Μισέλ Γιέο: 6 ταινίες όπου πρωταγωνιστεί η φετινή θριαμβεύτρια των Όσκαρ

Τα φιλμ που ανέδειξαν την τρομερή ηθοποιό προτού γράψει ιστορία με το «Τα Πάντα Όλα», κερδίζοντας το Όσκαρ α' γυναικείου ρόλου ως η πρώτη ασιατικής καταγωγής ερμηνεύτρια στην ιστορία του θεσμού.

eveything-everywhere

Θριαμβευτής των φετινών 95ων βραβείων Όσκαρ η σουρεαλιστική κωμωδία "Τα Πάντα Όλα" ("Everything Everywhere All at Once") των Ντάνιελ Κουάν και Ντάνιελ Σέινερτ, αποσπώντας 7 αγαλματίδια (Καλύτερη Ταινία, Καλύτερη Σκηνοθεσία, Α’ Γυναικείος Ρόλος, Β’ Γυναικείος Ρόλος, Β’ Ανδρικός Ρόλος, Πρωτότυπο Σενάριο, Μοντάζ).

Μεγάλη νικήτρια και η ηθοποιός Μισέλ Γιέο, κερδίζοντας το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για τη συγκεκριμένη ταινία, η πρώτη ασιατικής καταγωγής ηθοποιός που το καταφέρνει.

everything everywhere
Τα Πάντα Όλα

Η 60χρονη Μαλαισιανή ηθοποιός, από πλούσια οικογένεια δικηγόρων και πολιτικών, μεγάλωσε ανάμεσα στη Μαλαισία, το Λονδίνο και το Χονγκ Κονγκ. Κάνοντας τα πρώτα της βήματα στο χορό και στο μόντελινγκ, στα 20 της αναδείχθηκε Miss Malaysia και εκπρόσωπος της Μαλαισίας στον διαγωνισμό Miss World 1983 που διεξήχθη στο Λονδίνο. Δεν πέρασαν πολλά χρόνια και το 1985 πρωταγωνίστησε στο φιλμ "Yes, Madam", καθιστώντας την για τα επόμενα χρόνια μία από τις μεγάλες πρωταγωνίστριες ταινιών δράσης και πολεμικών τεχνών του Χονγκ Κονγκ.

Για αυτούς που έμαθαν την Μισέλ Γιέο μέσα από τον ρόλο της στην ταινία "Τα Πάντα Όλα" (ή το υπέροχο "Τρελά Πλούσιοι" του 2018), σας προτείνουμε άλλες έξι ταινίες που πρωταγωνιστεί και αναδεικνύουν το μεγάλο της ταλέντο και δυναμικό χαρακτήρα.

yes madam
Yes, Madam


Yes, Madam (1985)



Σε κάποια σκηνή της ταινίας, η Μισέλ Γιέο, που συνήθιζε -σαν θηλυκή Τζάκι Τσαν- να γυρίσει τις stunt σκηνές μόνη της, περνάει με το πρόσωπό της μέσα από έναν υαλοπίνακα (προφανώς, όχι από αληθινό γυαλί). "Πριν το stunt, κανείς δεν ήθελε να μου μιλήσει για αυτό… Αφού το έβγαλα εις πέρας, όλα τα stuntboys ήρθαν σε εμένα και μου είπαν ότι τα πήγα περίφημα και ότι ήμουν πραγματικά γενναία… Όπως τελικά φάνηκε, ακόμα και αυτό το είδος γυαλιού, αν πέσεις λάθος πάνω του, θα σε κόψει. Κάτι που δεν γνώριζα!" λέει η Μισέλ Γιέο σε μία παλαιότερη συνέντευξη. Αυτός είναι ο πρώτος της πρωταγωνιστικός ρόλος, είχαν προηγηθεί κάποιοι μικρότεροι και πολλές εμφανίσεις σε διαφημίσεις, σε μία εποχή που οι ταινίες action και πολεμικών τεχνών του Χονγκ Κονγκ δεν είχαν αντίπαλο. Ενσαρκώνει περίφημα μία αστυνομικό που μαζί με μία συνάδελφό της από τη Σκωτία, προσπαθούν να πάρουν πίσω ένα άκρως σημαντικό μικροφίλμ από μία συμμορία κλεφτών (που μάλλον, οι τελευταίοι, δεν έχουν ιδέα για τη σημαντικότητά του). Από εκεί και πέρα, για τα επόμενα 15 χρόνια, η Μισέλ Γιέο κυριάρχησε στις action / martial arts ταινίες του Χονγκ Κονγκ, μέχρι να την ανακαλύψει το Χόλιγουντ.

