"Εκεί που Ζούμε": Εικόνες από τα γυρίσματα της νέας ταινίας του Σωτήρη Γκορίτσα

Δώδεκα χρόνια μετά από το «Απ’ τα Κόκκαλα Βγαλμένα» ο σκηνοθέτης επιστρέφει με τη διασκευή ενός επιτυχημένου μυθιστορήματος.

ekei_pou_zoume_bts1 ©Nikolai Hamel

Κατά τη διάρκεια του 24ώρου των γενεθλίων του, ο νεαρός δικηγόρος Αντώνης (Προμηθέας Αλειφερόπουλος) προσπαθεί να ξεμπλέξει το κουβάρι των υποχρεώσεών του ως εργαζόμενος, γιος, εραστής και φίλος. Ένα κουβάρι που κληρονόμησε από τη "ένδοξη" γενιά των γονιών του. Αντίθετα όμως με εκείνους, που κάποιος άλλος πάντα τους "έφταιγε", ο ίδιος δεν έχει την πολυτέλεια να ασχοληθεί με αυτό, αλλά με το πώς θα καταφέρει να επιβιώσει. Ο Αντώνης μοιάζει με έναν καθόλου ατρόμητο καουμπόι που αναγκάζεται να διασχίσει το νεοελληνικό "Φαρ-Ουέστ".

Αυτή είναι η επίσημη σύνοψη της νέας ταινίας του Σωτήρη Γκορίτσα με τίτλο "Εκεί που Ζούμε", η οποία βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Χρίστου Κυθρεώτη (εκδ. Πατάκη) και μόλις ολοκλήρωσε τα γυρίσματά της. Ο σκηνοθέτης, ο οποίος πριν από δώδεκα χρόνια στο "Απ’ τα Κόκκαλα Βγαλμένα" είχε θίξει τα κακώς κείμενα της ελληνικής κοινωνίας μέσα από τις δυσλειτουργίες του Εθνικού Συστήματος Υγείας, τώρα "ρίχνεται" στο σουρεαλισμό του νομικού κόσμου. Ο Γκορίτσας, όμως, δεν είναι η πρώτη φορά που εμπνέεται από την ελληνική πεζογραφία, μιας και το 1990 είχε μεταφέρει στο σινεμά τη "Δέσποινα" του Διονύση Χαριτόπουλου.

ekei_pou_zoume_bts2
©Nikolai Hamel

Αυτήν τη φορά, πώς έπεσε στα χέρια του το βιβλίο του Κυθρεώτη; "Πάντα διάβαζα ελληνική λογοτεχνία, κυρίως λόγω του πατέρα μου. Όταν αργότερα ασχολήθηκα με τον κινηματογράφο πολύ γρήγορα κατάλαβα ότι το βασικό πρόβλημα των ταινιών μας ήταν το σενάριο. Άψογα οικοδομήματα πάνω όμως σε αδύναμη βάση. Βλέποντας ότι η τέχνη της αφήγησης ήταν πολύ πιο εξελιγμένη στη λογοτεχνία από ό,τι στον κινηματογράφο μας, οι περισσότερες ταινίες μου βασίστηκαν σε νεοελληνικά διηγήματα ή νουβέλες. Ήταν κάπως σαν να είχα συνεργάτη στο σενάριο κάποιον που ήξερε να αφηγείται πολύ καλύτερα από μένα. Κάπως έτσι έφτασε στα χέρια μου και το βιβλίο του Χρίστου Κυθρεώτη. Όταν είδα σε αυτό μια εξαιρετικά σύγχρονη περιγραφή της γενιάς των 30-40ρηδων και μαζί το χιούμορ και την αυτοκριτική ματιά του, ήταν ό,τι χρειαζόμουν για να προσπαθήσω να βασιστεί σενάριο στο βιβλίο".

Το χιούμορ, εξάλλου, αποτελεί σταθερό χαρακτηριστικό στο σκηνοθετικό ύφος του Γκορίτσα μαζί με τον έμμεσο πολιτικό σχολιασμό ("Βαλκανιζατέρ", "Μπραζιλέρο"). Ωστόσο, ύστερα από δεκαετή και πλέον περίοδο μακριά από τα πλατό, πώς βίωσε την επιστροφή του πίσω από την κάμερα; "Δεν έχουν αλλάξει και πολλά από την πρώτη μου ταινία το ’90. Κυρίως παραμένει η ίδια οικονομική στενότητα που σε αναγκάζει σε ‘εφικτές’ λύσεις. Αυτό που έχει αλλάξει είναι η τεχνολογία. Κάνει τα πράγματα λίγο ευκολότερα αρκεί να μην παραδοθείς στη ‘γοητεία’ της και αντί να την κάνεις βοηθό σου αρχίσεις να την υπηρετείς εκστατικός με το ‘σουπεργουάου’ – που λένε και οι νεότεροι – αποτέλεσμά της. Το βασικότερο όμως που με εντυπωσίασε είναι η γενιά των 30-40ρηδων, η γενιά του ήρωα της ταινίας, που δουλεύουν σήμερα στον κινηματογράφο μας. Δεν είχα συνεργαστεί ποτέ ξανά με τόσο άξιους, κεφάτους και αφοσιωμένους ανθρώπους. Τούς ανήκει ένα μεγάλο μέρος της ταινίας. Και τους χρωστάω μεγάλη χάρη, καθώς μετά από καιρό με έκαναν να αισιοδοξώ για την τύχη της χώρας μας".

