Ευτυχισμένος Λάζαρος

2,5

Άνισο αγροτικό δράμα το οποίο μετατρέπεται απροσδόκητα σε αλληγορία μαγικού ρεαλισμού. Βραβείο σεναρίου στις Κάνες για τη σκηνοθέτιδα των «Θαυμάτων», που κορυφώνει το μοντέρνο παζολινικό παραμύθι της μ’ ένα φτηνό και διδακτικό φινάλε.

Ευτυχισμένος Λάζαρος

Πατώντας με το ένα πόδι στη νεορεαλιστική παράδοση και με το άλλο στη φελινική φαντασία, η Αλίτσε Ρορβάκερ, μικρότερη αδελφή της ηθοποιού Άλμπα, είχε εντυπωσιάσει πριν τέσσερα χρόνια το φεστιβάλ Κανών με τα λυρικά της «Θαύματα», αποσπώντας το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής. Η περσινή επιστροφή της στην Κρουαζέτ συνοδεύτηκε με το βραβείο σεναρίου για μια εξαιρετικά πρωτότυπη όσο και άνιση ταινία, η οποία ξεκινά ως ένα αγροτικό δράμα με πρωταγωνιστή τον νεαρό Λάζαρο.

Έναν καλόκαρδο στα όρια της αφέλειας (και λίγο πέρα απ’ αυτά) νεαρό χωρικό, ο οποίος κάποια στιγμή γνωρίζεται και γίνεται φίλος με τον αριστοκράτη Τανκρέντι. Μέλος της οικογένειας που εκμεταλλεύεται τη γη των αγροτών, ο τελευταίος θα σκεφτεί πως για να σκοτώσει την ώρα του και να εκνευρίσει τους δικούς του θα μπορούσε να σκηνοθετήσει την ίδια του την απαγωγή. Έτσι, όταν ζητάει από τον πάντα πρόθυμο Λάζαρο να τον βοηθήσει, εκείνος δεν μπορεί να του αρνηθεί τη χάρη.

Ευτυχισμένος Λάζαρος - εικόνα 1

Η αιφνιδιαστική εξέλιξη θα είναι δραματική, με την Ρορβάκερ να αναπτύσσει εύστοχα ταξικές και ψυχολογικές σχέσεις εξουσίας, περιγράφοντας με ρεαλιστική απλότητα έναν ξεχασμένο από το χρόνο μικρόκοσμο. Όταν εκείνος χαθεί με μια τολμηρή κίνηση ποιητικού ρεαλισμού, η ταινία της θα αλλάξει ύφος, χώρο και χρόνο, για να μετατραπεί σε μια κοινωνική αλληγορία πάνω στη σύγχρονη Ιταλία. Ως μοντέρνο παζολινικό παραμύθι θα μπορούσε να παραμείνει μέχρι τέλους συναισθηματικά ζωντανό και διηγηματικά ενδιαφέρον αν, προχωρώντας όλο και πιο βαθιά σε πολιτικοκοινωνικά μονοπάτια, ήξερε πού να σταματήσει. Επιστρατεύοντας όμως απλοϊκά σύμβολα (ο αθώος λύκος) και κραυγαλέες καταγγελίες (οι αδίστακτες τράπεζες), γλιστρά αναίτια στη διδακτική παραβολή, κορυφώνοντάς τη με ένα φτηνό, χοντροκομμένο φινάλε.

Ιταλία, Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 127΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Ευτυχισμένος Λάζαρος

Lazzaro Felice / Happy as Lazzaro
2,5
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 127 '
  • Αλίτσε Ρορβάκερ

Ο Λάζαρο είναι ένας καλόκαρδος στα όρια της αφέλειας νεαρός χωρικός, ο οποίος γίνεται φίλος με τον αριστοκράτη Τανκρέντι. Ευτυχισμένος από τη σχέση τους, δεν θα διστάσει να βοηθήσει τον τελευταίο όταν εκείνος του ζητάει να σκηνοθετήσουν την ίδια του την απαγωγή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.