Εκτός από θεατρικά νέα, τώρα το θέατρο Πορεία έχει να μοιραστεί μαζί μας και εξελίξεις μουσικές. Και αυτό γιατί μόλις πριν λίγες μέρες κυκλοφόρησαν τέσσερα τραγούδια του Φοίβου Δεληβοριά που ντύνουν την παράσταση "Περλιμπλίν και Μπελίσα”.
Συγκεκριμένα, στο Spotify, στο προφίλ του Δεληβοριά, μπορείτε να ακούσετε "Το τραγούδι του Περλιμπλίν” με τη φωνή του Χρήστου Σαπουντζή που υποδύεται τον ρόλο και αντίστοιχα το "Τραγούδι της Μπελίσα” από τη Μαριάννα Πουρέγκα, "Το τραγούδι της μητέρας” από τη Γιολάντα Μπαλαούρα και, τέλος, το "Στον ποταμό Γουαδαλκιβίρ” από τον Φοίβο Δεληβοριά. Το "Τραγούδι της Μπελίσα” μπορείτε να το ακούσετε και στο YouTube, συνοδευμένο με πλάνα από την ηχογράφησή του αλλά και από την παράσταση που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Τάρλοου. Τα μελαγχολικά ίσως και λίγο δραματικά αυτά τραγούδια έχουν το σαφές στίγμα της μουσικής του Δεληβοριά και εμπνέονται τους στίχους τους από τον κόσμο του έργου και την ποιητικότητα του συγγραφέα του, Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα.
Λίγα λόγια για το "Περλιμπλίν και Μπελίσα"
Ο μεσόκοπος Περλιμπλίν (όνομα που προσιδιάζει στους ερωτοχτυπημένους γέρους της λαϊκής φάρσας) πείθεται να παντρευτεί τη νεαρή γειτόνισσά του, για να μη μείνει μόνος κι αβοήθητος στα γεράματα· η Μπελίσα πείθεται να παντρευτεί τον πλούσιο γείτονά της για να γίνει πιο ποθητή από τους άλλους άντρες χάρη στην ομορφιά που θα της χαρίσουν τα πλούτη του. Όμως, λαχταρώντας έναν έρωτα της ηλικίας της, γοητεύεται από τον μυστηριώδη ξένο που κρύβεται τις νύχτες στον κήπο και της γράφει φλογερές επιστολές. Ο Περλιμπλίν δεν αντέχει να ζει χωρίς την βαγάπη της Μπελίσα και σκοτώνει τον ανώνυμο εραστή, ενώ η Μπελίσα ανακαλύπτει την αλήθεια χάνοντας διαμιάς σύζυγο και ερωμένο… Η παράσταση συνεχίζεται και μετά το Πάσχα από 9 Μαΐου έως και 2 Ιουνίου.
Η κριτική του "α" για το "Περλιμπλίν και Μπελίσα"
"Ο ρεαλισμός απουσιάζει από ένα έργο που μεταχειρίζεται το λυρισμό και το γκροτέσκο και τα πρόσωπά του είναι σχεδόν σχηματικά σαν να αφορούν ιδέες, στα γηρατειά και τη νιότη, στην εξιδανικευμένη αγάπη και στον σαρκικό πόθο, παρά σε χαρακτήρες με βάθος ή εξέλιξη. Αυτές τις ιδέες τονίζει επίσης η σκηνοθεσία, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα σκοτεινή, αισθησιακή, ερωτική και μυστηριώδη, εγκαταλείποντας το ρεαλισμό για χάρη μιας πιο συμβολικής γλώσσας, που λειτούργησε ωραία, π.χ. στην επιλογή της τοτεμικής φιγούρας για την ενσάρκωση της μητέρας της Μπελίσα.”
>> Διαβάστε εδώ την υπόλοιπη κριτική:
Μιλώντας για την παράσταση, ο επί σκηνής Περλιμπλίν, Χρήστος Σαπουντζής, μάς είπε, μιλώντας για τον πυρήνα του έργου: "Έρωτας με πάθος, αγάπη με πάθος, μίσος με πάθος, εκδικητικότητα με πάθος. Νομίζω ότι το πάθος βρίσκεται στον πυρήνα του έργου, σίγουρα βρίσκεται στον πυρήνα του ρόλου. Γενικά προσπαθούμε στην παράσταση να δώσουμε μία αίσθηση ενός κήπου που αλλάζει και μεταβάλλεται σαν να είναι όνειρο ή και σαν να είναι ένας εφιάλτης. Δεν θέλουμε να στήσουμε μία ανώδυνη παράσταση. Θέλουμε να σκίζονται καρδιές.”
Και λίγο πριν το τέλος: Πολύ πρόσφατα κυκλοφόρησε και άλλη μια δουλειά του Φοίβου Δεληβοριά για το θέατρο, το τραγούδι της παράστασης "Αυτές που δεν προλάβατε”.
Περισσότερες πληροφορίες
Περλιμπλίν και Μπελίσα
Ο μεσόκοπος Περλιμπλίν (όνομα που προσιδιάζει στους ερωτοχτυπημένους γέρους της ισπανικής λαϊκής φάρσας του 18ου) πείθεται να παντρευτεί τη νεαρή γειτόνισσά του, για να μη μείνει μόνος κι αβοήθητος στα γεράματα· η Μπελίσα πείθεται να παντρευτεί τον πλούσιο γείτονά της για να γίνει πιο ποθητή από τους άλλους άντρες χάρη στην ομορφιά που θα της χαρίσουν τα πλούτη του. Όμως, λαχταρώντας έναν έρωτα της ηλικίας της, γοητεύεται από τον μυστηριώδη ξένο που κρύβεται τις νύχτες στον κήπο και της γράφει φλογερές επιστολές. Ο Περλιμπλίν δεν αντέχει να ζει χωρίς την αγάπη της Μπελίσα και σκοτώνει τον ανώνυμο εραστή, ενώ η Μπελίσα ανακαλύπτει την αλήθεια χάνοντας διαμιάς σύζυγο και ερωμένο…