ekei_pou_zoume_bts3
©Nikolai Hamel

Ένας από αυτούς τους νέους είναι και ο πρωταγωνιστής του "Εκεί που Ζούμε", τον οποίο ενσαρκώνει ο ταλαντούχος Προμηθέας Αλειφερόπουλος, ηθοποιός που συμμετέχει σε ένα καστ πολλών αναγνωρισμένων συναδέλφων του. Πόσο σημαντική είναι για τον κ. Γκορίτσα η σωστή διανομή των ρόλων; "Το σενάριο και οι ηθοποιοί είναι τα δύο που για μένα συνθέτουν το σύμπαν κάθε ταινίας. Τα υπόλοιπα, φωτογραφία, μοντάζ, μουσική κλπ. θα παραμείνουν στον αέρα όταν δεν υπάρχουν σενάριο και ηθοποιοί. Για αυτό όπως αφιερώνω πολύ χρόνο στο σενάριο έτσι κάνω και στο κάστινγκ. Όχι τόσο στο αν κάποιος έχει τη φήμη καλού ηθοποιού όσο στο αν καταφέρνουμε να έχουμε κοινή γλώσσα. Π.χ. σε μια προηγούμενη ταινία μου επέλεξα τον πρωταγωνιστή αφού είπαμε τα βασικά για τον ρόλο και για μιάμιση ώρα μετά μιλούσαμε για μπάσκετ. Και δικαιώθηκα, καθώς η κοινή μας γλώσσα διατηρήθηκε και στο γύρισμα. Κάπως έτσι έγινε και με τον Προμηθέα Αλειφερόπουλο. Βέβαια στο τέλος ‘πανί μιλήσει’, που έλεγαν και οι παλιότεροι".

Μια ματιά στους συντελεστές "προδίδει" πως στην ταινία εμφανίζεται και ο πολύ αγαπημένος μουσικός των Χειμερινών Κολυμβητών Αργύρης Μπακιρτζής. Ένας δημιουργός με σποραδικές και αυστηρά επιλεκτικές εμφανίσεις στο σινεμά, ο οποίος έχει συνδεθεί με το σινεμά του Σταύρου Τσιώλη και πρόσφατα είδαμε στα "Μήλα" του Χρίστου Νίκου. Άραγε μπορούμε να μάθουμε ποιος είναι ο ρόλος του στο "Εκεί που Ζούμε"; "Δεσμεύομαι από πολύ αυστηρές ρήτρες και δεν μπορώ να αποκαλύψω πολλά! Το μόνο που μπορώ να σας πω είναι ότι για πρώτη φορά αποκαλύπτεται ο κρυφός αλλά καθοδηγητικός ρόλος που έχει παίξει ο κύριος Αργύρης Μπακιρτζής στην ‘οικοδόμηση του σοσιαλισμού’ στην πατρίδα μας".

Το "Εκεί που Ζούμε" αναμένεται να κυκλοφορήσει από τη Feelgood Entertainment το 2022.

ekei_pou_zoume_bts4
©Μarios Theologis

Συντελεστές

Πρωταγωνιστούν: Προμηθέας Αλειφερόπουλος, Στέλιος Μάινας, Μάκης Παπαδημητρίου, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Χριστίνα Τσάφου, Ναταλία Τσαλίκη, Τάκης Σακελλαρίου, Μαρία Καλλιμάνη, Μαίρη Μηνά, Λένα Παπαληγούρα, Γιούλικα Σκαφιδά, Λένα Κιτσοπούλου, Ωρόρα Μαριόν, Αργύρης Μπακιρτζής
Σενάριο και Σκηνοθεσία: Σωτήρης Γκορίτσας
Φωτογραφία: Διονύσης Ευθυμιόπουλος
Μοντάζ: Δημήτρης Πεπονής
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου
Σκηνικά: Πηνελόπη Βαλτή
Κοστούμια: Έλενα Γιαννίτσα
Ήχος: Κώστας Κουτελιδάκης
Μake-up: Αλεξάνδρα Μυτά

με την υποστήριξη του ΕΚΟΜΕ
Κινηματογραφική Διανομή: FEELGOOD
Executive Producer: Νίκος Σμπιλίρης
Συμπαραγωγοί: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, ΕΡΤ, The Newtons Laboratory, Boo Productions, Σωτήρης Γκορίτσας
Παραγωγός: Ηρακλής Μαυροειδής

Μια ταινία της "BlackTree" βασισμένη στο βιβλίο του Χρίστου Κυθρεώτη "Εκεί Που Ζούμε" (εκδόσεις Πατάκη)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες "Χάρι Πότερ" επιστρέφουν στους κινηματογράφους

Τα "Epic Movie Nights" φέρνουν ξανά στη μεγάλη οθόνη το franchise που λατρεύουν οι millennials.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/04/2024

"Αγαπούσε τα Λουλούδια Περισσότερο": Η νέα ταινία του Γιάννη Βεσλεμέ στο φεστιβάλ της Τραϊμπέκα

Ο σκηνοθέτης της "Νορβηγίας" ετοιμάζεται για παγκόσμια πρεμιέρα στη σημαντική νεοϋορκέζικη διοργάνωση.

Οι Άλεξ Γκάρλαντ & Κίρστεν Ντανστ μιλούν στο "α" για τον "Εμφύλιο Πόλεμο"

Ο σκηνοθέτης και η πρωταγωνίστρια της πολιτικά φορτισμένης δυστοπικής περιπέτειας απαντούν στις ερωτήσεις του "α" γύρω από τη δημιουργία μιας αγωνιώδους ταινίας, η οποία απεικονίζει έναν ανησυχητικό μελλοντικό κόσμο.

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.