Οι πρώτες εντυπώσεις από το 40ο Φεστιβάλ της Δράμας

Μία μέρα προτού απονεμηθούν τα φετινά βραβεία ανατρέχουμε στις μικρού μήκους που κέρδισαν την προσοχή μας.

Οι πρώτες εντυπώσεις από το 40ο Φεστιβάλ της Δράμας

Πολύβουη, γεμάτη κόσμο σε κάθε στενό της, η ηλιόλουστη Δράμα βρίσκεται στην κορύφωση του 40ου Φεστιβάλ ελληνικών ταινιών μικρού μήκους μία μέρα πριν την τελετή λήξης και την απονομή των φετινών βραβείων. Σήμερα ολοκληρώνονται οι προβολές του εθνικού διαγωνιστικού τμήματος, με συνολικά πάνω από 60 συμμετοχές που δεν έχουν αναδείξει ακόμη ξεκάθαρο διεκδικητή του Χρυσού Διόνυσου, εκτινάσσοντας τα «στοιχήματα» για τους πιθανούς νικητές των επετειακών τεσσαρακοστών βραβείων.

Το ρόλο του επιτελεί και το σινεφίλ κοινό της πόλης που γεμίζει ασφυκτικά κάθε βράδυ το σινεμά Ολυμπία, και δίνει το δικό του παλμό στις προβολές με το χειροκρότημά του να αποτελεί τον ανεπίσημο σφυγμομετρητή της αποδοχής ή όχι μιας ταινίας., αλλά και με τις φλογερές συζητήσεις που ακολουθούν έξω από το σινεμά με τους κινηματογραφιστές.

Οι πρώτες εντυπώσεις από το 40ο Φεστιβάλ της Δράμας - εικόνα 1
«ΤΟ ΤΕΡΑΣ κοιμάται»

Πολυθεματικές και με ένα διευρυμένο αφηγηματικό στιλ, παρατηρούμε πως οι ταινίες του εθνικού διαγωνιστικού παρουσιάζουν σε μεγάλο βαθμό μια κοινή υψηλού επιπέδου προσέγγιση στις παραγωγές τους, που έχει σαν αποτέλεσμα μια άρτια και αξιοπρεπή εικόνα ανεξαρτήτως προϋπολογισμού. Έτσι, δίπλα στη μινιμαλιστική και συγκινητική «Ροζαλία» της Κατερίνας Γιαννακοπούλου μπορεί να σταθεί η ιστορία μιας... μετα-αποκαλυπτικής καψούρας στην «Καληνύχτα» του Θάνου Κερμίτση ή το δαιδαλώδες «Μάνεκι Νέκο» του Μανώλη Μαυρή.

Οι ιστορίες με κοινωνικά συνειδητοποιημένο πρόσημο έχουν και φέτος την τιμητική τους. Όπως στο «Brazuca» του Φαίδωνα Γκρέτσικου, που μας χάρισε την αποκαλυπτική ερμηνεία του πρωτοεμφανιζόμενου εντεκάχρονου Μπόικο Πασκάλεβ ο οποίος αναζητά εμμονικά μία μπάλα ποδοσφαίρου, και το «Heimlich» του Κώστα Μπακούρη που στήνει μια ευφυή αλληγορία για τη σχέση Ελλάδας - Γερμανίας στα χρόνια της κρίσης με εξαιρετικό πρωταγωνιστή το Μάκη Παπαδημητρίου. Ο ηθοποιός πέρσι πρωταγωνίστησε στον «Κύβο» του Αλέξανδρου Σκούρα που έφυγε επάξια από τη Δράμα με το μεγάλο βραβείο. Λέτε να κάνει φέτος το δύο στα δύο;

Άτυπος πρωταγωνιστής του διαγωνιστικού είναι παραδόξως το τολμηρό και έξυπνο χιούμορ. Τα σαρκαστικά «Σουτζουκάκια» του Χρυσόστομου Μπάρμπα απογυμνώνουν τη λανθασμένη αντρική ιδέα περί της τέλειας γυναίκας και της ευτυχίας με θύμα τον ηθοποιό Προμηθέα Αλειφερόπουλο, ενώ «ΤΟ ΤΕΡΑΣ κοιμάται» του Κωστή Χαραμουντάνη, μια κωμωδία επιστημονικής φαντασίας με θέμα την αγάπη, μας έδωσε ένα κολάζ ξεκαρδιστικών σουρεαλιστικών καταστάσεων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα τα σινεμά (16-22/10)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
17/10/2025

"Αρκουδότρυπα και "Βουγονία" ένα βήμα πριν τα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου

Οι δύο ταινίες συμπεριλαμβάνονται στη λίστα της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου που οδηγεί στην 38η απονομή των δαφνών της.

10 ταινίες με πρωταγωνιστές αξιαγάπητα κατοικίδια

Ο κινηματογράφος μέσα από τις ζωές των κατοικίδιων μας είναι πιο συναρπαστικός, διασκεδαστικός και πολύχρωμος.

Σεμινάριο για ένα "Σινεμά στα Άκρα: Από το Δόγμα 95 στο Weird Wave"

Ο κριτικός κινηματογράφου του "α", Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, παρουσιάζει μια σειρά συναντήσεων γύρω από τα τολμηρότερα κινηματογραφικά ρεύματα των τελευταίων ετών.

Κουίζ: Πόσα ξέρεις για τον Κιάνου Ριβς;

Με αφορμή τη νέα ταινία "Τύχη βουνό", όπου υποδύεται έναν αδέξιο φύλακα-άγγελο, απαντήστε σε ένα κουίζ δέκα ερωτήσεων και τεστάρετε τις γνώσεις σας για τον ηθοποιό που έχει αγαπηθεί στο ίντερνετ για την καλοσύνη του.

Αυτές είναι οι ελληνικές ταινίες του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Όλες οι εγχώριες παραγωγές που πρόκειται να κάνουν πρεμιέρα στην προσεχή διοργάνωση.

"Ορατότης Μηδέν" και το ελληνικό σινεμά σε μόνιμη κατάσταση αβεβαιότητας

Στο κατάμεστο Άστορ οι υποστηρικτές της πρωτοβουλίας σκιαγράφησαν αναλυτικά τα όσα συμβαίνουν τελευταία στον εγχώριο κινηματογραφικό χώρο.