Magnificent Warriors
Magnificent Warriors

Magnificent Warriors (1987)



Οι αρχές της δεκαετίας του ’80 μας υποδέχτηκαν με ένα από τα πιο αγαπημένα franchise δράσης, τις ταινίες "Indiana Jones" του Στίβεν Σπίλμπεργκ, με τον Χάρισον Φορντ στο ρόλο του καθηγητή - αρχαιολόγου Ιντιάνα Τζόουνς. Δεν άργησαν να ξεπηδήσουν άπειρες ταινίες, η συντριπτική πλειοψηφία low budget, κακές κόπιες των ταινιών του Σπίλμπεργκ. Το "Magnificent Warriors" δεν είναι μία από αυτές τις ταινίες, αν και τα στοιχεία και πολλές ομοιότητες με το "Indiana Jones" είναι πέραν από εμφανή (στα όρια του "στατιστικού λάθους"). Βρισκόμαστε στη δεκαετία του ’30, η Μισέλ Γιέο, φορώντας ένα φοβερό bomber jacket, είναι μία ατρόμητη μυστική πράκτορας που πιλοτάρει αεροπλάνο, πυροβολεί και δέρνει Γιαπωνέζους κακούς κάπου στα Ιμαλάια. Οι πολεμικές τέχνες, η δράση και το ξύλο στο προσκήνιο, καμία σχέση με τη γοητεία και την αναζήτηση της περιπέτειας των ταινιών με τον αγαπημένο καθηγητή. Παραμένει, όμως, μία απολαυστική fun ταινία, με μία εκθαμβωτική Μισέλ Γιέο.
 

Police Story 3: Supercop
Police Story 3: Supercop

Police Story 3: Supercop (1992)



Τι να πρωτοπείς για αυτό το υπέροχο φιλμ; Βρισκόμαστε στο ζενίθ των ταινιών δράσης από το Χονγκ Κονγκ, με το δίδυμο των Τζάκι Τσαν και Μισέλ Γιέο στα καλύτερά τους. Τα stunt από τους ίδιους τους πρωταγωνιστές είναι τόσο over the top, απίστευτο να πιστέψεις πώς την "έβγαλαν καθαρή". Όπως συνηθίζεται στις ταινίες του Τζάκι Τσαν, στα end credits δείχνει πώς γυρίστηκαν κάποιες σκηνές και τι πήγε στραβά σε κάποιες από αυτές. Τρομακτικό να τις βλέπεις… Η δε τελευταία σκηνή τα έχει όλα, ένα 15λεπτο rollercoaster δράσης που περιλαμβάνει τα πάντα, αυτοκίνητα, μηχανές, ελικόπτερα, τρένα, φορτηγά… Βρισκόμαστε στο σύγχρονο Χονγκ Κονγκ (και όχι σε περασμένες εποχές, με σπαθιά, ακόντια και άλογα, όπως η πλειοψηφία αυτών των ταινιών), με τον αστυνομικό Κέβιν Τσαν (Τζάκι Τσαν) να συνεργάζεται με την επιθεωρήτρια της Interpol, Τζέσικα Γιανγκ (Μισέλ Γιέο), προσπαθώντας να διεισδύσουν και να ξεσκεπάσουν μία εγκληματική οργάνωση εμπορίας ναρκωτικών και έναν επικίνδυνο drug lord.

