Φεντερίκο Φελίνι, Μελ Μπρουκς και Ζαν-Λικ Γκοντάρ στο 9ο «Ξαφνικά Φέτος το Καλοκαίρι»

Διαβάστε το αναλυτικό πρόγραμμα προβολών της κινηματογραφικής διοργάνωσης που επιστρέφει φέτος με σλόγκαν «σαν παλιό σινεμά».

Φεντερίκο Φελίνι, Μελ Μπρουκς και Ζαν-Λικ Γκοντάρ στο 9ο «Ξαφνικά Φέτος το Καλοκαίρι»

Πιστό στο ετήσιο καλοκαιρινό ραντεβού του το 9ο «Ξαφνικά Φέτος το Καλοκαίρι» που επιμελείται ο κριτικός κινηματογράφου Ηλίας Φραγκούλης, επιστρέφει 23-29/7 στο θερινό σινεμά Ριβιέρα, έχοντας στις βαλίτσες του πάνω από 10 αριστουργήματα της 7ης τέχνης. Το σλόγκαν «σαν παλιό σινεμά» δίνει τον τόνο στη φετινό πρόγραμμα, το οποίο απαρτίζεται από σπουδαίες ταινίες των δεκαετιών του '40, '50 και '60.

Μεταξύ άλλων θα δούμε κλασικά φιλμ όπως το ριζοσπαστικό «Με Κομμένη την Ανάσα» (1960) του Ζαν-Λικ Γκοντάρ, τις βραβευμένες με ξενόγλωσσο Όσκαρ «Νύχτες της Καμπίρια» (1957) του Φεντερίκο Φελίνι και το ξεκαρδιστικό «Αυτοί οι Τρελοί Τρελοί Παραγωγοί» (1967) του ασυναγώνιστου Μελ Μπρουκς.

Φεντερίκο Φελίνι, Μελ Μπρουκς και Ζαν-Λικ Γκοντάρ στο 9ο «Ξαφνικά Φέτος το Καλοκαίρι» - εικόνα 1
«Χαλύβδινες Ψυχές»

Ακόμη, στο πρόγραμμα υπάρχουν φιλμ που οφείλουν να ανακαλύψουν οι θεατές που αγαπούν το καλό σινεμά, όπως το «Τρένο» (1964) του τεχνίτη Τζον Φρανκενχάιμερ ή το εξαίσιο φιλμ νουάρ «Αμάρτημα του Παρελθόντος» (1947) του Ζακ Τουρνέρ με πρωταγωνιστές τους Ρόμπερτ Μίτσαμ και Τζέιν Γκριρ. Έπειτα, οι λάτρεις των κινηματογραφικών μεταφορών δεν πρέπει να χάσουν τις «Χαλύβδινες Ψυχές» (1949) του Κινγκ Βίντορ, της διασκευής δηλαδή του μπεστ σέλερ «The Fountainhead» που υπογράφει η περιβόητη και πολυσυζητημένη Άιν Ραντ.

Τέλος, ξεχωριστή θέση στο πρόγραμμα έχει η μεταμεσονύκτια προβολή των ανατριχιαστικών «Ματιών Δίχως Πρόσωπο» (1960) του Ζορζ Φρανζί, η οποία διεξάγεται σε συνεργασία με το «Midnight Express».

Φεντερίκο Φελίνι, Μελ Μπρουκς και Ζαν-Λικ Γκοντάρ στο 9ο «Ξαφνικά Φέτος το Καλοκαίρι» - εικόνα 2
«Το Τρένο»

Το πρόγραμμα του 9ου «Ξαφνικά Φέτος το Καλοκαίρι»:

23-29/7, Ριβιέρα (Βαλτετσίου 46, Εξάρχεια, 2103844827). Είσ.: € 6.

Πέμπτη 23
21.00 Αγαπηθήκαμε στο Παρίσι (1961, Μαρτιν Πιτ)
23.00 Η Συμμορία των Εντιμότατων (1951, Τσαρλς Κράιτον)

Παρασκευή 24
21.00 Να Ζει Κανείς ή Να Μη Ζει; (1942, Ερνστ Λιούμπιτς)
23.00 Αυτοί οι Τρελοί Τρελοί Παραγωγοί (1967, Μελ Μπρουκς)

Σάββατο 25
21.00 Το Τρένο (1964, Τζον Φρανκενχάιμερ)
00.10 Μάτια Χωρίς Πρόσωπο (1960, Ζορζ Φρανζί)

Φεντερίκο Φελίνι, Μελ Μπρουκς και Ζαν-Λικ Γκοντάρ στο 9ο «Ξαφνικά Φέτος το Καλοκαίρι» - εικόνα 3
«Αμάρτημα του Παρελθόντος»

Κυριακή 26
21.00 Η Γυναίκα μου, Εγώ κι ο Πειρασμός (1957, Βινσέντε Μινέλι)
23.15 Οι Νύχτες της Καμπίρια (1957, Φεντερίκο Φελίνι)

Δευτέρα 27
21.00 Χαλύβδινες Ψυχές (Κινγκ Βίντορ, 1949)
23.15 Στον Ανεμοστρόβιλο των Παθών (1959, Τζακ Κλέιτον)

Τρίτη 28
21.00 Αμάρτημα του Παρελθόντος (1947, Ζακ Τουρνέρ)
23.00 Με Κομμένη την Ανάσα (1960, Ζαν-Λικ Γκοντάρ)

Τετάρτη 29
21.15 Οι Αταίριαστοι (1961, Τζον Χιούστον)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το 47ο Φεστιβάλ του Τορόντο ρίχνει τα φώτα στο "Airhostess-737" του Θανάση Νεοφώτιστου

Σημαντική διάκριση για την ταινία μικρού μήκους από την επιτροπή του καναδέζικου φεστιβάλ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/09/2022

"And": Έμα Στόουν, Γουίλεμ Νταφόε και Τζέσι Πλέμονς στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

Το επόμενο πρότζεκτ του διακεκριμένου σκηνοθέτη συγκεντρώνει ένα πρωτοκλασάτο καστ και ένα σενάριο που συνυπογράφει ο Ευθύμης Φιλίππου.

Δείτε τις πριν τις κατεβάσουν: Οι ταινίες που "χάνονται" από τις 28ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που προβάλλονται μόνο στο φεστιβάλ και ποτέ ξανά!

Η Γυναίκα Βασιλιάς

Η χολιγουντιανή συνταγή του ηρωικού έπους παραλλάσσεται σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών χωρίς να αμφισβητείται κανένα από τα αφηγηματικά και μελοδραματικά κλισέ της.

Χαμογέλα

Ως ορισμός της χαμένης ευκαιρίας, η ταινία υποβάλλει με την ανατριχιαστική απεικόνιση των συνεπειών του μετατραυματικού άγχους, αποτυγχάνει όμως στην απόπειρά της να ισορροπήσει ανάμεσα στον ατμοσφαιρικό υπαινιγμό και τη σεναριακή σαφήνεια.

Η Φλεγόμενη Θάλασσα

Μετά το "Κύμα" (2015) και το "Σεισμό" (2018"), μια ακόμα σκανδιναβική περιπέτεια καταστροφής η οποία προσπαθεί να προσγειώσει στο ρεαλισμό ένα απόλυτα συνταγογραφημένο κινηματογραφικό είδος.

Ο Έρωτας τα Αλλάζει Όλα

Χωρίς να ξεφεύγει από τα στάνταρντ, το πορτραίτο μιας σύγχρονης Αμερικάνας πάνω από τα 60 σκιαγραφείται με χιούμορ και μερικές πικάντικες αφηγηματικές ιδέες.