Στο 3ο Evia Film Project τσίπουρο, μεζές και σινεμά έγιναν ένα λαχταριστό πιάτο

Για τρίτη χρονιά το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ταξίδεψε σε Αιδηψό, Λίμνη και Αγία Άννα για μια ακόμα υβριδική διοργάνωση που συνεχίζει να εξελίσσεται.

Ελήμνιον Evia Film Project

Το 2022, η διοργάνωση του Evia Film Project (EFP) προέκυψε ως ενστικτώδης αντίδραση. Από τη μία, ως κίνηση ανταπόδοσης σε έναν τόπο που πληγώθηκε ανεπανόρθωτα από τις καταστροφικές φωτιές του 2021, από την άλλη ως επιθυμία να στηριχθούν οι τοπικές κοινότητες σε μια κρίσιμη συγκυρία. Με αυτήν τη διάθεση, οι άνθρωποι του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αποφάσισαν να μετακομίσουν προσωρινά για πρώτη φορά στην 60χρονη (και πλέον) ιστορία του θεσμού, ώστε να στήσουν από το μηδέν ένα κινηματογραφικό event εκτός έδρας. Στην τρίτη χρονιά του (2-6/7), το EFP επέστρεψε στην Αιδηψό, τη Λίμνη και την Αγία Άννα, εμπλουτίζοντας ακόμα περισσότερο τις δράσεις του και εξελίσσοντας περαιτέρω την ταυτότητα της διοργάνωσης. Εξάλλου, δεν ονομάζεται τυχαία "project" αφού βρίσκεται υπό σταθερή επεξεργασία, ούτε συνιστά ένα κινηματογραφικό φεστιβάλ με τη στενή έννοια του όρου, αλλά κάτι παραπάνω - αν όχι υβριδικό.

Τα Σαγόνια του Καρχαρία Evia Film Project

Έτσι, το πρόγραμμα του EFP ακολουθεί μια πολυπρισματική λογική, η οποία δε δίνει έμφαση αυστηρά στις προβολές, αλλά μοιράζει την προσοχή σε μια ποικιλία δράσεων. Αυτό, φυσικά, δε σημαίνει πως οι τίτλοι που παρουσιάζονται δωρεάν στο πλήρως αναμορφωμένο θερινό σινεμά Απόλλων δε διαθέτουν αξιοπρόσεκτη ποιότητα. Φέτος, για παράδειγμα, προβλήθηκε το γλυκόπικρο "Winona" του Αλέξανδρου Βούλγαρη, ενώ σε ένα άτυπο πλην άψογο double-bill, οι θεατές παρακολούθησαν το διασκεδαστικό "Ψάχνοντας την Ντόρι" (Άντριου Στάντον & Άνγκους ΜακΛέιν) και αμέσως μετά τα αγωνιώδη "Σαγόνια του Καρχαρία". Το δε θέαμα του Απόλλωνα να γεμίζει με κόσμο αργά το βράδυ για να δει το θρίλερ του Στίβεν Σπίλμπεργκ, την ώρα που απ’ έξω περαστικοί χάζευαν τρώγοντας παγωτό ή άλλοι παίζοντας με τα παιδιά τους στον παραλιακό δρόμο, έδωσε μια τελείως νοσταλγική και ‘70s αύρα στην περίσταση.

Masterclass Εμίν Αλπέρ Evia Film Project
Ο σκηνοθέτης Εμίν Αλπέρ

Παράλληλα, το EFP χρησιμεύει ως μια ακόμα ευκαιρία για δικτύωση μεταξύ των επαγγελματιών του σινεμά, μέσα από τις δράσεις της Αγοράς αλλά και των masterclasses που παραδίδουν οι διακεκριμένοι καλεσμένοι του θεσμού. Ανάμεσά τους ήταν, μεταξύ άλλων, ο σκηνοθέτης Εμίν Αλπέρ και ο παραγωγός Γιώργος Τσούργιαννης, συντελεστές της ταινίας "Μέρες Ξηρασίας", παρουσίες που κινούνται στο πνεύμα της οικολογίας και της ανάπτυξης οικολογικής συνείδησης με τα οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένο το EFP. Εδώ, να μην παραλείψουμε τη συνδρομή του WWF στο φεστιβάλ, το οποίο κάθε χρόνο φροντίζει με πεζοπορίες και άλλες πρωτοβουλίες να εφιστά την προσοχή τόσο στην πολυτιμότητα της φύσης της Εύβοιας, αλλά και των τεράστιων προβλημάτων που αντιμετωπίζει.

