Στα φεστιβάλ Βερολίνου, Ρότερνταμ και Κλερμόν-Φεράν το ελληνικό σινεμά δίνει ηχηρό «παρών»

Ταλαντούχοι σκηνοθέτες μικρού και μεγάλου μήκους ταινιών στην πρώτη γραμμή κορυφαίων ευρωπαϊκών διοργανώσεων.

Στα φεστιβάλ Βερολίνου, Ρότερνταμ και Κλερμόν-Φεράν το ελληνικό σινεμά δίνει ηχηρό «παρών»

Ευχάριστα νέα για το ελληνικό σινεμά και (ακόμα) μία επιβεβαίωση της διεθνούς δυναμικής του, έρχονται τις τελευταίες μέρες μέσα από τις ανακοινώσεις των προγραμμάτων κορυφαίων ευρωπαϊκών φεστιβάλ.

Συνολικά στα φεστιβάλ των Βερολίνου, Ρότερνταμ και Κλερμόν-Φεράν θα βρεθούν 11 σκηνοθέτες με μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες οι οποίες διεκδικούν βραβεία, ενώ αρκετές από αυτές θα πραγματοποιήσουν παγκόσμια πρεμιέρα. Πιο συγκεκριμένα:

Στην Μπερλινάλε (20/2-1/3) στο τμήμα «Πανόραμα», αποκαλύπτονται δύο μεγάλου μήκους ντεμπούτα. Από τη μία το «Digger» του Τζώρτζη Γρηγοράκη, με υποκριτικά δυναμικό cast που περιλαμβάνει τους Βαγγέλη Μουρίκη, Αργύρη Πανταζάρα και Σοφία Κόκκαλη. Πρόκειται για ένα σύγχρονο γουέστερν γύρω από έναν άντρα ο οποίος ζει και δουλεύει μόνος σε ένα κτήμα στη μέση ενός ορεινού δάσους. Τα τελευταία χρόνια παλεύει με έναν εχθρό που διαταράσσει την πλούσια άγρια φύση στο βουνό, επεκτείνεται επιθετικά και απειλεί τον ίδιο και την περιουσία του. Η μεγαλύτερη απειλή όμως έρχεται με την ξαφνική επιστροφή του γιου του μετά από 20 χρόνια. Με φόντο μια κοινωνία σε ατμόσφαιρα εμφυλίου, οι δύο άνδρες συγκρούονται μετωπικά, με τη φύση γύρω τους ως τον μόνο παρατηρητή, που τελικά δίνει την πιο απρόσμενη λύση.

Στα φεστιβάλ Βερολίνου, Ρότερνταμ και Κλερμόν-Φεράν το ελληνικό σινεμά δίνει ηχηρό «παρών» - εικόνα 1
«Digger»

Από την άλλη έχουμε το «Pari» του ελληνικής καταγωγής Ιρανού Σιαμάκ Ετεμάντι το οποίο γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στην Αθήνα. Βασικοί ήρωες της ταινίας ένα ζευγάρι Ιρανών που φτάνει στην πρωτεύουσα για να επισκεφτεί το γιο της, μόνο για να ανακαλύψει πως αγνοείται. Όταν η μητέρα αναγκαστεί να επιστρέψει στο Ιράν, αποφασίζει να μην τα παρατήσει και να συνεχίζει την αναζήτηση του γιου της.

Στα φεστιβάλ Βερολίνου, Ρότερνταμ και Κλερμόν-Φεράν το ελληνικό σινεμά δίνει ηχηρό «παρών» - εικόνα 2
«Pari»

Στην Ολλανδία τώρα και το φεστιβάλ του Ρότερνταμ (22/1-2/2) θα βρεθεί ο Μπάμπης Μακρίδης («Οίκτος», «L») με τη νέα του ταινία «The Birds or How to Be One», στην οποία συνδυάζει διαφορετικά είδη και στιλ. Ο Μακρίδης ταξίδεψε στον κόσμο με τον θεατρικό σκηνοθέτη Νίκο Καραθάνο και τους συντελεστές της παράστασης «Όρνιθες» του Αριστοφάνη για να κινηματογραφήσει την εμπειρία τους τόσο πάνω στο σανίδι όσο κι εκτός αυτού. Η κάμερά του τους ακολούθησε στα λιβάδια ηφαιστειακής λάβας στην Ισλανδία, στα υψίπεδα της Παταγονίας και στην Times Square, ακόμη και στις πυραμίδες της Αιγύπτου, με το αποτέλεσμα να μετουσιώνεται σε ένα υβριδικό φιλμ που υιοθετεί χαρακτηριστικά ντοκιμαντέρ, μυθοπλασίας και πολιτικής φαντασίας. Μια προσέγγιση η οποία αντιλαμβάνεται πρωτότυπα και εικονοκλαστικά την έννοια μιας making of ταινίας.

