Οι καλύτερες ταινίες που προβάλλονται στην Ημέρα του Ελληνικού Κινηματογράφου

Τα must see της γιορτής των εγχώριων δημιουργών που έχετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε με € 3 στις 26/3.

Φουλ του «Digger» με 10 Ίριδες στα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου «Digger»

Λίγες μέρες μακριά βρίσκεται η παρθενική Ημέρα Ελληνικού Κινηματογράφου (26/3), στο πλαίσιο της οποίας όλα τα σινεμά πανελλαδικά προβάλλουν ελληνικές ταινίες της πρόσφατης παραγωγής με είσοδο μόλις € 3. Μπορείτε να βρείτε όλους τους τίτλους που παίζονται τότε στη σχετική λίστα του "α", ενώ παρακάτω θα βρείτε όλες τις ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε.

Τα must-see της Ημέρας Ελληνικού Κινηματογράφου:

"Αγία Έμυ" (Αρασέλη Λαιμού)

Μεγαλώνοντας με την αδερφή της Τερέζα, η Έμυ νιώθει ξένη μέσα στην κοινότητα των Φιλιππινέζων Χαρισματικών Καθολικών του Πειραιά. Όταν η Τερέζα μένει έγκυος, η Έμυ θα νιώσει ότι έλκεται από μυστηριώδεις εσωτερικές δυνάμεις, τις οποίες δεν μπορεί να ελέγξει. Ντοκιμαντερίστικη ματιά και στοιχεία μεταφυσικού θρίλερ συγκατοικούν σε ένα βραδύκαυστο, μα υποβλητικό ψυχολογικό δράμα με κοινωνικό ορίζοντα, το οποίο ξεφεύγει από την κοινότοπα καταγραφική ή weird αισθητική του σύγχρονου ελληνικού σινεμά. Διαβάστε την αναλυτική κριτική του "α".

ΑΚΟΕ/ΑΜΦΙ: Η Ιστορία μιας Επανάστασης (*Να Κοιμάμαι στο Στήθος του…) (Ιωσήφ Βαρδάκης)

Ελλάδα, 1977. Ένα σχέδιο νόμου ενώνει μια ομάδα από ομοφυλόφιλους και τρανς άτομα. Σε μια ιστορική εκδήλωση γεννιέται το πρώτο ελληνικό ΛΟΑΤΚΙ κίνημα. Μέχρι το 1990, το ΑΚΟΕ και το περιοδικό του, το Αμφί, θα επηρέαζαν τον τρόπο που η ελληνική κοινωνία αντιμετωπίζει τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα, αλλά και τα ίδια τα άτομα τον εαυτό τους.

Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης (Βάλερι Κοντάκος)

Το πορτρέτο της εβραϊκής καταγωγής Θεσσαλονικιάς Τσέρι Γουίλσον, η οποία στο Μανχάταν των 70s έστησε μια μίνι αυτοκρατορία από κινηματογραφικές αίθουσες πορνό. Βραβείο των Ελλήνων κριτικών στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης για ένα κινηματογραφικά απλό, όσο και χιουμοριστικό, νοσταλγικό και κατά στιγμές ευρηματικό σχόλιο πάνω στο αμερικανικό όνειρο. Διαβάστε την αναλυτική κριτική του "α".

Έμμονες Ώρες στον Τόπο της Πραγματικότητας (Ρέα Βαλντέν)

Η πρωτοπόρα σκηνοθέτρια και καθηγήτρια κινηματογράφου Αντουανέττα Αγγελίδη εξομολογείται τη ζωή της και σχολιάζει το έργο της, αλλά και τη βιωματική σχέση ανάμεσα στα δύο. Η κινηματογραφική δημιουργία ως επιλογή ζωής μέσα από το "λοξό", μα άκρως συγκινητικό πορτρέτο-περφόρμανς μιας τολμηρής γυναίκας με περίσσιο αφηγηματικό χάρισμα. Διαβάστε την αναλυτική κριτική του "α".

Εξέλιξη (Περικλής Χούρσογλου)

Σκηνοθέτης και καθηγητής στη Σχολή Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ο Νίκος προάγεται στην ανώτατη διδακτική βαθμίδα. Ταξιδεύοντας στο πανεπιστήμιο με το βραδινό τρένο για να ορκιστεί, παίρνει μαζί του και τον πατέρα του Αντρίκο. Ο Χούρσογλου, στις δικές του "Άγριες Φράουλες", πατάει και με τα δυο του πόδια στην κοινωνική και κινηματογραφική ελληνική πραγματικότητα. Υπερβολικά χειροποίητο, μα τρυφερό, λιτό και… ριψοκίνδυνο. Διαβάστε την αναλυτική κριτική του "α".

Μήλα (Χρήστος Νίκου)

Μέσα σε μια παγκόσμια πανδημία που προκαλεί ξαφνική αμνησία, ο Άρης ακολουθεί ένα πρόγραμμα ανάρρωσης που έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους μη "αναγνωρισμένους" ασθενείς να δημιουργήσουν νέες ταυτότητες. Weird ιδέα πάνω στη μνήμη και την "προγραμματισμένη" πραγματικότητα, την οποία ο πρωτοεμφανιζόμενος Νίκου χειρίζεται συγκροτημένα, με ευφάνταστες σφήνες κι έξυπνα ευρήματα. Πέντε υποψηφιότητες στα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας και μεγάλη φεστιβαλική πορεία, από τη Βενετία μέχρι το Σικάγο και τη Θεσσαλονίκη (βραβείο αντρικού ρόλου). Διαβάστε την αναλυτική κριτική του "α".

