Αντίστροφη μέτρηση για το 8ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου

Τα highlights της διοργάνωσης με έδρα την Καλαμάτα η οποία παρουσιάζει αφιερώματα σε ξεχωριστούς και ανεξερεύνητους κινηματογραφιστές από την Αφρική και τον κόσμο.

o_pappous_mou_o_papaflessas «Ο Παππούς μου ο Παπαφλέσσας»

Μία από τις περιφερειακές κινηματογραφικές διοργανώσεις που χρόνο με το χρόνο εμπλουτίζει όλο και περισσότερο το πρόγραμμά του, το 8ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου (8-17/4) με έδρα την Καλαμάτα, ανάβει φέτος τους προβολείς του για να παρουσιάσει ένα πραγματικά πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα το οποίο δίνει έμφαση σε ανεξερεύνητους κυρίως δημιουργούς.

Ξεχωρίζει, για παράδειγμα, το αφιέρωμα στη σκηνοθέτρια Νάταλι Χάλα από την Αυστρία, η οποία μάλιστα θα βρεθεί στην Καλαμάτα. Θα παρουσιαστούν συνολικά έξι ταινίες της, μεταξύ των οποίων και ο "Εφιάλτης των Σαμάνων". Ένα κινηματογραφικό ταξίδι σε τέσσερις αυτόχθονες λαούς και τους σαμάνους τους, το οποίο εξελίσσεται σε μια σημαντική καταγραφή της μάχης αυτών των πολιτισμών για επιβίωση. Από την άλλη, στο "Πουθενά", η Χάλα αφηγείται την ιστορία ενός μικρού αγοριού, ο οποίος επί τρεις εβδομάδες καταφέρνει να διαφεύγει των Ερυθρών Χμερ επιβιώνοντας μόνος σε μια βάρκα.

o_efialtis_ton_samanon
"Ο Εφιάλτης των Σαμάνων"

Η σκηνοθέτρια, επίσης, συμμετέχει στην κριτική επιτροπή του διεθνούς διαγωνιστικού τμήματος ταινιών αφιερωμένων στην ισότητα. Εκεί, μεταξύ άλλων, βρίσκουμε την ελληνική μικρού μήκους "Girlhood" (Βάνια Τέρνερ & Μαρία Σιδηροπούλου). Σε αυτήν παρακολουθούμε τη ζωή τριών δεκαεπτάχρονων κοριτσιών όσο εκείνες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τη μετάβαση από την εφηβεία στην ενηλικίωση ταυτόχρονα με την κοινωνική αποξένωση των lockdown και της καραντίνας.

girlhood_short_new
"Girlhood"

Έπειτα, με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένουμε το αφιέρωμα στο σινεμά της υποσαχάριας Αφρικής, καθώς σπάνια προβάλλεται στην Ελλάδα. Ανάμεσα στις ταινίες της ενότητας βρίσκουμε το ντοκιμαντέρ "I Am Samuel" (Πίτερ Μουρίμι), στο οποίο ένας άντρας στην Κένυα μετακομίζει από την επαρχία στο Ναϊρόμπι, όπου και καταφέρνει να εναρμονιστεί με τον πραγματικό εαυτό του. Ωστόσο, οι επιλογές του είναι βέβαιο πως δε θα αρέσουν στην αρτηριοσκληρωτικά οπισθοδρομική οικογένειά του. Το αφιέρωμα πλαισιώνεται από έκθεση τελετουργικών μασκών, σε επιμέλεια του Φώτη Καγγελάρη.

i_am_samuel
"I Am Samuel"

Σημειώνουμε, επιπλέον, πως το φεστιβάλ σηκώνει αυλαία με το ντοκιμαντέρ "Ο Παππούς μου ο Παπαφλέσσας" της Κλεώνης Φλέσσα. Ένα υβριδικό φιλμ τεκμηρίωσης, το οποίο συνδυάζει αφήγηση σε animation, τα ιστορικά δεδομένα και τα προσωπικά βιώματα για να ψηλαφίσει την προσωπικότητα του ήρωα της Επανάστασης του ’21. Τέλος, μη ξεχνάτε πως μεγάλο μέρος του προγράμματος θα είναι διαθέσιμο ψηφιακά και δωρεάν στην πλατφόρμα peloponnisosdocfestival.com για τους θεατές εντός Ελλάδος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Minions 2: Η Άνοδος του Γκρου

Χρώματα, ενέργεια και ζωηρό σκίτσο προσπαθούν να συντηρήσουν τη διασκεδαστική γοητεία ενός franchise που στηρίζεται πλέον σε αστεία κεκτημένης ταχύτητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/08/2022

Οδηγός για Ζευγάρια

Ελεύθερο ριμέικ της σπονδυλωτής αυστραλιανής κωμωδίας "Μαζί σου κι ας Πεθάνω". Ευρηματικό, πικάντικο όσο και άνισο, μένει στην επιφάνεια των σεναριακών ευτράπελων.

Πού Πάω Πάλι ο Άνθρωπος;

Γαλλικό ριμέικ της πετυχημένης κωμωδίας του Κέκο Ζαλόνε "Που Πάω, Θεέ μου;".

Το Δείπνο μου με τον Αντρέ

Αυστηρά διαλογική ταινία ντοκιμαντερίστικης απλότητας. Χωρίς τρικ, μετατρέπεται σε ένα συναρπαστικό κινηματογραφικό οδοιπορικό στις φιλοσοφικότερες αλήθειες πάνω στη σχέση του καλλιτέχνη με την πεζή καθημερινότητα.

Οι Γέφυρες του Μάντισον

Μια από τις πιο συγκινητικές ερωτικές ιστορίες του σύγχρονου Χόλιγουντ, υπόδειγμα σεναριακής ευαισθησίας (διασκευή ενός λογοτεχνικού μπεστ σέλερ), σκηνοθετικής οικονομίας και ερμηνευτικής μεγαλοπρέπειας.

Υποψίες

Τρεις οσκαρικές υποψηφιότητες (ταινίας, μουσικής και α΄ γυναικείου ρόλου, το οποίο και κέρδισε η Τζόαν Φοντέν) για ένα υποδειγματικό σινε-παιχνίδι παραπλάνησης γεμάτο περίτεχνες ψυχαναλυτικές αναφορές, στο οποίο το στούντιο επέβαλε ένα "συναισθηματικά" ορθό φινάλε.

Ο Κακός Μπελάς

Κωμωδία απανωτών γκαγκς και απρόβλεπτης εξέλιξης, με ένα ευφάνταστο σενάριο που εντυπωσίασε ακόμα και τον Μπίλι Γουάιλντερ (το διασκεύασε ως "Τα Φιλαράκια").