Δωρεάν masterclasses στο "Ταινίες Τσέπης" από καταξιωμένους σκηνοθέτες

Θανάσης Νεοφώτιστος, Δημήτρης Ζάχος και Άρτεμις Αναστασιάδου είναι μερικοί από τους διακεκριμένους δημιουργούς που μπορείτε να παρακολουθήσετε δωρεάν στο πλαίσιο της νέας διοργάνωσης.

Ταινίες Τσέπης masterclass1

Ο νεοσύστατος κινηματογραφικός διαγωνισμός "Ταινίες Τσέπης", στο πλαίσιο του οποίου προσκαλείται το κοινό να γυρίσει τη δική του μικρού μήκους χρησιμοποιώντας κινητό (περισσότερα εδώ), διοργανώνει μια σειρά από masterclass στον κινηματογράφο Άστορ ανοιχτά στο κοινό, τα οποία παραδίδουν καταξιωμένοι σκηνοθέτες του ελληνικού σινεμά.

Αναλυτικότερα, ήδη το Σάββατο 18/3 ο πολυβραβευμένος Θανάσης Νεοφώτιστος ολοκλήρωσε τη δική του παρουσίαση με τίτλο "Ένα Αεροπλάνο στην Πατησίων: ο χώρος στο Σινεμά". Ο δημιουργός μίλησε για το σχεδιασμό παραγωγής, αφού είναι το κλειδί ώστε να χτιστούν οι κατάλληλες συνθήκες χώρου, του χρόνου και της ατμόσφαιρας. Μέσα από την ανάλυση των δυο ταινιών του ("Airhostess-737", "Λεωφόρος Πατησίων") παρουσίασε πρακτικές προσεγγίσεις τόσο σχετικά με τον σχεδιασμό παραγωγής, όσο και με τον ήχο χώρου, το κάδρο και τη σημασία τους στη μεταφορά μιας ιστορίας στη μεγάλη οθόνη. Μπορείτε να παρακολουθήσετε ολόκληρο το masterclass παρακάτω:

Τη σκυτάλη παίρνει στις 25/3 (13.00) ο σκηνοθέτης Δημήτρης Ζάχος. Στην ομιλία του με τίτλο "Πλάθοντας το ρόλο" θα εξηγήσει πώς "προχωράμε στην επιλογή των προσώπων που θα ενσαρκώσουν τους ήρωες της ταινίας μας, πώς οργανώνουμε την προετοιμασία και τις πρόβες και πώς καθοδηγούμε το γύρισμα ώστε να αποδοθεί η ιστορία μας με τρόπο αληθοφανή και πειστικό". Με αφορμή τη μικρού μήκους του "Βούτα", θα μιλήσει για την συνεργασία του με ερασιτέχνες και επαγγελματίες ηθοποιούς, με σκοπό να σχολιαστούν εκτός από την υποκριτική και άλλες βασικές επιλογές όπως η θέση της κάμερας, το φως και ο ρυθμός μιας σκηνής και να γίνει ένας διάλογος για τα εκφραστικά εργαλεία της τέχνης του κινηματογράφου. Κλείστε θέση στο masterclass εδώ.

Ταινίες Τσέπης Δημήτρης Ζάχος

Ακολουθεί το υπόλοιπο πρόγραμμα masterclass των "Ταινιών Τσέπης":

Άρτεμις Αναστασιάδου - Σάββατο 1 Απριλίου (13.00): "Από το σενάριο στην οθόνη"
Πόσο μεταμορφώνεται η ιδέα μας από το σενάριο στην υλοποίηση; Πώς η πραγματικότητα έρχεται σε σύγκρουση με όλα αυτά που φανταστήκαμε; Πώς μπορούμε να αποκτήσουμε δημιουργικό έλεγχο των μέσων μας και να φτιάξουμε μια ταινία που ξεπερνά τις προσδοκίες μας; Το masterclass αυτό θα χρησιμοποιήσει αληθινά παραδείγματα από την υλοποίηση ταινιών μικρού μήκους για να μοιραστεί τα πολλά λάθη και τα υπέροχα θαύματα που συμβαίνουν όταν αποφασίσουμε να σκηνοθετήσουμε μια ταινία.

Δάφνη Χαιρετάκη - Σάββατο 1 Απριλίου (15.00): "Ταινίες σε πρώτο πρόσωπο"
Ο Φρανσουά Τριφό έλεγε πως ο κινηματογράφος του μέλλοντος θα είναι απόλυτα προσωπικός. "Οι νέοι σκηνοθέτες θα εκφράζονται με το εγώ και θα μας αφηγούνται αυτά που τους συμβαίνουν: μια ερωτική ιστορία, την πολιτική τους συνειδητοποίηση, εμπειρίες από ένα ταξίδι τους (…) Οι ταινίες του αύριο θα είναι πράξεις αγάπης."
Μακριά από τις νόρμες και τις απαιτήσεις της βιομηχανίας, το κινηματογραφικό δοκίμιο μας επιτρέπει να βρούμε την δική μας γλώσσα, για να αφηγηθούμε και να καταγράψουμε ελεύθερα τις πιο οικείες μας μνήμες και ιστορίες. Μέσα από παραδείγματα και αποσπάσματα ταινιών, θα δούμε πως μπορούμε με μόνο μέσο το κινητό μας να δημιουργήσουμε προσωπικές εξομολογήσεις ή μυθοπλασίες, να καταγράψουμε την πραγματικότητα που μας περιβάλλει και να δημιουργήσουμε έναν χώρο συνάντησης με τους άλλους.

