©Βαλέρια Ισαέβα
Η bijoux de kant και ο σκηνοθέτης Γιάννης Σκουρλέτης παρουσιάζουν τον καλλιτεχνικό προγραμματισμό για τη σεζόν 2025–2026 στο HOOD art space, έναν χώρο που μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα κατόρθωσε να γίνει σημείο αναφοράς στο κέντρο της Αθήνας. Από την πρώτη του παράσταση, "Μάθε με να φεύγω", τον Μάιο του 2024, το HOOD έχει φιλοξενήσει παραστάσεις που αγαπήθηκαν και συζητήθηκαν, διαμορφώνοντας έναν τόπο συνάντησης για τη σύγχρονη θεατρική δημιουργία, αλλά και για μουσικές και ποιητικές βραδιές που συνδυάζουν διαφορετικές μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης.
Το φετινό πρόγραμμα ανοίγει τον Οκτώβριο με την επαναφορά του έργου του Μιχάλη Βιρβιδάκη "Η Γυναίκα και ο Ακροβάτης". Μετά την ζεστή υποδοχή την περασμένη σεζόν, το έργο επιστρέφει για να μας θυμίσει τη σπουδαιότητα των μικρών θαυμάτων της καθημερινότητας. Η σκηνοθεσία φέρει την υπογραφή του Γιάννη Σκουρλέτη και στη σκηνή συναντώνται η Αμαλία Μουτούση και ο Θανάσης Δόβρης, ερμηνεύοντας την ιστορία της Ουρανίας και του Θόδωρα με δύναμη και ευαισθησία (από 4/10).

Τον Νοέμβριο, το HOOD υποδέχεται τον Βασίλη Βηλαρά με τη σόλο παράσταση "Η εκδίκηση του Φώτη". Μέσα από ειρωνεία, χιούμορ και προσωπική ευαισθησία, ο καλλιτέχνης αφηγείται την πορεία ενός παιδιού που μεγάλωσε μέσα από την τηλεοπτική οθόνη, ενός εφήβου που διαμόρφωσε τον εσωτερικό του κόσμο από εικόνες, ρεπορτάζ και σκηνές που αποστήθισε. Ένα έργο που μιλά για την εμπειρία μιας γενιάς και παρουσιάζεται για δεκατέσσερις παραστάσεις (από 24/11).

Στη συνέχεια, δύο ιδιαίτερες παραγωγές με τη σκηνοθετική υπογραφή του Γιάννη Σκουρλέτη έρχονται να φωτίσουν τον Νοέμβριο. Στις 26 Νοεμβρίου ανεβαίνει ο "Μαγεμένος βοσκός" του Σπυρίδωνος Περεσιάδη, ένα έργο που παρουσιάστηκε αρχικά στο πλαίσιο του θεσμού "Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός" και τώρα μεταφέρεται στο HOOD για τέσσερις Τετάρτες. Ερμηνεύουν: Άγγελος Αλαφογιάννης, Κωνσταντίνος Γιουρνάς, Μελίνα Πολυζώνη, Αλέξανδρος Πιεχόβιακ, Άννια Λεμπεντένκο. Ακολουθεί, στις 29 Νοεμβρίου, η μουσική παράσταση "Κάπου περνούσε μια φωνή", όπου η ποίηση του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη μελοποιείται από τον Χρίστο Θεοδώρου και ερμηνεύεται από τον Ody Icons, γεμίζοντας τον χώρο με μελωδίες και ποιητικούς στίχους. Στο πιάνο ο Αλέξανδρος Αβδελιώδης (από 29/11).
Η καλλιτεχνική χρονιά θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2026 με τη νέα παραγωγή της bijoux de kant "Πανδοχείον η Φιλόξενη Ερημία", βασισμένη στο έργο του ανατρεπτικού συγγραφέα της μεταπολεμικής γενιάς Επαμεινώνδα Γονατά. Η σκηνοθεσία ανήκει στον Γιάννη Σκουρλέτη, ενώ στη σκηνή θα βρεθούν οι Θανάσης Δήμου και Χάρης Χαραλάμπους Καζέπης (από 12/3).
