Ο "Βασιλιάς Ληρ" σε φλαμένκο εκδοχή

Ο Σταύρος Λίτινας θα παρουσιάσει στη νέα σκηνή του θεάτρου Arroyo τον σαιξπηρικό «Βασιλιά Ληρ» σε μια χοροθεατρική παράσταση φλαμένκο.

ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΗΡ Arroyo

Ο Ληρ είναι ένας βασιλιάς, είναι ο άνθρωπος, που είχε τα πάντα. Και τα έχασε... όλα. Το έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ "Βασιλιάς Ληρ" είναι ένα από τα πιο δημοφιλή έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου και καταγράφει με μοναδικό τρόπο την ατομική περιπέτεια του ανθρώπου, την υπαρξιακή του αγωνία και παράλληλα την πορεία της ανθρώπινης ιστορίας. Βασικός πυρήνας του "Βασιλιά Ληρ" είναι ο αγώνας για την κατάκτηση της εξουσίας, αλλά και η καταστροφή, η φθορά των ανθρώπινων στοιχείων που επέρχεται μέσα στη διαχείριση της εξουσίας. Όλα αυτά τα στοιχεία θέλει να αναδείξει ο χρορογράφος-σκηνοθέτης Σταύρος Λίτινας μέσα από τον παράσταση "Βασιλιάς Ληρ" που θα κάνει πρεμιέρα 4/2 στη νέα σκηνή του θεάτρου Arroyo. Η ευαισθησία με την οποία προσεγγίζει τα κλασικά έργα φάνηκε στις προηγούμενες παραγωγές του, την "Δεσποινίς Τζούλια" του Αυγούστου Στρίντμπεργκ, το "Κουαρτέτο" του  Χάινερ Μίλερ, "Σαλώμη" του Όσκαρ Ουάιλντ (Εθνικό Θέατρο Rex, 2018) και "Το σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα" του Λόρκα.

ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΗΡ Arroyo

Τους ρόλους στην χοροθεατρική παράσταση "Βασιλιάς Ληρ" του θέατρου Arroyo ερμηνεύουν: Βασιλιάς Ληρ- Σταύρος Λίτινας, Γκονεριλ- Ηλέκτρα Χρύσανθου, Ρέγκαν- Φανή Δεμέστιχα, Κορντέλια- Βάσια Κατσιγιάννη, Εντγκαρ- Άνια Βασιλείου, Εντμοντ- Τζέσικα Καϊμπαλή,  Γελωτοποιός- Μαρία Μανδραγού. Τραγουδά ζωντανά η Δανάη Κατσαμένη με τη συνοδεία της Αλίνας Αναστασιάδη στο πιάνο.

ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΗΡ Arroyo

Ο Σταύρος Λίτινας γράφει στο σημείωμα του

 "Η μεταγραφή του αριστουργήματος του Σαίξπηρ σε χοροθέατρο απαιτεί πολλή σκέψη και χειρουργικούς χειρισμούς, όχι απαραίτητα λεπτούς, καθώς αφαιρείται εξ ΄ολοκλήρου ο λόγος. Η ύπαρξη είκοσι και πλέον χαρακτήρων των οποίων, σε μια συνθήκη χοροθεάτρου, δεν ακούγονται καν τα ονόματα, δημιουργεί μια δυσκολία στην πρόσληψη της ιστορίας και μια σύγχυση στο θεατή. Έτσι, κατά την προσπάθεια προσέγγισης της ουσίας του έργου, γίνεται μια επικέντρωση σε επτά βασικούς χαρακτήρες, στον βασιλιά Ληρ και τις τρεις κόρες του, Γκόνεριλ, Ρέγκαν και Κορντέλια, στον Τρελό, και στα δύο αδέρφια Έντγκαρ-Έντμοντ. Η εξέλιξη της πλοκής διατηρείται ευθύγραμμη, με αρχή, μέση και τέλος, όπως στο κείμενο του συγγραφέα, ενώ τα πρόσωπα ανασυστήνονται ως δρώσες δυνάμεις που διαμορφώνουν τη δυναμική των μεταξύ τους σχέσεων…. Το flamenco σαν χορογραφικό εργαλείο, αποδεικνύεται ισχυρό καθώς διεγείρει έντονα την ακοή. Οι κινήσεις του γειώνονται με κρότο καθώς το "πάσχον σώμα" παλεύει να κρατηθεί ψηλά. Ο ήχος και ο απόηχος ενός φτερουγίσματος, ίσως αυτού της ψυχής, καθηλώνει το θεατή που το αφουγκράζεται και από αδράνεια γίνεται συνένοχος ενεστωτικά".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Και λέγε λέγε": Νέες φωτογραφίες από την επικείμενη παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου

Το νέο έργο της αιρετικής δημιουργού αναμένεται να κάνει πρεμιέρα τον προσεχή Μάιο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
04/03/2024

Ο "Άτλας" του Εμμανουήλ Κωνσταντινίδη εφευρίσκει τον κοσμογονικό μύθο της μοναξιάς

Το έργο, που παρουσιάζεται στο PalmTree-MCA, ερευνά τις ψυχές τριών πλασμάτων που είναι χαμένα στην αιώνια λήθη και ταυτόχρονα γνωρίζουν τον πυρήνα και τη σκέψη όλου του σύμπαντος.

Θέατρο Στοά: Παράσταση υπέρ των συγγενών των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Θανάση Παπαγεωργίου, για την παράσταση "Το επάγγελμα της μητρός μου".

"Fame The Musical": Μιλήσαμε με τους συντελεστές του αγαπημένου μιούζικαλ που παίζεται στο Christmas Theater

Το "α" μίλησε με τους πρωταγωνιστές και τους δημιουργούς της λαμπερής ελληνο-βρετανικής παραγωγής, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Μαλισσόβα, που παρουσιάζεται για λίγες παραστάσεις στην Αθήνα.

"Το σώμα της γυναίκας ως πεδίο μάχης": Το έργο του Ματέι Βισνιέκ για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Η βία του πολέμου, το πώς εγγράφεται στην ανθρώπινη συνείδηση αλλά και το θαύμα της ζωής από την άλλη πλευρά απασχολούν τον σύγχρονο Ρουμάνο συγγραφέα του "Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα".

Μίρκα Παπακωνσταντίνου: "Στο θέατρο μια χρυσή κλωστή σε ενώνει με τον θεατή"

Η αγαπημένη ηθοποιός μιλά στο "α" σε μια συνέντευξη εφ όλης της ύλης με αφορμή το ανέβασμα της θρυλικής μουσικής κωμωδίας "Έκτο πάτωμα", σε σκηνοθεσία του Γιώργου Βάλαρη, στο θέατρο Παλλάς.

Ο Γιώργος Αρμένης επιστρέφει στο θεατρικό σανίδι

Ο σπουδαίος ηθοποιός σκηνοθετεί και ερμηνεύει ένα νέο ελληνικό έργο σε πρώτη παρουσίαση.