Ταινίες Τσέπης Θανάσης Νεοφώτιστος

Κωσταντίνος Σαμαράς - Σάββατο 8 Απριλίου (13.00): "Τι είναι μια κάμερα;"
"Ο κινηματογράφος είναι μια εφεύρεση χωρίς μέλλον": η προφητεία αυτή μπορεί να μην παρουσίαζε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αν δεν έβγαινε από τα ίδια τα στόματα των αδερφών Λυμιέρ, των εφευρετών που οργάνωσαν την πρώτη κινηματογραφική προβολή στην ιστορία της ανθρωπότητας. Έχουν περάσει 128 ολόκληρα χρόνια από εκείνο το πρώτο σοκ, και πλέον ο καθένας κουβαλά μια κινηματογραφική κάμερα στην τσέπη του παντελονιού του. Άρα η προφητεία των Λυμιέρ ήταν λάθος - ή μήπως όχι; Μήπως οι κάμερες είναι παντού, αλλά δεν ξέρουμε πια τι να τις κάνουμε; Ή μήπως πρέπει να ξεχάσουμε όσα ξέρουμε, για να κυνηγήσουμε τις εικόνες που θα μας συγκινήσουν, που θα μας σοκάρουν, και θα μας κάνουν να δούμε αλλιώς τον κόσμο; Χρησιμοποιώντας ένα απρόσμενο πάντρεμα παραδειγμάτων και αναφορών από την ιστορία του κινηματογράφου, το masterclass μας προκαλεί να ξανασκεφτούμε από το μηδέν τη σχέση μας με την κάμερα, αυτήν την ήδη παλιά αλλά ακόμα τόσο νέα εφεύρεση.

Ταινίες Τσέπης masterclass2

Πετρόπουλος Θοδωρής & Άννι Τζήλιου - Σάββατο 8 Απριλίου (15.00): "Mobile Videography: Samsung Galaxy S23 Series Masterclass"
Τα καλύτερα short films λένε πως προέρχονται από τις καλύτερες στιγμές μας. Τι συμβαίνει όμως όταν αυτές εμφανίζονται απροσδόκητα; Το mobile videography είναι το must των καιρών μας και τα smartphones αποτελούν πλέον σημαντικά εργαλεία δημιουργίας.
Στο masterclass αυτό, όχι μόνο θα μάθετε την πολυπλοκότητα και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των καμερών ενός smartphone, αλλά και τις κατάλληλες ρυθμίσεις και τεχνικές για να πετύχετε εκπληκτικά αποτελέσματα, αντίστοιχα μιας επαγγελματικής κάμερας. Ιδανικός συνοδοιπόρος σε αυτό το δημιουργικό ταξίδι είναι η νέα σειρά smartphone Galaxy S23 της Samsung  που προσφέρει προηγμένες δυνατότητες λήψης βίντεο, κινηματογραφικών προδιαγραφών.
Εμπνευσμένη από την παγκόσμια τάση της νέας εποχής για mobile videography, η νέα σειρά premium smartphones της Samsung σχεδιάστηκε για να ανταποκριθεί στις ανάγκες του σύγχρονου δημιουργού βίντεο – είτε πρόκειται για επαγγελματία είτε για ερασιτέχνη. Με το σετ φακών επαγγελματικού επιπέδου, σε συνδυασμό με τη λειτουργία Nightography, η λήψη βίντεο υψηλής ευκρίνειας γίνεται εφικτή ακόμη και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού.
Κατά τη διεξαγωγή του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα εξοικειωθούν με τη χρήση του smartphone ως εργαλείου κινηματογραφικής δημιουργίας. Ενδεικτικά αναφέρονται από τη χρήση διαφορετικών φακών για διαφορετικά field of views, τη χρήση βέλτιστου ρυθμού εγγραφής καρέ για φωτεινότητα και λεπτομέρεια, αλλαγή εστιακού βάθους χειροκίνητα ως εφέ εισαγωγής/ εξαγωγής πλάνων, χρήση της κινηματογραφικής λειτουργίας Director’s View με προεπισκόπηση από όλες τις κάμερες σε πραγματικό χρόνο, πώς η τεχνολογία AI μπορεί να βελτιώσει τη σταθεροποίηση ενώ βρίσκεστε εν δράσει, και πολλά ακόμα.

Θυμίζουμε πως όλα τα masterclasses διεξάγονται στο Άστορ και είναι δωρεάν, ενώ αμέσως μετά την ολοκλήρωσή τους αναρτώνται στο YouTube.

Περισσότερες πληροφορίες

Άστορ

Σταδίου 28 (είσοδος από στοά Κοραή) (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.