Προπωλήσεις εισιτηρίων από more.com: "Η Γυναίκα και ο Ακροβάτης" , "Η εκδίκηση του Φώτη", "Ο Μαγεμένος βοσκός", "Κάπου περνούσε μια φωνή", "Πανδοχείον η Φιλόξενη Ερημία"
Περισσότερες πληροφορίες
Η εκδίκηση του Φώτη
Μια εξομολόγηση για την ποπ τηλεοπτική μυθολογία των ‘90s που καθόρισε, τραυμάτισε και διαμόρφωσε μια ολόκληρη γενιά. Ο Φώτης γεννήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Από την εφηβεία του και έπειτα, κλείνεται στο παιδικό του δωμάτιο και δεν βγαίνει ποτέ ξανά. Δεν αντέχει τον κόσμο, είναι πολύ διαφορετικός από εκείνον. Η τηλεόραση γίνεται η μόνη του παρέα. Το παράθυρό του στον κόσμο. Μεγαλώνει παρακολουθώντας ελληνικές σειρές — κλασικές και σύγχρονες —, μεσημεριανές εκπομπές, ειδήσεις, video clips, μεταγλωτισμένα, τα πρώτα ριάλιτι. Καταπίνει εικόνες, ατάκες και πρότυπα. Μπερδεύεται, εκπαιδεύεται, τραυματίζεται, μαθαίνει να κάνει χιούμορ, να κρίνει, να ελπίζει και μας αφηγείται πως και πόσο η ελληνική τηλεόραση της δεκαετίας του 90 τον έφτιαξε όσο τον κατέστρεψε.
Η γυναίκα και ο ακροβάτης
Η μοναχική Ουρανία ανοίγει το παράθυρό της σ’ έναν πλανόδιο ακροβάτη στο υπερρεαλιστικό αφήγημα για τον πόθο του ανθρώπου για το υπερβατικό και την ανάγκη του για ελευθερία. Ο ακροβάτης με το όνομα Θόδωρας της ζητά να χρησιμοποιήσει το παράθυρο του σπιτιού της που κοιτά στην πλατεία για μια επίδειξη πετάγματος με φτερά που κατασκευάζει ο ίδιος. Το αλλόκοτο, η φαντασία και το όνειρο συναντούν τη βαθιά υπαρξιακή αγωνία του επικείμενου τέλους, στο έργο όπου μια γυναίκα και ένας άνδρας οραματίζονται το ανέφικτο.
Ο μαγεμένος βοσκός
Το δραματικό ειδύλλιο ζωντανεύει πρώτη φορά μέσα από μια σύγχρονη, λυρική ανάγνωση που αντλεί έμπνευση από τη μνήμη και την προφορική παράδοση. Αγγίζει έννοιες βαθιά οικίες: την αγάπη, την απώλεια, το θαύμα. Μέσα από μουσικά μοτίβα, γκροτέσκ μεταμορφώσεις και λαϊκούς ήχους, η παράσταση γίνεται ένας ύμνος στην καταλυτική δύναμη του έρωτα, o οποίος γίνεται εργαλείο για την επανεφεύρεση της σημερινής ερωτικής μας ταυτότητας.
Κάπου περνούσε μια φωνή
Μια παράσταση-ωδή στην ερωτική επιθυμία με μελοποιημένα ποιήματα του «καταραμένου» φλανέρ Ναπολέοντα Λαπαθιώτη, για φωνή και πιάνο. Αριστοκρατικά μεγαλωμένος, άριστα μορφωμένος, μοναχοπαίδι υπουργού, ανανεωτής της παράδοσης, ανοιχτά ομοφυλόφιλος, συνοδοιπόρος των κομμουνιστών, τοξικομανής, αυτόχειρας, «παρακμιακός» και «περιπλανώμενος», ο Ναπολέων Λαπαθιώτης ξετυλίγει μέσα από τους στίχους του το διαχρονικό αίτημα για έρωτα, «τις σκοτεινές κι ανείπωτες λαχτάρες, όλες τις γνώριμες φωνές των Περασμένων, μέσα σ’ αλάλητες αυγές χαμένων παραδείσων».

