Η Ένωση Κριτικών της Νέας Υόρκης ψηφίζει τον «Ιρλανδό» ως καλύτερη ταινία του 2019

Νέο «χτύπημα» για το μαφιόζικο φιλμ του Σκορσέζε το οποίο καταφέρνει αυτό που ξέφυγε πέρσι στο «Ρόμα».

Η Ένωση Κριτικών της Νέας Υόρκης ψηφίζει τον «Ιρλανδό» ως καλύτερη ταινία του 2019

Πέρσι το μεγάλο στοίχημα για το Netflix ήταν το «Ρόμα» (Αλφόνσο Κουαρόν) να κερδίσει τόσο καλλιτεχνική αναγνώριση, τα κατάφερε κατακτώντας το Χρυσό Λιοντάρι, όσο και το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, έτσι ώστε η streaming πλατφόρμα να κοντράρει στα ίσια την παντοκρατορία των στούντιο.

Το «Ρόμα» τότε κέρδισε τις ψήφους της Ένωσης Κριτικών της Νέας Υόρκης και αναδείχθηκε καλύτερη ταινία, δε συνέβη όμως το ίδιο με το National Board of Review που προτίμησε το «Πράσινο Βιβλίο» (Πίτερ Φαρέλι). Εν τέλει, το «Ρόμα» από τις δέκα υποψηφιότητες Όσκαρ που απέσπασε, επικράτησε συνολικά σε τρεις κατηγορίες (σκηνοθεσίας, διεύθυνσης φωτογραφίας και ξενόγλωσσης) αλλά όχι εκείνης για την καλύτερη ταινία, που συμπτωματικά κατέληξε στα χέρια του Φαρέλι.

Η Ένωση Κριτικών της Νέας Υόρκης ψηφίζει τον «Ιρλανδό» ως καλύτερη ταινία του 2019 - εικόνα 1
«Ο Ιρλανδός»

Φέτος οι ισορροπίες φαίνεται να έχουν αλλάξει, καθώς τόσο οι κριτικοί της Νέας Υόρκης όσο και το National Board of Review, ανέδειξαν τον «Ιρλανδό» ως καλύτερη ταινία της χρονιάς. Το μαφιόζικο έπος του Μάρτιν Σκορσέζε απέσπασε ακόμα μια διάκριση, εκείνη για τον καλύτερο β' ανδρικό ρόλο για τον Τζό Πέσι.

Μεταξύ των υπόλοιπων βραβείων ξεχωρίζει εκείνο για την καλύτερη σκηνοθεσία στους Τζος και Μπένι Σαφντί για το «Uncut Gems», το οποίο αναδεικνύεται σε ισχυρό αουτσάιντερ στην οσκαρική κούρσα μετά και τη βράβευσή του από το National Board of Review στην κατηγορία πρωτότυπου σεναρίου. Χαρούμενος θα πρέπει να είναι και ο Κουέντιν Ταραντίνο ο οποίος βραβεύτηκε για το σενάριο του «Κάποτε στο... Χόλιγουντ», ενώ τα θαυματουργά «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν - χο αναδείχθηκαν και από αυτήν την ένωση ως καλύτερη ξενόγλωσση ταινία.

Η Ένωση Κριτικών της Νέας Υόρκης ψηφίζει τον «Ιρλανδό» ως καλύτερη ταινία του 2019 - εικόνα 2
«Παράσιτα»

Αξίζει να σημειωθούν οι νικητές στα υποκριτικά βραβεία, με τους Λουπίτα Νιόνγκο («Εμείς») και Αντόνιο Μπαντέρας ( «Πόνος και Δόξα») να κερδίζουν στις αντίστοιχες κατηγορίες γυναικείου και αντρικού ρόλου, ενώ το β' γυναικείο πήγε στη Λόρα Ντερν («Ιστορία Γάμου») , επιβεβαιώνοντας τη δυναμική της ηθοποιού στις συγκεκριμένες υποψηφιότητες.

Τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Νέας Υόρκης:

Καλύτερη ταινία: Ο Ιρλανδός (Μάρτιν Σκορσέζε)
Σκηνοθεσία: Τζος & Μπένι Σαφντί («Uncut Gems»)
Καλύτερο ντεμπούτο: Atlantics (Μάτι Ντιοπ)
Καλύτερος α' γυναικείος ρόλος: Λουπίτα Νιόνγκο («Εμείς»)
Καλύτερος α' αντρικός ρόλος: Αντόνιο Μπαντέρας («Πόνος και Δόξα»)

Η Ένωση Κριτικών της Νέας Υόρκης ψηφίζει τον «Ιρλανδό» ως καλύτερη ταινία του 2019 - εικόνα 3
«Εμείς»

Καλύτερος β' γυναικείος ρόλος: Λόρα Ντερν («Ιστορία Γάμου»)
Καλύτερος β' αντρικός ρόλος: Τζο Πέσι («Ο Ιρλανδός»)
Καλύτερο σενάριο: Κουέντιν Ταραντίνο («Κάποτε στο... Χόλιγουντ»)
Καλύτερη διεύθυνση φωτογραφίας: Κλερ Ματόν («Το Πορτραίτο μιας Γυναίκας που Φλέγεται»)

Η Ένωση Κριτικών της Νέας Υόρκης ψηφίζει τον «Ιρλανδό» ως καλύτερη ταινία του 2019 - εικόνα 4
«Ιστορία Γάμου»

Καλύτερη ξενόγλωσση ταινία: Παράσιτα (Μπονγκ Τζουν - χο)
Καλύτερο ντοκιμαντέρ: Honeyland (Ταμάρα Κοτέβσκα & Λιούμπομιρ Στεφάνοβ)
Καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων: I Lost My Body (Ζερεμί Κλαπάν)
Ειδικά βραβεία: IndieCollect / Ράντι Νιούμαν / Κόουλ Κρόνμαν

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.