Πρώτα καρέ από τη "Μαντάμ Μποβαρί" με την Πέγκυ Τρικαλιώτη

Δυναμικά συνεχίζεται η παράσταση που έφερε το μυθιστόρημα του Φλομπέρ στο Αποθήκη και εμείς βλέπουμε χαρακτηριστικά φωτογραφικά στιγμιότυπα.

Μαντάμ Μποβαρί © Γιώργος Καλφαμανώλης

Η "Μαντάμ Μποβαρί" του Γκιστάβ Φλομπέρ, σε διασκευή της Έλσας Ανδριανού και σκηνοθεσία της Λίλλυς Μελεμέ, συνεχίζεται δυναμικά στη σκηνή του θεάτρου Αποθήκη. Τον ομώνυμο ρόλο ερμηνεύει η Πέγκυ Τρικαλιώτη, ενώ το καστ συμπληρώνουν οι Κώστας Βασαρδάνης, Ανδρέας Νάτσιος, Πάρης Θωμόπουλος, Γιάννης Εγγλέζος.

Μαντάμ Μποβαρί
© Γιώργος Καλφαμανώλης

Λίγα λόγια για το έργο 

Η "Μαντάμ Μποβαρί" είναι η ιστορία της Εμμα, μιας νέας κοπέλας από την επαρχία, που ονειρεύεται διακαώς την απόδραση της από την μίζερη καθημερινότητα που την περιτριγυρίζει, αναζητώντας τις έντονες συγκινήσεις και τις συναισθηματική εξάρσεις που περιγράφονται στα ρομαντικά μυθιστορήματα που διαβάζει. Ο γάμος της με τον Σαρλ Μποβαρί, έναν αφοσιωμένο και χαμηλών τόνων επαρχιακό γιατρό που την αγαπά πραγματικά, σύντομα αποδεικνύεται κάθε άλλο παρά ιδανικός, βυθίζοντας την Εμμα ακόμα περισσότερο στην πλήξη και την απόγνωση.

Μαντάμ Μποβαρί
© Γιώργος Καλφαμανώλης

Παγιδευμένη σ' ένα μικροαστικό και μίζερο περιβάλλον, γεμάτο συντηρητικές προκαταλήψεις, απομονωμένη σ' έναν κόσμο φτιαγμένο από άντρες για άντρες, η Εμμα αρνείται να υποταχθεί και να επαληθεύσει τον διακοσμητικό ρόλο που έχουν προδιαγράψει οι άλλοι γι΄ αυτήν και αναζητά καταφύγιο στις χίμαιρές της. Ανικανοποίητη από την άνυδρη πραγματικότητα που την περιβάλλει,  δημιουργεί έναν φανταστικό, εξιδανικευμένο κόσμο γεμάτο πάθη και ηδονές τις οποίες αναζητά λυσσαλέα, σχεδόν εμμονικά. Η ανάγκη της για ανεξαρτησία και αυτό πραγμάτωση την οδηγεί σε μια σειρά τραγικών λαθών, σ έναν δραματικό κατήφορο δίχως τέλος. Η ξέφρενη πορεία της στην αναζήτηση των απολαύσεων ταυτίζεται εντέλει με την αναζήτηση του ίδιου της του εαυτού.

Παρόλα τα ψεγάδια και τις αδυναμίες της που την κάνουν πολύπλοκη, ευάλωτη και γι΄αυτό απολύτως ανθρώπινη και αναγνωρίσιμη, η Εμμα Μποβαρί δεν παύει να είναι μια σύγχρονη τραγική ηρωίδα, προσκολλημένη σ' ένα υπερβολικά μακρινό, σχεδόν άπιαστο ιδανικό, άρρηκτα όμως συνδεδεμένο με την υπαρξιακή αγωνία της αναζήτησης μιας ουσιαστικής ταυτότητας, ένα θέμα οικουμενικό, που γαργαλάει τη συνείδηση όλων μας.

Μαντάμ Μποβαρί
© Γιώργος Καλφαμανώλης

"Η Μαντάμ Μποβαρί είμαι εγώ!" είχε δηλώσει με παρρησία ο Φλομπέρ όταν κατηγορήθηκε για προσβολή της θρησκείας και των δημοσίων ηθών, προκειμένου να υπερασπιστεί το έργο του που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στην εποχή του. Το αριστούργημα ωστόσο του Γάλλου συγγραφέα, εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να αποτελεί ένα ρηξικελευθο κείμενο που ακροβατεί ανάμεσα στην ποίηση και τον ωμό ρεαλισμό και απογυμνώνει τα πατριαρχικά γρανάζια της φαινομενικά αψεγάδιαστης και καθωσπρέπει κοινωνίας. Με χιούμορ, οξύτητα και τη συγκινητική ακρίβεια ενός λεπτολόγου παρατηρητή, ο Φλομπέρ ταυτίζεται απόλυτα με την αγωνιώδη προσπάθεια της ηρωίδας του, αλλά και κάθε ανθρώπινου πλάσματος, να ανακαλύψει τη δική του φωνή, την δική του προσωπική αλήθεια, πληρώνοντας ένα τραγικό τίμημα. 

