Δύο παραστάσεις σε μη θεατρικούς χώρους

Στο νεοκλασικό των Αμπελοκήπων «Το Πάνω Σπίτι» και σε τρεις διαφορετικούς χώρους του Μουσείου Μπενάκη παίζονται δύο ενδιαφέρουσες παραστάσεις που επικοινωνούν με το χώρο με το δικό τους ιδιαίτερο τρόπο.

Εσωτερικό

Είναι πάντα γοητευτικό να παρακολουθούμε παραστάσεις σε χώρους που δεν διαπνέονται από τη λογική της θεατρικής διαδικασίας. Στο νεοκλασικό "Το Πάνω Σπίτι" ο Παναγιώτης Γκιζώτης σκηνοθετεί το "Εσωτερικό" του Νομπελίστα Μορίς Μέτερλινκ, όπου δύο άντρες αγωνιούν καθώς καλούνται να εισβάλουν στο εσωτερικό μιας οικογενειακής εστίας και να ανακοινώσουν στους γονείς το χαμό της κόρης τους. Μένουν άναυδοι μπροστά στη θέα της ευτυχίας της οικογένειας. Στην παράσταση, που επικοινωνεί με το χώρο του νεοκλασικού, όπου είναι ξεκάθαρα τα σημάδια μιας περασμένης ζωής, η οικογένεια αναπαριστά την ημέρα του θανάτου για να ξεπεράσει το τραύμα. "Η ευτυχία, για τον Μέτερλινκ, γίνεται πολύ τραγικότερη της δυστυχίας, γιατί απαιτεί πολλά περισσότερα από τον άνθρωπο. Η δυστυχία, πλέον, καραδοκεί σε κάθε γωνιά, έτοιμη να κατασπαράξει κάθε ευτυχία που μπορεί να βρίσκεται μέσα μας. Έτσι η ευτυχία πλέον γίνεται εφήμερη, γίνεται εύθραυστη και δυσεύρετη και όσο περνούν τα χρόνια μαθαίνουμε και ζούμε δίχως αυτή· δεν την έχουμε ανάγκη. Εκείνο που είναι το πιο σπαρακτικό στο "Εσωτερικό”, εκείνο που συνταράσσει και απελπίζει τους μάρτυρες έξω από το σπίτι, δεν είναι το δραματικό τέλος εν εξελίξει, αλλά πολύ περισσότερο η τρομακτική θέα της ευτυχίας”, σημειώνει η ομάδα. Η μετάφραση είναι του Δημήτρη Δημητριάδη. Παίζουν οι ηθοποιοί Δήμητρα Καραγιώργου, Κωνσταντής Μιζάρας, Γκαλ Ρομπίσα και Μαρία Χατζηχριστοδούλου. (έως 10/5)

Τα Ρούχα
Κατερίνα Παρασκευά©

Σε τρεις διαφορετικούς χώρους του Μουσείου Μπενάκη ανεβάζει ξανά τα "Ρούχα" ο Ευθύμης Θέου σε δική του ερμηνεία και σκηνοθεσία από 6 έως 9 Μαΐου. Η περφόρμανς μιλά για τη διαχρονική σημασία και αξία του ρούχου από το 3.000 π.Χ. έως σήμερα και δημιουργήθηκε με αφετηρία τα αρχαιολογικά ευρήματα γύρω από την υφαντική και το ένδυμα, που βρέθηκαν στην ανασκαφή της Θηρασιάς στη Σαντορίνη. "Αρχικά υπήρξε η επιθυμία να φτιάξουμε ένα έργο για τον κόσμο των ρούχων διαχρονικά. Να κοιτάξουμε, κατά κάποιο τρόπο, τους ανθρώπους από έξω προς τα μέσα, και να δούμε πώς τα ρούχα μπορούν να αποκαλύψουν ολόκληρες πτυχές της συμπεριφοράς μας. Να δούμε τα ρούχα ως μέσο προσωπικής έκφρασης, ως σημείο των διαφορετικών μας ταυτοτήτων, ως εργαλεία στις σχέσεις εξουσίας που αναπτύσσουμε και όχημα για υπέρβαση των κανόνων και απελευθέρωση από συμβάσεις", σημειώνει ο Ευθύμης Θέου σε συνέντευξη που έδωσε στο "α”. Βαπτιστικά, σχολικά, του γάμου, η στρατιωτική στολή, το κοστούμι, τα ρούχα για τον ύπνο, η κλωστή, το ύφασμα, το ράψιμο, το ρούχο στο σώμα, συμπλέκονται και συνθέτουν ένα έντονα μουσικό, synth pop έργο σε μουσική Kamien Case. Η περφόρμανς θα κάνει μια "περιδιάβαση" στο Μουσείο Μπενάκη / Κτίριο Πειραιώς (6-7 Μαΐου, 8.30 μ.μ.), στο Μουσείο Ελληνικού Πολιτισμού (8 Μαΐου, 6.30 & 8.30 μ.μ.) και στο Μουσείο Μπενάκη / Νηματουργία Μέντης – Αντωνόπουλος (ΝΗ.Μ.Α.), (9 Μαΐου, 6.30 & 8.30 μ.μ.).

