"Όταν το 1891 ο Φρανκ Βέντεκιντ έγραψε το "Ξύπνημα της Άνοιξης" συνειδητά θέλησε να ταράξει τα ήρεμα νερά της βικτωριανής Ευρώπης. Στη δύση του 19ου αιώνα η εμφάνιση της ψυχανάλυσης, η φεμινιστική επανάσταση, η εξάπλωση του σοσιαλισμού, οι εθνικές, πολιτικές και κοινωνικές διαμάχες που θα οδηγήσουν σε δύο δεκαετίες στο ξέσπασμα του Μεγάλου Πολέμου διαμορφώνουν ένα νέο κόσμο πιο προκλητικό, πιο γρήγορο, πιο δυναμικό. Ο Βέντεκιντ παρατηρεί, κρίνει και αποκαλύπτει με επώδυνη ειλικρίνεια στο κοινό πως η άγνοια, η αδυναμία κατανόησης ή η αδιαφορία των ενηλίκων για τον εφηβικό ψυχικό κόσμο αφήνει τους νέους να αναρωτιούνται, να εξερευνούν, να απελπίζονται ή να βρίσκουν εν τέλει κάποιο μονοπάτι μόνοι τους". Ο σκηνοθέτης Κώστα Παπακωνσταντίνου αναγνωρίζοντας πως το έργο έχει ακόμη λόγο ύπαρξης, αν και χρονολογείται στα τέλη του 19ου αιώνα, ακριβώς επειδή ασχολείται με θέματα που παραμένουν ταμπού ανέβασε το αριστούργημα του Βέντεκιτ με πρωταγωνιστές τους Ελωρίς Αλπανίδου, Βαγγέλη Ζάπα, Ελένη Κούστα, Λυκούργο Μπάδρα, Άρη Μπαταγιάννη, Ιλεάνα Παπαγιάννη και Έλενα Σταύρου στο νεοσύστατο Θέατρο Noūs-Creative Space. Το έργο αυτό που η υπόθεση κινείται γύρω από τη ζωή μερικών μαθητών και μαθητριών ενός γυμνασίου, που ανακαλύπτουν τον έρωτα και τις σαρκικές ηδονές, κόντρα στο αυστηρά πουριτανικό περιβάλλον –του σχολείου και της οικογένειας– στο οποίο ανατρέφονται θα παίζεται για λίγο ακόμα στο θέατρο Noūs-Creative Space σε μετάφραση της Αλεξάνδρας Βουτζουράκη, μέχρι και τις 29 Ιανουαρίου.
Επανόρθωση: στη σελ. 122 του Αθηνόραμα Magazine Θέατρο δημοσιεύτηκε εκ παραδρομής φωτογραφία της παράτασης Ξύπνημα της Άνοιξης του Θεάτρου Nous (Κωνσταντίνος Παυλίδης©) με λάθος λεζάντα που αφορούσε την ομώνυμη παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου. Λυπούμαστε για το λάθος.
Περισσότερες πληροφορίες
Το ξύπνημα της άνοιξης
Ο αυνανισμός, η ομοφυλοφιλία, ο βιασμός, η έκτρωση, η αυτοκτονία, η πορνεία, η κακοποίηση είναι τα θέματα που απασχολούν τους έφηβους ήρωες του επαναστατικού έργου.