Λαγουδέρα 1

Η έννοια της βιωσιμότητας απασχολεί τόσο τους κινηματογραφιστές που βρέθηκαν στην Εύβοια, υπαρξιακά όσο και πρακτικά σε επίπεδο παραγωγών, αλλά και αναπόφευκτα τους κατοίκους της περιοχής. Για το λόγο αυτό, οι διοργανωτές σε συνεργασία με τις δημοσιογράφους γεύσης Ελένη Ψυχούλη και Ιωάννα Σταμούλου, προσκάλεσαν Έλληνες και ξένους δημοσιογράφους για ένα μεζέ στη Λαγουδέρα που αναδιαμορφώθηκε ειδικά για αυτόν το σκοπό σε τσιπουράδικο. Το σκεπτικό της εκδήλωσης ήταν αφενός οι επισκέπτες από το εξωτερικό να εξοικειωθούν με μια λαϊκή ελληνική πρακτική που μετρά αιώνες παράδοσης, αφετέρου όλοι να εκτιμήσουμε την αξία των αγαθών της φύσης, της λελογισμένης κατανάλωση προϊόντων και κυρίως, το σεβασμό στους ανθρώπους που συλλέγουν τις πρώτες ύλες, μας μαγειρεύουν, μας εξυπηρετούν και εν τέλει κάθονται απέναντί μας.

Λαγουδέρα 2

Έτσι, οι παρόντες επιδοδήκαμε στην τελετουργία του τσίπουρου με περίσσια όρεξη, πρωτίστως χάρη στη σπουδαία δουλειά των μαγείρων, με τα πιάτα τους να παρελαύνουν σε μια καλώς εννοούμενη μαραθώνια συνεστίαση. Γαύρος μαρινάτος, πιπεριές, η ξεχωριστά νόστιμη γλιστρίδα με τις απίθανες ιαματικές ικανότητες, σκουμπρί καπνιστό, μέχρι καραβίδες και γαριδομακαρονάδα, έδωσαν τον τόνο σε μια μεσημεριανή συνάντηση που απουσίαζαν οι επισημότητες και επικράτησε η ευγνωμοσύνη προς τέτοια ανταμώματα.

Λένα Κιτσοπούλου Evia Film Project

Αντίστοιχο κλίμα επικράτησε και στη λήξη του EFP, όπου η Λένα Κιτσοπούλου με τον Δώρο Δημοσθένους έπαιξαν "Τα δικά μας LikeA" παρέα με εκλεκτούς μουσικούς, ενώ όσοι αργότερα πέρασαν εγκαίρως από το Κύμα, το κεντρικό σημείο αναφοράς του φεστιβάλ, έγιναν μάρτυρες ενός διαγωνισμού ποίησης υψηλού ανταγωνισμού και αποθέωσης του ιαμβικού δεκαπεντασύλλαβου…

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τζόρνταν, Γκουαντανίνο και Παρκ Τσαν-γουκ στις 31ες Νύχτες Πρεμιέρας

Οι πολυαναμενόμενες ταινίες και όλα τα νεότερα από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
18/09/2025

"Αυτές οι Νύχτες Μένουν": Η αφίσα του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

Φέτος η εικαστική ταυτότητα του θεσμού βάζει στο επίκεντρο την επιθυμία.

Ένα Μεγάλο Όμορφο Τολμηρό Ταξίδι

Ο weird νεορομαντισμός του Τσάρλι Κάουφμαν εμπνέει μια ενοχλητικά εκκεντρική και σιροπιασμένη "ψυχαναλυτική" δραμεντί, βραχυκυκλωμένη από τα μοντέρνα αφηγηματικά της τερτίπια. | Powered by Uber.

Η Λεωφόρος της Δύσης

Ένα αξεπέραστο, πολυεπίπεδο αριστούργημα κι ένα από τα "πετράδια του στέμματος" του κλασικού αμερικανικού σινεμά. | Powered by Uber.

Μαύρη Φάλαινα

Ο άνθρωπος και η φύση, το παρελθόν και το παρόν, αλλά και ένας πραγματικός κι ένας αόρατος κόσμος αντιπαρατίθενται σε ένα ατμοσφαιρικό θρίλερ τυλιγμένο σε βαθύ υπαρξιακό μυστήριο. | Powered by Uber.

Ο Μεσολαβητής

Θρίλερ με στιβαρό αφηγηματικό ρυθμό και καλοστημένη ίντριγκα, το οποίο χάνει τη συγκέντρωσή του όταν επιστρατεύει φλασάτες ανατροπές και κοινότοπες καταδιώξεις. | Powered by Uber.

Έρωτας στη Βαρκελώνη

Τα κλισέ της ρομαντικής δραμεντί λειτουργούν αποτελεσματικά και αβίαστα, φιλτραρισμένα μέσα από ένα προσεγμένο σενάριο, τρυφερά συναισθήματα και έναν γήινο πρωταγωνιστικό χαρακτήρα. | Powered by Uber.