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Εσωτερικό

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 60 '

Δύο άντρες αναζητούν τον τρόπο με τον οποίο θα ανακοινώσουν στους γονείς μιας κοπέλας ότι πνίγηκε στο ποτάμι, αντικρίζοντας την τρομακτική θέα της ευτυχίας τους. Η παράσταση επιχειρεί μια διαφορετική ανάγνωση του έργου του Νομπελίστα δραματουργού που θέλει μια οικογένεια να αναπαριστά την ημέρα του θανάτου της κόρης τους, επιχειρώντας να εξυγιάνει το τραύμα. Το νεοκλασικό αρχοντικό αποτελεί το ιδανικό σκηνικό για την παράσταση, καθώς φέρει σημάδια μιας άλλης ζωής που πλέον έχει παρέλθει και τώρα μένουν μόνο τα απομεινάρια της.

Τα ρούχα

  • Performance
  • Διάρκεια: 75 '

Με αφετηρία αρχαιολογικά ευρήματα γύρω από την υφαντική και το ένδυμα που βρέθηκαν σε ανασκαφή στη Θηρασία της Σαντορίνης, δημιουργήθηκε μια παράσταση για τη διαχρονική σημασία και αξία του ρούχου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τιάγκο Ροντρίγκες, πώς συνομιλεί η "Εκάβη" σου με την τραγωδία του Ευριπίδη;

Ο ιστορικός γαλλικός θίασος της Comédie Française επιστρέφει στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με την παράσταση "Εκάβη, όχι Εκάβη" (26-27/7), σε κείμενο και σκηνοθεσία του αιρετικού Πορτογάλου σκηνοθέτη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
24/07/2024

Φεστιβάλ Αθηνών | Κατερίνα Ανδρέου: "Μια πρωτοβουλία εξωστρέφειας όπως το Grape δεν είναι "βιτρίνα" αλλά τόπος διάδρασης"

Η διεθνώς διακεκριμένη χορεύτρια και χορογράφος, με σημαντική πορεία στην ευρωπαϊκή σκηνή του χορού, μιλάει στο "α" με αφορμή τη νέα της παράσταση "Bless this mess", έναν χώρο αντίστασης απέναντι στην αστάθεια της σύγχρονης εποχής, στο πλαίσιο του Grape - Greek Agora of Performance του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Η Στέγη Ιδρύματος Ωνάση ανοίγει τη σεζόν 2024-25 με ξένους σκηνοθέτες να σκηνοθετούν Έλληνες ηθοποιούς

Για το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου μας προετοιμάζει η Στέγη που ανοίγει τη νέα σεζόν με το καθιερωμένο πάρτι στη γειτονιά της στον Νέο Κόσμο και δύο θεατρικές παραστάσεις με ερμηνευτές πρώτης γραμμής που καθοδηγούνται από σκηνοθέτες με διεθνή αναγνώριση.

Η "Αναπαράσταση της δίκης του Σωκράτη" έρχεται στο θέατρο Βράχων

Η παράσταση του Δήμου Αβδελιώδη, η οποία παίζεται στα αρχαία ελληνικά με νεοελληνικούς υπέρτιτλους, παρουσιάζεται με ελεύθερη είσοδο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ "Στη σκιά των Βράχων".

"Ικέτιδες": Πρώτες φωτογραφίες από την παράσταση που θα κλείσει το φετινό φεστιβάλ της Επιδαύρου

Η παράσταση που σκηνοθετεί η Μαριάννα Κάλμπαρη και ερμηνεύει ένας καταξιωμένος θίασος με τους Λυδία Κονιόρδου, Άκη Σακελλαρίου, Γιάννη Τσορτέκη, Λένα Παπαληγούρα, Λουκία Μιχαλοπούλου έκανε πρεμιέρα στους Δελφούς και ξεκινάει την πανελλαδική περιοδεία της, που θα κορυφωθεί στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου.

"Ζιζέλ", "Κοκκινοσκουφίτσα" και "Μπαγιαντέρα" έρχονται στο Μέγαρο

Το μπαλέτο της Εθνικής Όπερας της Οδησσού παρουσιάζει τον Σεπτέμβριο στο Μέγαρο Μουσικής τρία μαγευτικά έργο κλασικού χορού.

"Η ετυμηγορία": Δείτε το πρώτο τρέιλερ της παράστασης με τον Γρηγόρη Βαλτινό

Εν αναμονή της πρεμιέρας τον Οκτώβριο στο Κέντρο Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος", παρακολουθούμε το πρώτο τρέιλερ της παράστασης που σκηνοθετεί ο Πέτρος Ζούλιας.