 

Tai Chi Master
Tai Chi Master

Tai Chi Master (1993)



Ένα χρόνο μετά τη συνεργασία της με τον Τζάκι Τσαν, η Μισέλ Γιέο πρωταγωνιστεί σε ένα φιλμ με τον άλλο Κινέζο θρύλο των ταινιών πολεμικών τεχνών, τον Τζετ Λι (σχεδόν δέκα χρόνια νεότερος από τον Τζάκι Τσαν). Ταινία εποχής – πολεμικών τεχνών με απαράμιλλες χορογραφημένες σκηνές δράσης που μας υπενθυμίζουν για άλλη μία φορά γιατί η κινηματογραφική βιομηχανία του Χονγκ Κονγκ ήταν ένας ξεχωριστός πλανήτης. Δύο μικρά παιδιά μεγαλώνουν σαν μοναχοί Σαολίν σε ένα ναό και μαθαίνουν από νωρίς τις πολεμικές τέχνες. Μόνο που ήρθε η ώρα, σαν ενήλικες, να "ανοίξουν τα φτερά τους" και να μάθουν την έξω ζωή. Όχι πως δεν την ήξεραν, πάντα έμπλεκαν σε μπελάδες. Τώρα, οι δύο νεαροί άνδρες (Τζετ Λι, Τσιν Σιου Χο) θα εντυπωσιάσουν τους ντόπιους με τις ικανότητές τους στο kung fu και θα τους προσεγγίσουν διάφοροι, για καθαρές και μη καθαρές δουλειές. Στο δρόμο τους θα βρεθεί και η Σιου Λιν (Μισέλ Γιέο) που αναζητά τον χαμένο άνδρα της και βγάζει τα προς το ζην παίζοντας ένα είδος λαούτου. Πιστό στην παράδοση των ταινιών των Shaw Brothers και τη δεκαετία του ’70, το "Tai Chi Master" παραμένει απολαυστικό.
 

crouching tiger
Τίγρης και Δράκος

Τίγρης και Δράκος (2000)



Από τις μεγάλες εμπορικές και καλλιτεχνικές επιτυχίες των 00s και του σκηνοθέτη Ανγκ Λι. Περίεργο αν σκεφτείς ότι μιλάμε για μία ταινία εποχής και πολεμικών τεχνών, με τη μόδα αυτών των ταινιών να έχει περάσει από τα μέσα-τέλη της δεκαετίας του ’90. Υπήρξε η τελευταία μεγάλη ταινία εποχής που παντρεύει τις πολεμικές τέχνες, τον λυρισμό και το μελόδραμα; Τι μας τράβηξε στην ταινία τότε; O "Τίγρης και Δράκος" δεν είναι μία συνηθισμένη ταινία. Σε σαγηνεύουν οι πρωταγωνιστές της (Μισέλ Γιέο, Ζανγκ Ζιγί, Τσάου Γιουν Φατ, Τσανγκ Τσεν), η Κίνα του 19ου αιώνα, ο μυστικισμός και η μαγεία στην ατμόσφαιρα, οι απίστευτες χορογραφημένες σκηνές πολεμικών τεχνών. Η Γιου Σου Λιέν (Μισέλ Γιέο) και ο Λι Μου Μπάι (Τσάου Γιουν Φατ) είναι δύο ατρόμητοι πολεμιστές που δουλεύουν μαζί και η μεταξύ τους έλξη δεν αργεί να έρθει. Μόνο που ο αρραβωνιαστικός της Σου Λιέν, σκοτώθηκε πριν από λίγα χρόνια σε μία μάχη, υπερασπιζόμενος με τη ζωή του τον Λι Μου Μπάι. Ένα χαμένο θρυλικό σπαθί έρχεται να αναστατώσει ξανά τη ζωή τους και ξεκινά η αναζήτησή του.

