Μήπως η Μισέλ Γιέο, σταρ του "Τα Πάντα Όλα", παραβίασε τους κανόνες των Όσκαρ;

Δημοσιεύματα επικρίνουν την ηθοποιό και φαβορί για τον α' γυναικείο ρόλο σχετικά με ένα post που μπορεί να θεωρηθεί πως δεν τηρεί τους κανονισμούς της Ακαδημίας.

ta_pada_ola1

Η φετινή οσκαρική κούρσα, μεταξύ άλλων, χαρακτηρίζεται από την αλληλοεκτίμηση και τον ευγενή ανταγωνισμό ανάμεσα στους υποψηφίους. Κάτι όχι συνηθισμένο στον κόσμο του Χόλιγουντ, όπου οι προσωπικές έριδες και τα επαγγελματικά απωθημένα, αν μη τι άλλο, βρίθουν στη βιομηχανία. Τουλάχιστον σε επίπεδο δημόσιας εικόνας, η περίοδος των κινηματογραφικών βραβείων που κορυφώνεται στις 12/3 με την απονομή των 95ων Όσκαρ, έχει υπάρξει όαση σεβασμού και ειλικρινούς χαράς για επιτυχίες συναδέλφων. Όπως, για παράδειγμα, την καθολική αποδοχή που έχει γνωρίσει η επιστροφή του Μπρένταν Φρέιζερ ("Η Φάλαινα") στο προσκήνιο ή αντίστοιχα το comeback του Κε Χούι Κουάν ("Τα Πάντα Όλα").

Ωστόσο, κάπως έτσι έλλειψαν και οι κόντρες μεταξύ των γυναικείων οσκαρικών υποψηφιοτήτων, ιδίως στις ερμηνευτικές κατηγορίες. Αυτές αποτελούν διαχρονικά αγαπημένο θέμα των δημοσιογράφων (κυρίως των ΗΠΑ) που εμπνέονται "γαργαλιστικά" και κατάφωρα σεξιστικά άρθρα, στα οποία οραματίζονται "ξεμαλλιάσματα" και λοιπές γραφικότητες για χάρη των εύκολων clicks. Το εν λόγω κενό έρχονται να καλύψουν κείμενα που σχεδόν επινοούν αντιπαλότητες ή δημιουργούν τις προϋποθέσεις για αυτές. Τελευταίο "κρούσμα" άρθρα σαν αυτό του Daily Beast, το οποίο βάζει στο στόχαστρο την πρωταγωνίστρια του "Τα Πάντα Όλα", Μισέλ Γιέο.

Μισέλ Γιέο Instagram

Πριν από μερικές μέρες και λίγες ώρες προτού ολοκληρωθεί η ψηφοφορία των μελών της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, η Γιέο δημοσίευσε στο προφίλ της στο Instagram πολλαπλά αποσπάσματα (9 slides συνολικά) από ένα μεγάλο κείμενο της Vogue για εκείνη. Το άρθρο σχολιάζει εκτενώς το ότι δεν έχει υπάρξει μη-λευκή νικήτρια στον α’ γυναικείο ρόλο τα τελευταία 20 και πλέον χρόνια, διατυπώνοντας το ερώτημα εάν τα πράγματα θα αλλάξουν φέτος, τώρα που η Γιέο είναι ένα από τα φαβορί της κατηγορίας. Σε ένα σημείο, το οποίο ούτε καν γίνεται αντιληπτό στον ορυμαγδό πληροφορίας των social media, η δημοσιογράφος Σαντίκα Σετ σχολιάζει την επίσης διεκδικήτρια του Όσκαρ Κέιτ Μπλάνσετ ("Tár"). Υποστηρίζει, λοιπόν, μεταξύ άλλων, ότι ενώ για τη Γιέο θα αποτελεί ιστορική τιμή να βραβευθεί, για την αμίμητη Μπλάσνετ θα αποτελεί το τρίτο χρυσό αγαλματίδιό της και άρα, απλώς μία ακόμα επιβεβαίωση του τιτάνιου ταλέντου της.

Από το παραπάνω σχόλιο "πιάστηκαν" αρκετοί να κατηγορήσουν τη Γιέο πως έκανε επίτηδες τη δημοσίευση σε εκείνο το χρονικό σημείο, ώστε να επηρεάσει τους ψηφοφόρους της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, επικαλούνται τον κανονισμό νούμερο 11, στον οποίο δηλώνεται πως "απαγορεύεται ρητά οποιαδήποτε τακτική σχολιάζει ευθέως ‘τον ανταγωνισμό’ ονομαστικά ή έμμεσα". Έκτοτε η ηθοποιός διέγραψε το post, ωστόσο το σούσουρο ακόμα καλά κρατεί. Εάν μας ρωτάτε, πρόκειται για μία υπερβολική ανάγνωση του κανόνα, διότι αφενός η Γιέο αναδημοσίευσε απλώς ένα δημοσιογραφικό κείμενο που αναφέρεται και σε εκείνη, αφετέρου το μικροσκοπικό κομμάτι που αφορά την Μπλάνσετ είναι απορίας άξιο αν το πρόσεξε καν κανείς.

Πρόκειται για την ίδια (ανυπόστατη) κατηγορία που αντιμετώπισε πριν λίγους μήνες η ηθοποιός Αντρέα Ραϊσμπορόου, μόνο και μόνο διότι σκαρφίστηκε έναν εναλλακτικό τρόπο να υποστηρίξει τη (σαρωτική) ερμηνεία της στο "Όσα Φέρνει η Ζωή" (Μάικλ Μόρις). Μάλιστα, εν τέλει κατάφερε να είναι υποψήφια με τις Γιέο – Μπλάνσετ για αυτό και ενόχλησε, μεταξύ μας… Προς το παρόν οι καταγγελίες εις βάρος της Γιέο δε φαίνεται πως θα ερευνηθούν από την Ακαδημία, έτσι ας ελπίσουμε ότι το θέμα θα τελειώσει εδώ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.