Προπώληση εισιτηρίων από το more.com με ένα κλικ εδώ

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Μαντάμ Μποβαρί

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 125 '

Η Έλσα Ανδριανού διασκευάζει το κλασικό έργο που παρουσιάζει την ιστορία της Έμμα, μιας νέας κοπέλας από την επαρχία, που ονειρεύεται διακαώς την απόδραση της από την μίζερη καθημερινότητα που την περιτριγυρίζει, αναζητώντας τις έντονες συγκινήσεις και τις συναισθηματική εξάρσεις που περιγράφονται στα ρομαντικά μυθιστορήματα που διαβάζει. Ο γάμος της με τον Σαρλ Μποβαρί, έναν αφοσιωμένο και χαμηλών τόνων επαρχιακό γιατρό που την αγαπά πραγματικά, σύντομα αποδεικνύεται κάθε άλλο παρά ιδανικός. Παγιδευμένη σε ένα περιβάλλον γεμάτο συντηρητικές προκαταλήψεις, απομονωμένη σε έναν κόσμο φτιαγμένο από άντρες για άντρες, η Έμμα αρνείται να επαληθεύσει τον διακοσμητικό ρόλο που έχουν προδιαγράψει οι άλλοι για αυτήν και αναζητά καταφύγιο στις χίμαιρές της.

Αποθήκη

Σαρρή 40

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Γιώργος Καραμίχος: "Είναι επείγον να κοιτάξουμε μέσα μας, ο ίδιος ο πλανήτης μας δείχνει πως πρέπει να αποδεχτούμε τη φύση μας"

Έντεκα χρόνια είχε να παίξει σε ελληνική σκηνή ο Γιώργος Καραμίχος και να, επέστρεψε αυτή τη σεζόν με μια παράσταση κι έπονται άλλες. Μιλήσαμε μαζί του για πολλά: θεατρικές εμπειρίες, τους πρωταγωνιστικούς ρόλους, για την ευθύνη των γονιών, για τη σχέση του με το χρόνο. Απολαύστε τον.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
06/10/2024

Τρεις "Ήρωες" καταλαμβάνουν το θέατρο Από Μηχανής

Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το συγκινητικό έργο του Ζεράλντ Σιμπλερά, που σκηνοθετεί ο Δημήτης Μυλωνάς με μια δυνατή πρωταγωνιστική τριάδα.

Η "Προδοσία" του Χάρολντ Πίντερ έρχεται στο Διάχρονο Θέατρο

Τον Νοέμβριο οι Βύρων Κολάσης, Κώστας Μπίγαλης και Έμμυ Δημητρακοπούλου μοιράζονται τις τρεις πλευρές ενός ερωτικού τριγώνου στο ευφυές έργο του Νομπελίστα συγγραφέα, που εξελίσσεται -με κινηματογραφική δομή- μέσα από ένα παιχνίδι με το χρόνο και τη μνήμη.

Ο "Μπογιατζής" συνεχίζει ακάθεκτος

Η θεότρελη κωμωδία του Άγγλου ηθοποιού και θεατρικού συγγραφέα Ντόναλντ Τσέρτσιλ, "Ο μπογιατζής", συνεχίζεται στο θέατρο Αυλαία σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Λιακόπουλου.

O Κώστας Κουτσολέλος και η Δώρα Στυλιανέση γράφουν για "Το παλτό και μία ιστορία υδρωπικίας"

Ο Κώστας Κουτσολέλος και η Δώρα Στυλιανέση ηθοποιοί αυτό-σκηνοθετούμενοι, καλλιτέχνες αυτό-διαχειριζόμενοι και, πρωτίστως, χωρίς να φοβούνται τον αυτοσαρκασμό μας λένε τις σκέψεις τους για την παράσταση "Το παλτό και μία ιστορία υδρωπικίας", που έρχεται στο Bios Basement (από 17 Οκτωβρίου).

Κωνσταντίνος Ασπιώτης: "Η ‘Κόρη του λοχαγού’ είναι η ιστορία μιας επανάστασης της αγάπης"

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μάς λέει όσα δεν ξέρουμε για την "Κόρη του λοχαγού" του Πούσκιν με αφορμή την πρεμιέρα της παράστασης στις 23/10 στο Σύγχρονο Θέατρο, ενώ μιλάει και για τη συνεργασία του με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη στο "The Humans".

Δέκα επιτυχημένες παραστάσεις μετακομίζουν!

Σε νέα στέγη θα παίζονται δέκα παραστάσεις που έρχονται δυναμικά από τις προηγούμενες σεζόν.