"Festen": H παράσταση-εμπειρία μάς υποδέχεται για δεύτερη σεζόν

Η θεατρική απόδοση της πρώτης και πιο εμβληματικής ταινίας του κινήματος «Δόγμα 95», σε σκηνοθεσία του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου, συνεχίζει την επιτυχημένη της πορεία στο θέατρο Άλμα

Festen 2025-26 ©Elina_Giounanli

Μετά από μια θριαμβευτική σεζόν με περισσότερους από 30.000 θεατές σε 120 sold-out παραστάσεις, η παράσταση με την υπογραφή του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου επιστρέφει στο θέατρο ΄Άλμα, από τις 10 Οκτωβρίου.

Το "Festen" αφηγείται την ιστορία μιας εκ πρώτης όψεως χαρούμενης οικογενειακής συγκέντρωσης. Ο πατέρας της οικογένειας γιορτάζει τα εξηκοστά του γενέθλια, περιτριγυρισμένος από συγγενείς και φίλους. ΄Όμως, κάτω από την επιφάνεια της ευτυχίας κρύβεται ένα βαθύ και σκοτεινό μυστικό. Ο μεγαλύτερος γιος, Κρίστιαν, αποκαλύπτει μια αλήθεια που ανατρέπει τα πάντα. μια αλήθεια που σημάδεψε τη ζωή του και που, ίσως, οδήγησε την αδελφή του στην αυτοκτονία. 

Festen 2025-26
©Elina_Giounanli

Πρόκειται για μια εμβληματική ταινία, με την υπογραφή του Τόμας Βίντερμπεργκ, η οποία έκανε πάταγο, καθώς έβαλε στο επίκεντρό της τον υποκριτικό καθωσπρεπισμό της αστικής τάξης και τα μιαρά μυστικά που μπορεί να κρύβονται πίσω από κλειστές πόρτες και επιφανείς οικογένειες, αλλά και χάρη στο κινηματογραφικό ρεύμα που εισήγαγε ("Δόγμα 95"), καθώς μετέφερε στην οθόνη την αίσθηση μιας αρετουσάριστης, ντοκουμενταρίστικης αποτύπωσης της "αλήθειας". 

Η ταινία έχει διασκευαστεί για τη σκηνή από τους Μπο Χάνσεν & Μόργκενς Ρούκοφ και πάνω σε αυτή τη διασκευή ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, σε δική του δραματουργική επεξεργασία, δημιούργησε μία παράσταση-βίωμα, που κατήργησε πλήρως τα όρια σκηνής και πλατείας.

Festen 2025-26
©Elina_Giounanli

Η παράσταση εκτυλίσσεται σε όλους τους χώρους του θεάτρου ΄Άλμα, ενώ οι θεατές κρατούν και οι ίδιοι ρόλους καλεσμένων στην "οικογενειακή γιορτή", σε μία σκηνοθετική επιθυμία να πραγματοποιηθεί μεταξύ θεατών και ηθοποιών μία πραγματική συνάντηση, που μπορεί να λειτουργήσει αποκαλυπτικά. 

Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος δήλωσε για τη σκηνοθετική του επιλογή: "Το θέατρο είναι ένας τόπος 'κοινωνίας'. Όλοι μαζί, θεατές και ερμηνευτές, μαζευόμαστε στον ίδιο χώρο και μέσα από την δημόσια μαρτυρία του τραύματος γνωρίζουμε καλύτερα τον εαυτό μας. [...] Η ανάγκη του Κρίστιαν να μοιραστεί δημόσια το τραύμα του, να χρησιμοποιήσει τους καλεσμένους σαν μάρτυρες για να τα καταφέρει, μου θύμισε τη δική μας λειτουργία, την θεατρική. Μου γέννησε την επιθυμία για την δημιουργία μιας παράστασης που θα μας φέρει ακόμα πιο κοντά στο γεγονός, μία παράσταση που συνομιλεί με την κυρίαρχη ιδέα της ταινίας, συνομιλεί και με τον τρόπο. Μία παράσταση που καταργεί τα όρια μεταξύ θεατή και ηθοποιού, που μας εμπλέκει βιωματικά. Κανείς δεν παρακολουθεί κανέναν. ΄Όλοι μαζί ζούμε την ιστορία απ’ την αρχή μέχρι το τέλος". 

Festen 2025-26
©Elina_Giounanli

Στην παράσταση πρωταγωνιστούν οι Προμηθέας Αλειφερόπουλος (Κρίστιαν), Γιώργος Ζιόβας (Χέλγκε), Γιώτα Φέστα (΄Έλσι), Ιωάννα Κολλιοπούλου (Ελένε), Ιωάννα Τζίκα (Πία), Γιάννης Καπελέρης (Τελετάρχης), Νίκος Μήλιας (Μίκαελ), Μιχάλης Αφολαγιάν (Γκμπατοκάι), Σεμίραμις Αμπατζόγλου (Μέττε), Νικόλας Seymour Σταθόπουλος (Λαρς) και Κατερίνα Καούστου (Μισέλ). 

