Ο "Γλάρος" επιστρέφει στο Θέατρο Άττις - Νέος Χώρος

Η εκδοχή του Σάββα Στρούμπου πάνω στο τσεχοφικό αριστούργημα για το πώς διαμορφώνεται η ταυτότητα του ανθρώπου σε περιόδους μετάβασης, αξιοποιεί αυτή την πτυχή του για να μιλήσει για τη σύγχρονη εποχή.

Ο γλάρος Αντωνία Κάντα©

Για τρίτη χρονιά επιστρέφει στο θέατρο Άττις - Νέος Χώρος ο αινιγματικός "Γλάρος” του Άντον Τσέχοφ στη βραβευμένη παράσταση της ομάδας Σημείο Μηδέν που υπογράφει ο Σάββας Στρούμπος. Το πώς διαμορφώνεται η ταυτότητά μας σε περιόδους μετάβασης αλλά και ποιος είναι ο ρόλος της τέχνης διαπραγματεύεται το αριστούργημα του παγκόσμιου θεάτρου, που φέρνει τους ήρωες αντιμέτωπους με τα μεγάλα ερωτήματα της ζωής. Η παράσταση που παρουσιάστηκε αρχικά τον Μάιο του 2023 και επανήλθε τη χειμερινή καλλιτεχνική περίοδο 2023-24, αποσπώντας τα βραβεία Καλύτερης Παράστασης και Νέας Ηθοποιού για την Άννα Μαρκά-Μπονισέλ από την Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών, ενώ στη συνέχεια ταξίδεψε τον Απρίλιο του 2024 στο Εθνικό Θέατρο Βουδαπέστης στο πλαίσιο του 11ου Madách International Theatre Meeting (MITEM), παραμένει πιστή στην ερευνητική μεθοδολογία της δουλειάς του Σάββα Στρούμπου, δίνοντας του πάτημα την ίδια στιγμή να μιλήσει για τους προβληματισμούς του σε σχέση με τη σύγχρονη εποχή. "Η ερμηνεία του έργου δεν είναι ρεαλιστική και λαμβάνει χώρα σε έναν έσχατο χρόνο, στον οποίο ένας παλιός κόσμος που πνίγει κάθε ελευθερία πεθαίνει αλλά ο νέος εξακολουθεί να είναι το ζητούμενο", υπογραμμίζει η Sabine Fuchs στην εφημερίδα Junge Welt για την παρουσίαση της παράστασης στο 11th MITEM στο Εθνικό Θέατρο της Ουγγαρίας. 

Γλάρος Στρούμπος
Αντωνία Κάντα©

"Τα έργα του Τσέχοφ είναι έργα μετάβασης. Γράφονται σε καιρούς που ένας ολόκληρος κόσμος είναι έτοιμος να καταρρεύσει και ένας νέος κόσμος αρχίζει να δείχνει τις πρώτες σπίθες της γέννησης του. Και πάλι, όμως, οριστική λύτρωση δεν επέρχεται. Τα δαιδαλώδη ερωτήματα για την ανθρώπινη κατάσταση παραμένουν πεισματικά ανοιχτά. Στον Τσέχοφ βλέπουμε τη σύγκρουση ύπαρξης και ιστορίας. Η σύγκρουση αυτή απορυθμίζει τις συμπεριφορές, διαστρέφει την επιθυμία, αποσυντονίζει τα συναισθήματα και τις σκέψεις των προσώπων. Το ερώτημα "Ποιος είμαι; Τι είμαι;”, που απευθύνει ο Τρέπλιεφ στον εαυτό του ως ψίθυρο, ακούγεται εκκωφαντικά και αφορά όλους μας”, σημειώνει ο Σάββας Στρούμπος για τον "Γλάρο”, όπου ερμηνεύει το ρόλο του Τριγκόριν στο πλευρό των Άννας Μαρκά-Μπονισέλ (Πιερρότος), Γιάννη Σανιδά (Τρέπλιεφ), Ελπινίκης Μαραπίδη (Νίνα), Ρόζυς Μονάκη (Αρκάντινα).

Ο γλάρος
Αντωνία Κάντα©

Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Κατερίνας Παπαγεωργίου, οι φωτισμοί του Κώστα Μπεθάνη και το ηχοτοπίο του Λεωνίδα Μαριδάκη. Τη νέα μετάφραση του έργου από τα ρωσικά, η οποία δημιουργήθηκε για τις ανάγκες της παράστασης, υπογράφει ο Δαυίδ Μαλτέζε. Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις "Νεφέλη".

Ο γλάρος
Αντωνία Κάντα©

Η παράσταση κάνει ξανά πρεμιέρα από 21 Νοεμβρίου. 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ο γλάρος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Τη στάση του ανθρώπου σε περιόδους μετάβασης εξερευνά η παράσταση της ομάδας Σημείο Μηδέν, συνεχίζοντας την έρευνά της πάνω σε θεμελιώδη κείμενα σημαντικών συγγραφέων. Οι ηθοποιοί ενσαρκώνουν τους κλασικούς ήρωες που βρίσκονται στη δίνη του έρωτα και του δίπολου ζωή-τέχνη, αντιμέτωποι με τα μεγάλα θέματα της ζωής και το αέναο κυνήγι της ευτυχίας.

Άττις - Νέος Χώρος

Λεωνίδου 12

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
05/12/2025

Τιμητική βράβευση στον σκηνοθέτη και συγγραφέα Μπάμπη Πλαϊτάκη από τον οργανισμό Heritage & Museums

Προβολή της θεατρικής του παράστασης "Δείπνο με τον Μεγαλέξανδρο".

Η "Φόνισσα" σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή

Η "Φόνισσα" εμπνέει τη νεοσύστατη Ομάδα "Φάος", που υπό τη σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή μετατρέπει τον παπαδιαμαντικό λόγο σε μουσικοθεατρική παράσταση, φωτίζοντας εκ νέου τη σκοτεινή δύναμη του εμβληματικού έργου.

Το θέατρο "Τζένη Καρέζη" υποστηρίζει την απεργία των ηθοποιών

'Το θέατρο χωρίς τους ανθρώπους του, δεν μπορεί να υπάρξει': Σε ακύρωση παραστάσεων προχωράει το θέατρο "Τζένη Καρέζη", δείχνοντας την υποστήριξή του στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.

Τι ισχύει με την απεργία που ανακοίνωσε το Σ.Ε.Η.

Διαβάστε την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος που στηρίζει τα αιτήματα του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.

Έξι παραστάσεις σηκώνουν ξανά αυλαία (4-10/12)

Επιστρέφουν στις σκηνές από 4 έως 10 Δεκεμβρίου κι αξίζουν οι έξι θεατρικές επαναλήψεις που ακολουθούν.

"Αγωνία Ιερή": Σπουδή πάνω στο έργο και τη ζωή της Εύας Palmer Σικελιανού

Μια τελετουργική παράσταση για τη ζωή και το όραμα της Εύας Palmer Σικελιανού. Η γυναίκα που ύφανε τον μύθο με το παρόν, αντιστάθηκε σε καθεστώτα και ανέστησε το αρχαίο δράμα επιστρέφει στη σκηνή μέσα από μια πολιτική, ποιητική σπουδή με πρωταγωνίστρια την Ελένη Νιωτάκη.