τις έβαλε να μιλούν για τη ζωή τους. Την ίδια στιγμή, κι ενώ η πολιτική κατάσταση της χώρας είναι έκρυθμη, εκεί έχει βρει καταφύγιο και μια νεαρή έγκυος, την οποία η δυναμική υπεύθυνη του χώρου Φατιμά έχει κρύψει σε ένα από τα απομονωμένα δωμάτια, καθώς την αναζητά με άγριες διαθέσεις ο «ατιμασθείς» αδερφός της.

Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω - εικόνα 2

Περνώντας για πρώτη φορά πίσω από την κάμερα και υπογράφοντας ως Ραϊανά, η μόνιμη κάτοικος Γαλλίας πλέον Ομπερμεγέρ μεταφέρει πιστά το θεατρικό της στην οθόνη και χρησιμοποιεί το θεσσαλονικιώτικο Μπέη Χαμάμ της οδού Εγνατίας ως τόπο γυρισμάτων. Η επιβλητική παρουσία της Χιάμ Αμπάς («Μόναχο», «Η Λεμονιά») στον ρόλο της Φατιμά και οι ζωντανές ερμηνείες του υπόλοιπου καστ, σχεδόν όλες σπουδαίες ηθοποιοί αραβικής καταγωγής, προσπαθούν φιλότιμα να κάνουν τους δειγματοληπτικά επιλεγμένους χαρακτήρες και τους διδακτικούς στην πλειονότητά τους διαλόγους να μοιάζουν αληθινοί και απροσποίητοι.

Τα γυμνά σώματα προσθέτουν­ στη ρεαλιστική αίσθηση, όμως η σύλληψη του εγχειρήματος είναι εξαρχής στρατευμένη. Από τις εικόνες μέχρι τις ατάκες, εδώ όλα λειτουργούν αποκλειστικά ως φορείς ουμανιστικών μηνυμάτων, με τις αναφορές στην αρχαία τραγωδία να μοιάζουν υπέρ το δέον ηχηρές και το όλο εγχείρημα να έχει τελικά περισσότερο πολιτικοκοινωνική παρά κινηματογραφική αξία. Βραβείο κοινού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Αλγερία, Γαλλία, Ελλάδα. 2016. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: ROSEBUD.21.

Περισσότερες πληροφορίες

Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω

A mon Age je me cache Encore Pour Fumer
2
  • Κοινωνική
  • 2016
  • Διάρκεια: 90 '
  • Ραϊάνα Ομπερμέγιερ

Γυναίκες διαφορετικών ηλικιών και κοινωνικών τάξεων συναντιούνται σε ένα αλγερινό χαμάμ και μιλούν για τη ζωή τους, ενώ εκεί έχει βρει καταφύγιο και μια νεαρή έγκυος, την οποία αναζητά ο «ατιμασθείς» αδερφός της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Χαμογέλα

Ως ορισμός της χαμένης ευκαιρίας, η ταινία υποβάλλει με την ανατριχιαστική απεικόνιση των συνεπειών του μετατραυματικού άγχους, αποτυγχάνει όμως στην απόπειρά της να ισορροπήσει ανάμεσα στον ατμοσφαιρικό υπαινιγμό και τη σεναριακή σαφήνεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
29/09/2022

Η Φλεγόμενη Θάλασσα

Μετά το "Κύμα" (2015) και το "Σεισμό" (2018"), μια ακόμα σκανδιναβική περιπέτεια καταστροφής η οποία προσπαθεί να προσγειώσει στο ρεαλισμό ένα απόλυτα συνταγογραφημένο κινηματογραφικό είδος.

Ο Έρωτας τα Αλλάζει Όλα

Χωρίς να ξεφεύγει από τα στάνταρντ, το πορτραίτο μιας σύγχρονης Αμερικάνας πάνω από τα 60 σκιαγραφείται με χιούμορ και μερικές πικάντικες αφηγηματικές ιδέες.

Bad Guy

Ο κοινωνικός αποκλεισμός, ο έρωτας ως θυσία, η βία των ανθρώπινων ενστίκτων. Ο Κιμ Κι-ντουκ παραλλάσσει την προβληματική του με ακόμα ένα τολμηρό και μη ορθό πολιτικά δράμα.

Τα ντοκιμαντέρ που θα μας "ταρακουνήσουν" στο Gimme Shelter Film Festival

Το Gagarin μας συστήνει στη ζωή και το έργο τριών εμβληματικών μορφών της μουσικής σκηνής.

Οι 10 πιο ακραίες ταινίες των 28ων "Νυχτών Πρεμιέρας"

Αυτά είναι τα φιλμ του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας (28/9-9/10), που σερβίρουν ανελέητη ένταση και δεν συνιστώνται σε όσους έχουν ευαίσθητα στομάχια…

Τα "Μαγνητικά Πεδία" είναι η επίσημη πρόταση της Ελλάδας για τα 95α Όσκαρ

Το ρομαντικό road movie του Γιώργου Γούση επιλέχθηκε να εκπροσωπήσει τη χώρα μας στα βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.