Απευθυνόμενο σε υπομονετικούς κι εκπαιδευμένους σινεφίλ, το «Αλλού, Παντού» της Γαλλίδας Ιζαμπέλ Ινγκόλντ και της Γαλλοβραζιλιάνας Βιβιάν Περελμουτέ επιχειρεί μια διαφορετική ντοκιμαντερίστικη προσέγγιση του μεταναστευτικού προβλήματος από αυτήν του καταγραφικού ρεπορτάζ. Κρατώντας ως αφηγηματικό άξονα το περιπετειώδες ταξίδι του Σαχίν (τον οποίο οι σκηνοθέτιδες πρωτοσυνάντησαν στην Αθήνα), ενός εικοσάχρονου Ιρανού που εγκατέλειψε την πατρίδα του για το Λονδίνο, δουλεύουν αντιστικτικά εικόνα και ήχο. Έτσι, αποσπασματικές διηγήσεις, ηλεκτρονικά μηνύματα και τηλεφωνικές συνδιαλέξεις προσπαθούν να συνθέσουν, άτακτα και κομματιαστά, άλλη μία προσφυγική οδύσσεια, ενώ πλάνα από κάμερες παρακολούθησης απ’ όλο τον κόσμο εναλλάσσονται στην οθόνη ενός υπολογιστή.
Εικόνες που παρατηρούν από ψηλά ανθρώπους και (αστικά) τοπία την ώρα που σκέψεις και συναισθήματα προσπαθούν να εκφραστούν μέσα από μηχανήματα, ενώ σύνορα, θεσμοί και νόμοι υψώνουν εμπόδια. Καθώς μια συγκινητική ιστορία ξετυλίγεται (μέσα από τη διήγηση / αναπαράστασή της), μια καινούργια, αποκαλυπτική πραγματικότητα γεννιέται από μια ποιητική, τολμηρή και πολιτική κινηματογραφική πρόταση –χωρίς την παραμικρή ουμανιστική ρητορική– για τη μετανάστευση, την εξουσία και την ανθρώπινη επικοινωνία.
Βέλγιο. 2020. Διάρκεια: 63΄ Διανομή: ETHNOFEST.
Περισσότερες πληροφορίες
Αλλού, Παντού
Ένας νεαρός άνδρας σ’ ένα δωμάτιο κάπου στην Αγγλία. Σε μια οθόνη υπολογιστή, εικόνες απ’ όλο τον κόσμο. Παράλληλα, η αφήγηση του περιπετειώδους ταξιδιού του Σαχίν, ενός εικοσάχρονου Ιρανού που εγκατέλειψε την πατρίδα του μόνος, ξετυλίγεται σε κομμάτια.