Πίσω από τις Θημωνιές (Ασημίνα Προέδρου)

Σε ένα χωριό κοντά στα βόρεια σύνορα της χώρας, μια τριμελής λαϊκή οικογένεια βιώνει τη σύγκρουση, όταν διαδοχικά τραυματικά συμβάντα πληγώνουν τις σχέσεις τους, φτάνοντάς τις στα όριά τους. Χωρίς μεγαλοστομίες και με στιβαρή αφήγηση, στα δεινά "μικρών" καθημερινών ανθρώπων συνοψίζεται η ηθική και πολιτική παρακμή ενός έθνους, χάρη σε ένα ψυχωμένο φιλμ, που αποτελεί ταυτόχρονα ένα παλλόμενο κοινωνικό ψυχογράφημα και ένα άψογο δείγμα ελληνικού νεορεαλισμού. Διαβάστε την αναλυτική κριτική του "α".

Πρόστιμο (Φωκίων Μπόγρης)

Μικροντίλερ που μπλέκεται στον κόσμο της νύχτας, ο Βαγγέλης θέλει να ξεκόψει, αλλά οι οικονομικές και οικογενειακές υποχρεώσεις του τον παρασύρουν όλο και βαθύτερα. Γκανγκστερικό δράμα που ενσωματώνει πειστικά τα κλισέ του είδους στην ελληνική πραγματικότητα. Τίμια, καθαρή κινηματογραφική προσπάθεια της σχολής Γιάννη Οικονομίδη, με τον ίδιο να κρατά ένα χαρακτηριστικό δεύτερο ρόλο. Διαβάστε την αναλυτική κριτική του "α".

Φόνισσα (Εύα Νάθενα)

Σε ένα νησί του 1900, η χήρα Χαδούλα, πολύτεκνη μάνα και γιαγιά, γίνεται βρεφοκτόνος κοριτσιών θέλοντας να τα σώσει από τη σκληρή μοίρα που τα περιμένει. Η αριστουργηματική νουβέλα του Παπαδιαμάντη διασκευάζεται σαν ένας καφκικός, έμφυλα και κοινωνικά προσδιορισμένος υπαρξιακός εφιάλτης. Υποβλητική ατμόσφαιρα, συγκροτημένη σκηνοθεσία και μια πληθωρική ερμηνεία από την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη. Διαβάστε την αναλυτική κριτική του "α".

Animal (Σοφία Εξάρχου)

Η Κάλια είναι επικεφαλής μιας ομάδας ανιματέρ που δουλεύουν σε ένα all-inclusive ξενοδοχείο. Η τουριστική σεζόν έχει μόλις ξεκινήσει, η πίεση καθημερινά μεγαλώνει κι εκείνη, καθώς προσπαθεί να ισορροπήσει την προσωπική της μοναξιά με την επαγγελματική της ευσυνειδησία, θα γίνει φίλη με τη νεαρή, πρωτόβγαλτη συνάδελφό της Εύα. Χρυσός Αλέξανδρος στη Θεσσαλονίκη και βραβείο ερμηνείας στο Λοκάρνο για ένα σωματικής έντασης, μινιμαλιστικής πλοκής και μελαγχολικού ρεαλισμού δράμα πάνω στη σύγχρονη υπαρξιακή αποξένωση. Διαβάστε την αναλυτική κριτική του "α".

Black Stone (Σπύρος Ιακωβίδης)

Ένα κινηματογραφικό συνεργείο αποτυπώνει την καθημερινότητα της Χαρούλας, μιας υπερπροστατευτικής Ελληνίδας μάνας που αναζητά το γιο της, δημόσιο υπάλληλο, ο οποίος έχει εξαφανιστεί χωρίς να αφήσει ίχνη. Εύστοχη, καλογραμμένη και αστεία σάτιρα της νεοελληνικής πραγματικότητας, με μια ανεπανάληπτη ερμηνεία από την Ελένη Κοκκίδου. Βραβείο νεότητας και κοινού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Διαβάστε την αναλυτική κριτική του "α".

Broadway (Χρήστος Μασσαλάς)

Ακολουθώντας τον εραστή της, η Νέλλη γίνεται μέλος μιας ομάδας πορτοφολάδων που έχει ως ορμητήριο ένα εγκαταλειμμένο αθηναϊκό θέατρο. Όταν όμως εκείνος μπει φυλακή, αυτή θα έρθει κοντά στον φυγάδα Γιόνας και οι εσωτερικές ισορροπίες της παρέας θα ανατραπούν. Αλμοδοβαρικό δράμα με αφηγηματική ευρηματικότητα και φρεσκάδα. Παρά τις ανολοκλήρωτες σεναριακές ιδέες, εντυπωσιάζει ως πολλά υποσχόμενο σκηνοθετικό ντεμπούτο. Διαβάστε την αναλυτική κριτική του "α".

Digger (Τζώρτζης Γρηγοράκης)

Ο Νικήτας ζει αποτραβηγμένος σε ένα ορεινό δάσος, το οποίο απειλείται από την επιθετική επέκταση μιας βιομηχανικής μονάδας. Οι τόνοι θα ανέβουν ακόμα περισσότερο με την ξαφνική άφιξη του γιου του, ο οποίος διεκδικεί το μερίδιο του κτήματος που κληρονόμησε από τη μητέρα του. Απόηχοι τραγωδίας, γουέστερν ατμόσφαιρα και μια πολλαπλή αντιπαράθεση παλιού - καινούριου με φόντο τον σκληρό ρεαλισμό της ελληνικής επαρχίας. Αργυρός Αλέξανδρος, βραβεία κοινού και νεότητας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, 14 υποψηφιότητες στα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Διαβάστε την αναλυτική κριτική του "α".

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.