Αυτές ήταν οι εμπορικότερες ταινίες της χρονιάς στην Ελλάδα

Ένα animation αποδείχτηκε υπερηχητικότερο από τον Τομ Κρουζ, σε μια χρονιά που ξεχώρισαν οι υπερηρωικές περιπέτειες, τα καρτούν και οι ταινίες τρόμου. Μεγάλη η υποχώρηση του καλλιτεχνικού σινεμά, μόνη ελληνική αναλαμπή τα χειροποίητα "Μαγνητικά Πεδία".

Minions_2

Το 2022 προβλήθηκαν στη χώρα μας 338 ταινίες (πέρυσι 245), εκ των οποίων 42 ταινίες ήταν ελληνικές, 44 επανεκδόσεις και 31 ντοκιμαντέρ. Τα συνολικά εισιτήρια έφτασαν τα 5.400.000, ανεβασμένα κατά 75% σε σχέση με τα 3.180.000 του 2021, το οποίο είδε ανοικτούς τους κινηματογράφους για ένα εφτάμηνο. Τη συγκεκριμένη αυτή περίοδο (Ιούνιος - Δεκέμβριος) η φετινή επίδοση ήταν μόλις 22% υψηλότερη από την αντίστοιχη περσινή. Από την άλλη, οι συγκρίσεις με την προπανδημική περίδο των εννέα εκατομμυρίων εισιτηρίων ανά έτος μας φέρνει λίγο πάνω από τα μισά, ποσοστά που δεν απέχουν πολύ, αλλά βρίσκονται χαμηλότερα από εκείνα των ΗΠΑ και των μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών.

Όπως πάντα και παντού, το χολιγουντιανό υπερθέαμα κυριάρχησε, με αιχμή του δόρατος τις υπερηρωικές περιπέτειες. Από τον περσινό "Spider-Man" (το οποίο έβγαλε πολλά εισιτήρια το 2022) ως το "Top Gun: Maverick" και έτσι όπως προχωράει το "Avatar: The Way of Water", οι 400.000 θεατές μοιάζουν να είναι το ταβάνι ενός μπλοκμπάστερ, με τα animation να αποδεικνύονται διαχρονική αξία και τις ταινίες τρόμου να πιστώνονται μια εξαιρετική για το είδος σεζόν. Δεν ισχύει το ίδιο για το καλλιτεχνικό κύκλωμα, το ταβάνι του οποίου έχει κατέβει στα 50.000 εισιτήρια, αν και ελάχιστες ήταν οι arty ταινίες που ξεπέρασαν τις 20.000 (55.094 για το "Τέλειο Αφεντικό", 36.470 για το "Τρίγωνο της Θλίψης", 26.270 για τη "Χαμένη Κόρη"). Επίσης, παρά τα γεμάτα θερινά, οι φετινές επανεκδόσεις κινήθηκαν σε ρηχά νερά, με κορυφαία εξ αυτών το... "Avatar", το οποίο είδαν 11.400 θεατές.

Magnitika_pedia
"Μαγνητικά Πεδία": η ελληνική έκπληξη

Την τιμή του ελληνικού σινεμά διέσωσε το "Σμύρνη Μου Αγαπημένη", το οποίο αν και έκανε πρεμιέρα τον Δεκέμβριο του 2021, έκοψε στη φετινή χρονιά σχεδόν 200.000 εισιτήρια. Πίσω του η ευχάριστη έκπληξη που ακούει στον τίτλο "Μαγνητικά Πεδία" με 27.590 θεατές και μετά το... τετραψήφιο χάος.

Ελληνικό top 10 (σε εισιτήρια)

1. Minions 2: Η Άνοδος του Γκρου   339.988
2. Top Gun: Maverick   282.985
3. The Batman   263.293 
4. Doctor Strange in the Multiverse of Madness   233.539
5. Avatar: The Way of Water   229.853
6. Thor: Love and Thunder   172.836
7. Χαμογέλα   188.897
8. Black Panther: Wakanda Forever  
129.120
9. Εισιτήριο για τον Παράδεισο   116.335
10. Black Adam   107.083

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Off The Rails": Ένα ντοκιμαντέρ για το παρκούρ έρχεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το CineDoc παρουσιάζει την ιστορία δύο εφήβων της αγγλικής εργατικής τάξης οι οποίοι αψηφούν τη βαρύτητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/02/2023

"Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα": Η επιστροφή ενός μεγάλου ευρωπαϊκού μπλοκμπάστερ

Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Βενσάν Κασέλ, ακόμα και τον ποδοσφαιριστή Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς συναντάμε στη διανομή της νέας γαλλικής περιπέτειας που εμπνέεται από τα αγαπημένα κόμιξ των Αλμπέρ Ουντερζό και Ρενέ Γκοσινί.

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.

Χτύπος στην Καλύβα

Ατμοσφαιρικός και σεναριακά ευρηματικός όπως πάντα, ο δημιουργός της "Έκτης Αίσθησης" εκτροχιάζει το υποβλητικό θρίλερ του σε μια αδέξια, χοντροκομμένη παραβολή πάνω στον εγωισμό, τη θυσία και την κοινωνική "απομόνωση".

Η Αυτοκρατορία του Φωτός

Γλυκόπικρα στρογγυλεμένο δράμα με σινεφίλ ευαισθησίες. Οσκαρικά υποψήφια φωτογραφία, ερμηνευτικό ρεσιτάλ της Ολίβια Κόλμαν, τα απλά και βασικά από τον σεναριογράφο – σκηνοθέτη Σαμ Μέντες ("American Beauty").

Μέρες Ξηρασίας

Πολιτική καταγγελία σκηνοθετημένη με σφρίγος σαν αποπνικτικό ψυχολογικό θρίλερ. Πλήθος φεστιβαλικών συμμετοχών και βραβείων, από τις Κάνες ως την Θεσσαλονίκη.

Καθαρτήριο

Σπονδυλωτό κοινωνικό δράμα με στοιχεία μαύρου χιούμορ. Έντονα αλληγορικό όσο και παντελώς άνισο, δυσκολεύεται να ενοποιήσει τη σκηνοθετική στιβαρότητα με τη σεναριακή αφέλεια.