memoirs gheisa
Αναμνήσεις Μιας Γκέισας

Αναμνήσεις Μιας Γκέισας (2005)


Μισέλ Γιέο και Ζανγκ Ζιγί συναντιούνται ξανά μετά τον "Τίγρη και Δράκο", σε μία πολύ ενδιαφέρουσα δραματική ταινία εποχής, μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου του Αμερικανού συγγραφέα Άρθουρ Γκόλντεν. Βρισκόμαστε στο Κιότο της Ιαπωνίας το 1929, όπου η 9χρονη Τσίγιο (την ενσαρκώνει αργότερα, σε μεγαλύτερη ηλικία, η Ζανγκ Ζιγί) κλείνεται δια τη βίας σε ένα σπίτι με γκέισες και γίνεται μαθητευόμενη της διάσημης γκέισας Μαμεχά (Μισέλ Γιέο). Η μοναδική αφοσίωση και ομορφιά της Τσίγιο θα γίνει εφόδιο για να εξελιχθεί αργότερα και η ίδια σε διάσημη γκέισα, μόνο που για αυτό θα πρέπει να ξεπεράσει πολλά εμπόδια και δοκιμασίες. Εκτός αυτών, ο καταστροφικός Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος βρίσκεται προ των πυλών και τα πάντα θα αλλάξουν.

Διαβάστε Επίσης

Τι σχέση έχει η Μισέλ Γιέο με τα αυτοκίνητα; 
 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Φρίμοντ

Οδοιπορικό αναζήτησης ανθρώπινης επικοινωνίας μέσα σ’ έναν κόσμο πολυπολιτισμικής μοναξιάς. Με αναζωογονητικό χιούμορ, κατασταλαγμένη σοφία και τη γήινη, απολαυστική απλότητα του πρώιμου Τζάρμους.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
13/06/2024

Παριζιάνικες Ιστορίες

Σπονδυλωτή, αλλά άνευρη κωμωδία, η οποία προσπαθεί αδέξια να φιλοσοφήσει και να εκβιάσει ένα γλυκόπικρα αισιόδοξο συναίσθημα.

Ο Κακός Ηθοποιός

Η βασική ιδέα ενός πιθανού θεατρικού δράματος αναπτύσσεται σαν ένα διαλογικό ψυχολογικό θρίλερ, το οποίο διατυμπανίζει τις καταγγελίες του με εκκωφαντικό διδακτισμό και ασυγχώρητη μελοδραματική υπερβολή.

Η Αόρατη Μάχη

Τολμηρή, μα άνιση και παρατραβηγμένη σάτιρα των ανατολίτικων περιπετειών πολεμικών τεχνών. Δεν παίρνει ποτέ τον εαυτό της στα σοβαρά, προοριζόμενη για ξέφρενες μεταμεσονύχτιες προβολές.

Κυνήγι Γειτόνων

Ξέπνοη και ανέμπνευστη αντιπαράθεση αστικής και επαρχιακής νοοτροπίας αλά γαλλικά. Η κοινωνική κριτική της είναι συγκαταβατική και η κωμική της γκάμα προβλέψιμα περιορισμένη.

Η Θηλιά

Τολμηρό σκηνοθετικό πείραμα που εντυπωσιάζει (η ταινία είναι γυρισμένη σε ένα και μόνο πλάνο), χωρίς όμως να συνοδεύεται από το ανάλογο ουσιαστικό κινηματογραφικό αποτέλεσμα.

Ο Τελευταίος των Ανθρώπων

Βωβό κοινωνικό δράμα, σκηνοθετημένο με πρωτοποριακή εκφραστικότητα από το δημιουργό του "Νοσφεράτου". Οξύ και διεισδυτικό, με ένα ανατρεπτικά ειρωνικό φινάλε.