Επίσης στο Ρότερνταμ θα βρίσκεται η πρωτοεμφανιζόμενη Τζάνις Ραφαηλίδου με το «Kala-a-zar». Ένα ζευγάρι, το οποίο ενσαρκώνουν οι Πηνελόπη Τσιλίκα και ο Δημήτρης Λάλος, βγάζει τα προς το ζην συλλέγοντας νεκρά κατοικίδια από τους ιδιοκτήτες τους. Η ψυχοφθόρα εργασία που τους φέρνει καθημερινά αντιμέτωπους με το θάνατο βαραίνει τη σχέση τους, ενώ παράλληλα ο χαρακτήρας της Τσιλίκα αποκτά μια ιδιαίτερη σχέση με ένα απομονωμένο μεσήλικο ζευγάρι που ζει με τα σκυλιά του.

Και τελειώνουμε με το φεστιβάλ του Κλερμόν-Φεράν (31/1-8/2), τη σημαντικότερη διεθνή διοργάνωση για τις μικρού μήκους, όπου συγκεντρώνονται και οι περισσότεροι Έλληνες δημιουργοί. Εκεί λοιπόν βρίσκουμε τον βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα Βασίλη Κεκάτο και το εξαιρετικό «Η Απόσταση Ανάμεσα στον Ουρανό και Εμάς», την Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη με το «Electric Swan» / / , τον Ευθύμη Κόσεμουντ Σανίδη («Πρώτος Έρωτας»), τον Χάρη Ραφτόγιαννη («Πρώτος Έρωτας»), τον Θανάση Νεοφώτιστο («Route-3»), τον Κώστα Μπακούρη («Φθινοπωρινά Χριστούγεννα»), αλλά και την Αριάν Λαμπέντ («Olla»).

Όλα αυτά, ενώ αναμένουμε κι άλλες φεστιβαλικές ανακοινώσεις στο άμεσο μέλλον. Τα συγχαρητήρια στους δημιουργούς είναι δεδομένα, ευχόμαστε όμως η τόσο εμφατική εκπροσώπηση του ελληνικού σινεμά στο εξωτερικό να συνεχιστεί με έμπρακτη, οργανωμένη και σταθερή στήριξη από την Πολιτεία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Τιτανικός" κυκλοφορεί ξανά στους κινηματογράφους σε 3D

Με αφορμή την 25η επέτειο από την πρεμιέρα της βραβευμένης με 11 Όσκαρ ταινίας, το θρυλικό φιλμ του Τζέιμς Κάμερον επιστρέφει στις μαρκίζες.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
03/02/2023

Ψυχοθεραπεία, σινεμά και "Μια Επικίνδυνη Μέθοδος"

Η σειρά προβολών "Κινηματογράφος και Ψυχιατρική" συστήνεται από την αρχή ως "Σινεμά Ψ" και σας προσκαλεί στη θέαση της ταινίας του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ.

Γιατί τόσος οσκαρικός χαμός για την Αντρέα Ραϊσμπορόου;

Η εξαιρετική ηθοποιός βρέθηκε να διεκδικεί "από το πουθενά" το Όσκαρ α' γυναικείου ρόλου και παραλίγο να ξεσπάσει ένα -αστείο- σκάνδαλο.

Η αφίσα του 25ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης είναι γεμάτη καρδιά

Αποκαλύφθηκε η οπτική ταυτότητα της διοργάνωσης που ξεκινά πολύ σύντομα με πλήθος ταινιών τεκμηρίωσης.

"Off The Rails": Ένα ντοκιμαντέρ για το παρκούρ έρχεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το CineDoc παρουσιάζει την ιστορία δύο εφήβων της αγγλικής εργατικής τάξης οι οποίοι αψηφούν τη βαρύτητα.

"Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα": Η επιστροφή ενός μεγάλου ευρωπαϊκού μπλοκμπάστερ

Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Βενσάν Κασέλ, ακόμα και τον ποδοσφαιριστή Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς συναντάμε στη διανομή της νέας γαλλικής περιπέτειας που εμπνέεται από τα αγαπημένα κόμιξ των Αλμπέρ Ουντερζό και Ρενέ Γκοσινί.

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.