Αφιερώματα στους Μανοέλ ντε Ολιβέιρα και Μάρκο Μπελόκιο από το 10ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Το έργο δύο σπουδαίων σκηνοθετών θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του επετειακού φεστιβάλ.

Αφιερώματα στους Μανοέλ ντε Ολιβέιρα και Μάρκο Μπελόκιο από το 10ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Πλησιάζει το επετειακό 10ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου (20-30/11) και ετοιμάζει δύο αφιερώματα σε σπουδαίους Ευρωπαίους σκηνοθέτες.

Ο γεννημένος στο Πόρτο το 1908 Μανοέλ ντε Ολιβέιρα έζησε για 106 χρόνια, 88 από τα οποία ήταν αφιερωμένα στο σινεμά. Η πρώτη του ταινία κυκλοφόρησε το 1942 με τίτλο «Ανίκι-Μπόμπο» με συστατικά που μεταπολεμικά χαρακτηρίστηκαν νεορεαλιστικά. Στην πορεία ο Ολιβέιρα εμπλούτισε το στιλ του, χρησιμοποιώντας δεξιοτεχνικά το χρώμα και εξελίσσοντας το αντισυμβατικό ύφος του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ταινία «Ιεροτελεστία της Άνοιξης» (1962). Στο αφιέρωμα θα προβληθούν επίσης για πρώτη φορά στην Ελλάδα τρεις ταινίες από την «Τετραλογία των Ματαιωμένων Ερώτων», συγκεκριμένα οι «Παρελθόν και Παρόν» (1972), «Καταραμένη Αγάπη» (1979) και «Φρανσίσκα» (1981). Ακόμα οι θεατές του φεστιβάλ θα έχουν τη σπάνια ευκαιρία να ανακαλύψουν τις δύο μικρού μήκους του σκηνοθέτη, το «Κυνήγι» (1962) και το «Δουλεύοντας στον ποταμό Δούρο» (1931), η πρώτη ταινία που γύρισε ποτέ ο Ολιβέιρα. Ένα ποιητικό ασπρόμαυρο ντοκιμαντέρ με θέμα τον καθημερινό μόχθο των κατοίκων στις όχθες του ποταμού.

Μάλιστα η μούσα του Ολιβέρια Λέινορ Σιλβέιρα, όπως εμφανίζεται στην ταινία «Κοιλάδα του Αβραάμ», είναι και το εκθαμβωτικό πρόσωπο της αφίσας του φεστιβάλ. Όσον αφορά το αφιέρωμα, βασικός ομιλητής για το σινεμά του Πορτογάλου θα είναι ο Ζοζέ Μανουέλ Κόστα (διευθυντής της πορτογαλικής Ταινιοθήκης), ενώ για τις πρώτες του ταινίες θα μιλήσει ο Μιγκουέλ Σάμπρα, σεναριογράφος της ταινίας «Πυρετός» (Μάγια Ντα-Ριν) που θα προβληθεί στην ενότητα Athenian Premieres.

Αφιερώματα στους Μανοέλ ντε Ολιβέιρα και Μάρκο Μπελόκιο από το 10ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου - εικόνα 1
«Γροθιές στην Τσέπη»

Από την άλλη έχουμε τον Μάρκο Μπελόκιο, έναν από τους διασημότερους σκηνοθέτες του ιταλικού σινεμά. Έξι ταινίες του θα παρουσιαστούν στο φεστιβάλ, μεταξύ των οποίων το πολυβραβευμένο στο φεστιβάλ Βενετίας φιλμ «Καλημέρα, νύχτα» (2006) αλλά και το εξαιρετικό ντεμπούτο του «Γροθιές στην Τσέπη» (1965). Ο Ιταλός auteur ακολούθησε κατά πόδας τις πολιτικές αναταραχές στη χώρα του τις δεκαετίες ’60-’70, ενώ ασχολήθηκε με τον κινηματογράφο αφού εγκατέλειψε τις σπουδές του στη φιλοσοφία.

Η προπώληση για το 10ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου (20-30/11) ξεκινάει στις 29/10 στα ταμεία της Ταινιοθήκης της Ελλάδος και το viva.gr

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τρόμος και love story στο trailer του "Bones and All" του Λούκα Γκουαντανίνο

Εν αναμονή της πρεμιέρας της νέας ταινίας του Λούκα Γκουαντανίνο στο 79ο Φεστιβάλ της Βενετίας, παίρνουμε μια πρώτη "γεύση" με το trailer που κυκλοφόρησε.

11/08/2022

79ο Φεστιβάλ Βενετίας: Με βαριά ονόματα κι οσκαρικό αέρα

Εξασφαλίζοντας μερικές από τις πλέον αναμενόμενες πρεμιέρες της επόμενης σεζόν, η φετινή κινηματογραφική Μπιενάλε σηκώνει αυλαία στις 31/8 με το "White Noise" του Νόα Μπάουμπακ. Το "α" θα είναι εκεί με διαρκείς ανταποκρίσεις.

Το Μικρό Βιβλιοπωλείο στο Παρίσι

Ρομαντικό δράμα – συνταγή, γεμάτο γραφικούς χαρακτήρες και γλυκόπικρα συναισθήματα που θυμίζουν λογοτεχνικό μπεστ σέλερ ευρείας κατανάλωσης, βασίζονται όμως σε ιδέα του γνωστού σκηνοθέτη Ετόρε Σκόλα.

Περιμένοντας τον Μποτζάνγκλς

Τολμηρή, μα άνιση μείξη κωμωδίας καταστάσεων, κοινωνικής σάτιρας και συγκινητικού μελοδράματος, η οποία μένει υπερβολικά πιστή στο μυθιστορηματικό πρώτο υλικό της.

Ο Αντικαταστάτης

Αστυνομικό θρίλερ με τολμηρά καταγγελτική διάθεση. Αφηγηματικά ακατέργαστο όμως, δυσκολεύεται εξ αρχής να κάνει την ίντριγκά του πραγματικά ενδιαφέρουσα.

SAS Ειδικές Δυνάμεις: Κόκκινος Συναγερμός

"Die Hard" ιδέα από τα Lidl κι από βιβλίο πολεμοχαρή Βρετανού κομάντο με σινε-διεκπεραίωση στον αυτόματο πιλότο.

Μπαραβέντο

Η πρώτη ταινία του δημιουργού τού cinema novo είναι μια εικαστικά ενδιαφέρουσα, στρατευμένη όσο και φολκλορική κοινωνική διαμαρτυρία η οποία χρωστά τη γοητεία της στην απελευθερωτική ποίηση των εικόνων της.