Η Ηλένια Δουλαδίρη υπογράφει το σχεδιασμό των σκηνικών και των κοστουμιών, η Ζωή Μολυβδά Φαμέλη τους φωτισμούς και ο ΄Άκης Πολύζος τη δημιουργία των videos. Την μετάφραση του έργου έχει κάνει ο Αντώνης Γαλέος. 

Festen 2025-26
©Elina_Giounanli

Festen 2025-26
©Elina_Giounanli

Festen 2025-26
©Elina_Giounanli

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Festen

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Θεατρική μεταφορά της σινεφίλ ταινίας του κινήματος «Δόγμα 95», «Οικογενειακή Γιορτή» του Τ. Βίντερμπεργκ, με θέμα την ενδοοικογενειακή σεξουαλική κακοποίηση, που σπάσει τα όρια μεταξύ θεατή και ηθοποιού. Πρόκειται για την ιστορία μιας οικογενειακής γιορτής, παρουσία όλης της οικογένειας καθώς και πλήθους φίλων, για τα εξηκοστά γενέθλια του πατέρα. Όλοι τον αγαπούν και τον σέβονται. Ή μήπως όχι; Κατά την διάρκεια της γιορτής ο μεγαλύτερος γιος, ο Κρίστιαν, αποκαλύπτει το μυστικό που κρύβει από την παιδική του ηλικία και που πιθανότατα υπήρξε και ο λόγος αυτοκτονίας της δίδυμης αδελφής του.

Άλμα

Ακομινάτου 15-17 & Αγ. Κωνσταντίνου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Η ράβδος"- Τελευταίες παραστάσεις στο Οδού Κυκλάδων

Ένα έργο που διεγείρει τη σκέψη και ανοίγει θέματα προς συζήτηση και προβληματισμό "Η ράβδος" του Ρέιβενχιλ, παρουσιάζεται για λίγο ακόμα στο Θέατρο Οδού Κυκλάδων "Λευτέρης Βογιατζής" με πρωταγωνιστή τον Άρη Λεμπεσόπουλο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
20/11/2025

"Taniko"- κρασί στο χέρι, αγγλικοί υπέρτιτλοι στη σκηνή

Το "Taniko" δίνει τις τελευταίες παραστάσεις του με εκλεκτό κρασί και αγγλικούς υπέρτιτλους, προσκαλώντας το κοινό σε μια ιδιαίτερη πρόταση στο Studio Μαυρομιχάλη.

Σε αυτό το τεύχος έχεις όλη τη θεατρική σεζόν στα χέρια σου

Πιστή στο ραντεβού της με το θεατρόφιλο κοινό, η αγαπημένη σας ετήσια έκδοση "Θέατρο" κυκλοφορεί σήμερα, Πέμπτη 20/11, δωρεάν μαζί με το "αθηνόραμα"!

"Φαέθων" του Δημητριάδη: Η οικογένεια ως πεδίο μάχης

Εμπνευσμένος από τον αρχαίο μύθο του Φαέθοντα, ο τίτλος του έργου του Δημήτρη Δημητριάδη παραπέμπει στην επικίνδυνη πορεία από το σκοτάδι προς την αναλαμπή. Το έργο που μετατρέπει την οικογενειακή βία σε κοσμική σύγκρουση ανάμεσα στο Φως και στο Σκοτάδι ανεβαίνει από τη Χρύσα Καψούλη.

Στην πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ: Όταν η αλήθεια αρχίζει να γεμίζει το χώρο

Η πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μάς έδειξε πώς μια ευφυής μεταγραφή μπορεί να ανανεώσει το αρχαίο δράμα και να το μεταφέρει στο σήμερα με οξυδέρκεια. Το έργο χτίζεται αθόρυβα, η αλήθεια κατακλύζει τη σκηνή σαν αναπόφευκτη αποκάλυψη, κι εσύ δεν μπορείς να μη σκέφτεσαι τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.

"Interview": Η ομάδα Εμείς μοιράζεται αναμνήσεις από την πολυταξιδεμένη παράσταση

Οι ερμηνευτές και συντελεστές της μαύρης κωμωδίας "Interview" που καυτηριάζει την εργασιακή πραγματικότητα, αφηγούνται ιστορίες της πολυταξιδεμένης παράστασης, με αφορμή την επιστροφή της στο θέατρο Olvio.

Εχθρός του λαού

Η παράσταση του Γερμανού σκηνοθέτη ενεργοποιεί τον Ίψεν ως φορέα ζωντανού δημόσιου διαλόγου, με μια παράσταση-φόρουμ που εξετάζει τη σύγκρουση ηθικής και κέρδους στη σύγχρονη πραγματικότητα. | Powered by Uber