Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω

2

Διασκευή ενός διδακτικού θεατρικού της ίδιας της σκηνοθέτιδας, το οποίο έχει περισσότερο πολιτικοκοινωνική παρά κινηματογραφική αξία.

Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω

Διασκευή ενός διδακτικού θεατρικού της ίδιας της σκηνοθέτιδας, το οποίο έχει περισσότερο πολιτικοκοινωνική παρά κινηματογραφική αξία.

Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω - εικόνα 1

Εμπνευσμένη από το θεατρικό της Νελ Νταν «Χαμάμ γυναικών», το οποίο ο Τζότζεφ Λόουζι είχε μεταφέρει στο σινεμά το 1985, η Αλγερινή ηθοποιός και σκηνοθέτις Ραϊανά Ομπερμεγέρ έγραψε το 2009 το «Ακόμα κρύβομαι για να καπνίσω». Εκμεταλλευόμενη τον κλειστό και αποκλεισμένο από τους άντρες χώρο των δημόσιων λουτρών, συγκέντρωσε γυναίκες διαφορετικών ηλικιών και κοινωνικών τάξεων σε ένα αλγερινό χαμάμ και τις έβαλε να μιλούν για τη ζωή τους. Την ίδια στιγμή, κι ενώ η πολιτική κατάσταση της χώρας είναι έκρυθμη, εκεί έχει βρει καταφύγιο και μια νεαρή έγκυος, την οποία η δυναμική υπεύθυνη του χώρου Φατιμά έχει κρύψει σε ένα από τα απομονωμένα δωμάτια, καθώς την αναζητά με άγριες διαθέσεις ο «ατιμασθείς» αδερφός της.

Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω - εικόνα 2

Περνώντας για πρώτη φορά πίσω από την κάμερα και υπογράφοντας ως Ραϊανά, η μόνιμη κάτοικος Γαλλίας πλέον Ομπερμεγέρ μεταφέρει πιστά το θεατρικό της στην οθόνη και χρησιμοποιεί το θεσσαλονικιώτικο Μπέη Χαμάμ της οδού Εγνατίας ως τόπο γυρισμάτων. Η επιβλητική παρουσία της Χιάμ Αμπάς («Μόναχο», «Η Λεμονιά») στον ρόλο της Φατιμά και οι ζωντανές ερμηνείες του υπόλοιπου καστ, σχεδόν όλες σπουδαίες ηθοποιοί αραβικής καταγωγής, προσπαθούν φιλότιμα να κάνουν τους δειγματοληπτικά επιλεγμένους χαρακτήρες και τους διδακτικούς στην πλειονότητά τους διαλόγους να μοιάζουν αληθινοί και απροσποίητοι.

Τα γυμνά σώματα προσθέτουν­ στη ρεαλιστική αίσθηση, όμως η σύλληψη του εγχειρήματος είναι εξαρχής στρατευμένη. Από τις εικόνες μέχρι τις ατάκες, εδώ όλα λειτουργούν αποκλειστικά ως φορείς ουμανιστικών μηνυμάτων, με τις αναφορές στην αρχαία τραγωδία να μοιάζουν υπέρ το δέον ηχηρές και το όλο εγχείρημα να έχει τελικά περισσότερο πολιτικοκοινωνική παρά κινηματογραφική αξία. Βραβείο κοινού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Αλγερία, Γαλλία, Ελλάδα. 2016. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: ROSEBUD.21.

Περισσότερες πληροφορίες

Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω

A mon Age je me cache Encore Pour Fumer
2
  • Κοινωνική
  • 2016
  • Διάρκεια: 90 '
  • Ραϊάνα Ομπερμέγιερ

Γυναίκες διαφορετικών ηλικιών και κοινωνικών τάξεων συναντιούνται σε ένα αλγερινό χαμάμ και μιλούν για τη ζωή τους, ενώ εκεί έχει βρει καταφύγιο και μια νεαρή έγκυος, την οποία αναζητά ο «ατιμασθείς» αδερφός της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στις αίθουσες τον Μάιο

Ο καινούριος Λάνθιμος, η "Furiosa" Άνια Τέιλορ-Τζόι και η κινηματογραφική εμφάνιση - έκπληξη της Βίκυς Καγιά προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
04/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (1/5-8/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".