Οι κριτικοί Νέας Υόρκης και Λος Άντζελες διαλέγουν "Tár" και "Τα Πάντα Όλα" για το 2022

Οι δύο ιστορικές ενώσεις ξεχωρίζουν τα δύο φιλμ που όλα δείχνουν πως θα πρωταγωνιστήσουν στα επόμενα Όσκαρ.

tár3

Δύο από τις σημαντικότερες ενώσεις κριτικών κινηματογράφου στις ΗΠΑ, εκείνες της Νέας Υόρκης και του Λος Άντζελες, απένειμαν τις δάφνες τους στις καλύτερες ταινίες της χρονιάς επιβεβαιώνοντας οσκαρικά φαβορί και επαληθεύοντας τη φόρα τίτλων που έως τώρα λογίζονταν ως αουτσάιντερ.

Ας πάρουμε τα βραβεία με τη σειρά. Η ένωση της Νέας Υόρκης, η οποία αποτελείται από 50 κριτικούς μεταξύ των οποίων αρθρογράφων σε έγκριτα μέσα όπως τα Time, Variety και Vanity Fair, ανέδειξε το "Tár" του Τοντ Φιλντ ως καλύτερη ταινία, με την πρωταγωνίστρια Κέιτ Μπλάνσετ να επικρατεί αναμενόμενα στην κατηγορία καλύτερης ηθοποιού. Σημειωτέον, το "Tár" κυκλοφορεί 9 Φεβρουαρίου στην Ελλάδα.

Οι υπόλοιπες επιλογές κινήθηκαν δίχως μεγάλες εκπλήξεις, με εξαίρεση τη σκηνοθεσία που "πήγε" στον Ινδό Σ. Σ. Ρατζαμούλι για το "RRR" και τους υποστηρικτικούς ρόλους όπου βραβεύτηκαν οι Κίκι Πάλμερ ("Ούτε Καν") και Κέ Χούι Κουάν ("Τα Πάντα Όλα", Ντάνιελς). Ο τελευταίος πλέον θεωρείται σοβαρός διεκδικητής του Όσκαρ β' ανδρικού ρόλου, καθώς μετά και τα βραβεία Gotham κάνει συλλογή διακρίσεων.

ta_pada_ola4
"Τα Πάντα Όλα"

Τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Νέας Υόρκης 2022:

Καλύτερη ταινία: Tár
Καλύτερη σκηνοθεσία: Σ. Σ. Ρατζαμούλι ("RRR")
Καλύτερη ταινία τεκμηρίωσης: All the Beauty and the Bloodshed
Καλύτερη διεθνής ταινία: EO
Καλύτερος α' γυναικείος ρόλος: Κέιτ Μπλάνσετ ("Tár")
Καλύτερος α' ανδρικός ρόλος: Κόλιν Φάρελ ("Τα Πνεύματα του Ινισέριν" & "Μετά τον Γιάνγκ")
Καλύτερος β' γυναικείος ρόλος: Κίκι Πάλμερ ("Ούτε Καν")
Καλύτερος β' ανδρικός ρόλος: Κε Χούι Κουάν ("Τα Πάντα Όλα")
Καλύτερο ντεμπούτο: Aftersun
Καλύτερο animation: Marcel the Shell With Shoes On
Καλύτερο σενάριο: Μάρτιν ΜακΝτόνα ("Τα Πνεύματα του Ινισέριν")
Καλύτερη διεύθυνση φωτογραφίας: Κλαούντιο Μιράντα ("Top Gun: Maverick")
Ειδικά βραβεία: Τζέικ Πέρλιν, dGenerate Films, Τζαφάρ Παναχί

"Top Gun: Maverick"

Από την άλλη, πρωτοφανή αποδείχθηκαν τα βραβεία των κριτικών του Λος Άντζελες. Κι αυτό γιατί για πρώτη φορά στην ιστορία το βραβείο καλύτερης ταινίας δόθηκε εξ ημισείας, εν προκειμένω στα "Tár" και "Τα Πάντα Όλα". Αντίστοιχα μοιράστηκαν και τα ερμηνευτικά βραβεία, καθώς η ένωση συγχώνευσε τις κατηγορίες των ηθοποιών χωρίς να κάνει διάκριση φύλου. Έτσι, για τον α' ρόλο βραβεύτηκαν οι Κέιτ Μπλάνσετ και Μπιλ Νάι ("Living"), ενώ για το β' ρόλο οι Ντόλι ντε Λεόν ("Το Τρίγωνο της Θλίψης") και Κε Χούι Κουάν ("Τα Πάντα Όλα").

triangle_of_sadness_again
©Fredrik Wenz / Plattform Produktion
"Το Τρίγωνο της Θλίψης"

Τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Λος Άντζελες 2022:

Καλύτερη ταινία: "Τα Πάντα Όλα" & "Tár"
Καλύτερη σκηνοθεσία: Τοντ Φιλντ ("Tár")
Δεύτερη θέση: Σ. Σ. Ρατζαμούλι ("RRR")
Καλύτερος α' ρόλος: Κέιτ Μπλάνσετ ("Tár") & Μπιλ Νάι ("Living")
Δεύτερη θέση: Ντανιέλ Ντεντγουάιλερ ("'Till") & Μισέλ Γέο ("Τα Πάντα Όλα")
Καλύτερος β' ρόλος: Ντόλι ντε Λεόν ("Το Τρίγωνο της Θλίψης") & Κε Χούι Κουάν ("Τα Πάντα Όλα")
Δεύτερη θέση: Τζέσι Μπάκλι ("Γυναικείες Κουβέντες") & Μπράιαν Ταϊρί Χένρι ("Causeway")
Καλύτερο σενάριο: Τοντ Φιλντ ("Tár")
Δεύτερη θέση: Μάρτιν ΜακΝτόνα ("Τα Πνεύματα του Ινισέριν")
Καλύτερη διεθύνση φωτογραφίας: Μίχαλ Ντάιμεκ ("EO")
Δεύτερη θέση: Χόιτε βαν Χοϊτέμα ("Ούτε Καν")
Καλύτερο μοντάζ: Μπλερ ΜακΚλέντον ("Aftersun")
Δεύτερη θέση: Μόνικα Βίλι ("Tár")
Καλύτερος σχεδιασμός παραγωγής: Ντίλαν Κόουλ & Μπεν Πρόκτερ ("Avatar: The Way of Water")
Δεύτερη θέση: Τζέισον Κισβαρντέι ("Τα Πάντα Όλα")
Καλύτερη πρωτότυπη μουσική: Μ. Μ. Κιραβάνι ("RRR")
Δεύτερη θέση: Πάβελ Μικιέτιν ("EO")
Καλύτερη διεθνής ταινία: EO
Δεύτερη θέση: Saint Omer
Καλύτερο ντοκιμαντέρ: All the Beauty and the Bloodshed
Δεύτερη θέση: Fire of Love
Καλύτερο animation: Πινόκιο του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο
Δεύτερη θέση: Marcel the Shell with Shoes On
Βραβείο Νέας Γενιάς: Ντέιβι Τσου & Παρκ Τζι-Μιν ("Επιστροφή στη Σεούλ")
Βραβείο Ντάγκλας Έντουαρτς για πειραματική ταινία: De Humani Corporis Fabrica
Βραβείο σπουδαίας καριέρας: Κλερ Ντενί

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.