Πρότυπος οίκος ανοχής

2

«Προβληματισμένη» φάρσα με συγκεχυμένες «αγωνίες», αθυρόστομο χαβαλέ και retro-trash αισθητική στο ύφος των εγχώριων σεξοκωμωδιών των ’80s-’90s.

Πρότυπος οίκος ανοχής

«Προβληματισμένη» φάρσα με συγκεχυμένες «αγωνίες», αθυρόστομο χαβαλέ και retro-trash αισθητική στο ύφος των εγχώριων σεξοκωμωδιών των ’80s-’90s. Ερμηνευτικά ικανοποιητικές, πάντα σε αυτό το πλαίσιο, η Σοφία Μουτίδου και η Μαρία Γεωργιάδου.

Πρότυπος οίκος ανοχής - εικόνα 1

Δύσκολο είδος η κωμωδία. Ο Χάρης Ρώμας έκανε φιλότιμη προσπάθεια. Βασισμένος στα σχήματα «πόρνες VS νοικοκυραίοι» κι «ερωτισμός VS συντηρητισμός», έμπλεξε μια πανσπερμία ειδών, υφών και μοτίβων –από τον Ζορζ Φεϊντό, τον Δημήτρη Ψαθά και την επιθεώρηση μέχρι το αμερικάνικο sitcom, τον Ρέι Κούνεϊ και τον Βασίλη Τσιβιλίκα– σε ένα αμπαλάζ ανάλογου ύφους (σκηνικά: Λίνα Μαντίκου, κοστούμια: Μάγδα Καλορίτη). Χαρακτήρες-καρικατούρες και μουσικές στη διαπασών, κραυγές, μορφασμοί και οχληρά­ σεξιστικά αστεία (του στιλ «αχ, μη βγει ο γιος μου αδερφή!») ορίζουν το προσκηνιακό παίξιμο της υπερβολής.
Ο «Οίκος» ξεκινά με κέφι, στο χαβαλεδιάρικο ύφος της retro-trash σεξοκωμωδίας, εξελίσσεται σε μια εύθυμα χοντροκομμένη λαϊκή φάρσα, ενώ μετά το διάλειμμα κάνει στροφή 180 μοιρών στη σοβαροφάνεια, για να μεταβολιστεί σε μια συντηρητική σάτιρα ηθών και νευρώσεων με το μελό μότο «το πεπρωμένο είναι μια ρόδα που σου πιέζει το στήθος» κι ένα απαξιωτικό φινάλε. Κρίμα: αντί να εκτοξευτεί σε ένα αλμοδοβαρικό καλτ σύμπαν, προσγειώνεται ανώμαλα στην πεζολογία. Η Σοφία Μουτίδου, δίχως να χάνει σε αμεσότητα, είναι πιο «συμμαζεμένη» από άλλες φορές, κερδίζοντας το ενδιαφέρον ήδη από την έναρξη με τον «κοτοπουλίστικο» μονόλογό της.
Συνεπής ως… βλαχο-Λαίδη Μάκβεθ είναι η Μαρία Γεωργιάδου, κάπως μπλοκαρισμένος ο Χάρης Ρώμας, προβλεπόμενος ο Κώστας Τριανταφυλλόπουλος και ανεπαρκείς οι Βαγγέλης Δουκουτσέλης και Βίκυ Κάβουρα – δεν ξέρουν καν τι να κάνουν με τα χέρια τους. Οι θεατές, πάντως, χειροκροτούν με τα δικά τους κι ενίοτε γελούν με την καρδιά τους.

ΑΚΑΔΗΜΟΣ Ιπποκράτους 17 & Ακαδημίας, 2103625119. Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Πρότυπος οίκος αντοχής

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Κωμωδία ηθών με φαρσικά στοιχεία και κριτική ματιά στην ανθρώπινη υποκρισία

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Απορρίπτεται" – μια φαρσοκωμωδία (μετά πάθους) στη σκηνή του 104

Μια καλοκαιρινή νύχτα, δύο ζευγάρια ερωτεύονται... ο ένας τον σύντροφο του άλλου στη σκηνή του Θεάτρου 104. Ο Μπέρναρντ Σω αποδομεί την ηθική με πνεύμα και χιούμορ σε μια φαρσοκωμωδία για πολύπλοκους πόθους.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/08/2025

Χορός στη σκιά της εξουσίας: Εντατικό θεατρικό workshop στη Λευκάδα

Στο κάστρο της Αγίας Μαύρας, αρχαίος λόγος και σύγχρονη αγωνία ενώνονται σε ένα εντατικό workshop για ηθοποιούς και performers, με επίκεντρο το δεύτερο χορικό του "Προμηθέα Δεσμώτη". Οι εγγραφές είναι ανοιχτές έως τις 10 Αυγούστου.

"Η Λέλα και η Λέλα" επιστρέφουν στον κήπο του Θεάτρου Αλεξάνδρεια

Η ανατρεπτική υπαρξιακή κωμωδία του Ανδρέα Στάϊκου που εστιάζει στην εξουσία, την ταυτότητα και τις ανθρώπινες σχέσεις ανεβαίνει για δύο μόνο παραστάσεις στο θέατρο Αλεξάνδρεια, στον Κήπο, στις 9 και 10 Σεπτεμβρίου.

Το 13th Handmade and Recycled Theater Festival επιστρέφει στην καρδιά της Αθήνας

Για 13η χρονιά το φεστιβάλ προσφέρει από θεατρικές παραστάσεις, σεμινάρια, εκπαιδευτικά προγράμματα μέχρι και bazaar.

Ο "μάγος των εικόνων" Μπομπ Ουίλσον δε μένει πια εδώ

Έγινε γνωστός ο θάνατος του σπουδαίου Αμερικανού σκηνοθέτη που μάγεψε ουκ ολίγες φορές και το ελληνικό κοινό.

Δύο παραστάσεις που αγάπησε η Αθήνα επιστρέφουν- και όχι τυχαία

Το Θέατρο Μπέλλος που μπήκε δυναμικά στη ζωή μας επαναφέρει την επόμενη θεατρική σεζόν δύο παραστάσεις που ξεχώρισαν και που αξίζει να δείτε.

"Επόμενη Στάση: Κυψέλη" – Η γειτονιά γίνεται ξανά θεατρική σκηνή

Η επιτυχημένη θεατρική διαδρομή "Επόμενη Στάση: Κυψέλη" επιστρέφει για 6η χρονιά, μεταμορφώνοντας ξανά την Κυψέλη σε σκηνή γεμάτη μνήμες, ιστορίες, πρόσωπα και εκπλήξεις. Από τις 14 Σεπτεμβρίου, για επτά Κυριακές.