Η σκηνοθέτρια Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη γράφει για το "Broadway"

Το «α» φιλοξενεί τις σκέψεις διακεκριμένων προσωπικοτήτων γύρω από τα φιλμ που διεκδικούν την Ίριδα καλύτερης ταινίας από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου.

broadway_tainia3

Ενόψει της απονομής των 14ων βραβείων Ίρις (27/6) από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, το "α" φιλοξενεί μία σειρά κειμένων από διακεκριμένες προωπικότητες οι οποίες μοιράζονται τις εντυπώσεις τους για τα φιλμ που διεκδικούν το βραβείο καλύτερης ταινίας. Δείτε αναλυτικά τις φετινές υποψηφιότητες εδώ.

Η διεθνώς αναγνωρισμένη σκηνοθέτρια Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη είναι μία από τις καλύτερες σύγχρονες σκηνοθέτριες του ελληνικού σινεμά, έχοντας μέσω των πολυβραβευμένων εικονοκλαστικών ταινιών μικρού μήκους της ("Limbo", "Electric Swan") σμιλέψει ένα απολύτως προσωπικό και ρηξικέλευθο κινηματογραφικό στιλ. Η κ. Κοτζαμάνη γράφει για το "Broadway" του Χρήστου Μασσαλά, το οποίο είναι υποψήφιο για συνολικά 15 βραβεία Ίρις. Η υπόθεση περιστρέφεται γύρω από τη Νέλλη η οποία, ακολουθώντας τον εραστή της, γίνεται μέλος μιας ομάδας πορτοφολάδων που έχει ως ορμητήριο ένα εγκαταλειμμένο αθηναϊκό θέατρο. Όταν όμως εκείνος μπει φυλακή, αυτή θα έρθει κοντά στον φυγάδα Γιόνας και οι εσωτερικές ισορροπίες της παρέας θα ανατραπούν.

broadway_tainia1

Ο λόγος στην Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη:

"Στην έρημο υπάρχει μια γνωστή φυλή από μικρόσωμες ζωηρές μαϊμούδες που ζουν ως νομάδες. Το φαγητό είναι ελάχιστο, ο ανταγωνισμός μεγάλος και, οι κίνδυνοι πολλοί. Σε αυτές τις κοινωνίες των πιθηκοειδών έχει παρατηρηθεί ένα εξαιρετικά ασυνήθιστο φαινόμενο. Τα αρσενικά της αγέλης κλέβουν μικρά κουτάβια από αγριόσκυλα και τα εκτρέφουν ανάμεσά τους. Τα κουτάβια στην αρχή ζαλισμένα και συχνά αναίσθητα ξυπνούν σε με νέα κοινωνία. Οι ενήλικες μαϊμούδες στρώνουν ένα κύκλο και κλοτσούν τα κουτάβια σαν μπάλα ποδοσφαίρου, μέχρι που εξημερώνονται στους νέους κανόνες. Τα κουτάβια γίνονται κατοικίδια και όταν μεγαλώσουν είναι οι πιο εκπαιδευμένοι υπηρέτες. Οι πονηρές μαϊμούδες στέλνουν τα αγριόσκυλα για να φέρουν τροφή, να κλέψουν θηλυκιές από αλλού- ή για λύσουν διαφορές στην αγέλη τα προτάσσουν για να μην αλληλοσπαραχθούν οι ίδιες. Και παρόλο που τα κουτάβια έχουν γίνει πελώρια σα λύκοι παραμένουν δουλικά γιατί έχουν μάθει να χρειάζονται τις μικροκαμωμένες πονηρές μαϊμούδες.

Η Έρημος ονομάζεται Broadway και ο ήλιος της δεν είναι χρυσός αλλά γκρίζος. Τα δόντια του περνάνε μέσα από τα ρούχα, και οι ήρωες κουφοβράζουν κάτω από τις ξεθωριασμένες στολές. Καθώς το μέικ απ λιώνει αναρωτιέσαι αν φταίει η ζέστη ή αν κάποιος μόλις δάκρυσε. Ο Χρήστος Μασσαλάς τότε πιάνει τέμπερες και μαρκαδόρους και ξαναβάφει τα πρόσωπα. Τα χρώματα αστράφτουν τόσο που δεν καταλαβαίνεις πια αν είναι μαϊμούδες ή αγριόσκυλα, κορίτσια ή αγόρια, απόκληροι ή κερδισμένοι, λυσσασμένοι από έρωτα ή εκδίκηση. Με μια χοντρή βούρτσα απλώνει μπογιές πάνω στα ρούχα και τα μουτζουρώνει με στρας και πετράδια. Τα ρούχα τους λάμπουν χρυσό και ασήμι μπροστά στο υπερθέαμα -ή μήπως είναι κουβέρτες διάσωσης από πολυεστέρα για να γλιτώσουν οι ήρωες από την υποθερμία του επερχόμενου τρόμου;

broadway_movie_©neda_film_blue_monday_digital_cube1
©Neda Film, Blue Monday, Digital Cube

Και όσο άναρχα συνυπάρχουν ένα ζευγάρι βρόμικα σνίκερς με μια ρόμπα από πλατίνα στο σώμα της όμορφης Νέλης, με την ίδια αναρχία παντρεύονται η έξαψη με τον φόβο, ο έρωτας με τα λεφτά , τα αφεντικά με τους δούλους σε μια κοινόβια συμβίωση χωρίς διέξοδο, θυμίζοντάς μας τα λόγια της Πέτρας Φον Καντ προς τη βοηθό της Μαρλένε 'οι άνθρωποι έχουν πλαστεί για να χρειάζονται ο ένας τον άλλο, - αλλά δεν έχουν μάθει να ζούνε ο ένας με τον άλλο'.'Ομως επειδή πίσω από το χαμόγελο κάθε αφέντη κρύβεται ο τρόμος του για δουλεία, έρχεται ο καιρός που στην έρημο του Broadway είναι η πονηρή μαιμού πια κλεισμένη στο κλουβί  και εκπαιδεύεται στη νέα κατάσταση πραγμάτων, ενώ γύρω της τα αγριόσκυλα, ελεύθερα πια τρώνε την τροφή που είχαν τόσο καιρό μαζέψει.

Μέχρι όλα να ανατραπούν ξανά".

Η απονομή των 14ων βραβείων Ίρις θα γίνει την Τρίτη 27/6 στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση με παρουσιάστριες τις ηθοποιούς Νατάσα Εξηνταβελώνη και Λίλα Μπακλέση.

Βρείτε τα κείμενα για τις υπόλοιπες ταινίες που διεκδικούν την Ίριδα καλύτερης ταινίας εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες

Broadway

3
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 97 '
  • Χρήστος Μασσαλάς

Ακολουθώντας τον εραστή της, η Νέλλη γίνεται μέλος μιας ομάδας πορτοφολάδων που έχει ως ορμητήριο ένα εγκαταλειμμένο αθηναϊκό θέατρο. Όταν όμως εκείνος μπει φυλακή, αυτή θα έρθει κοντά στον φυγάδα Γιόνας και οι εσωτερικές ισορροπίες της παρέας θα ανατραπούν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.