Στον αέρα η παράσταση της "Μήδειας" στην Επίδαυρο σήμερα: Στάση εργασίας του ΣΕΗ και των εργαζομένων του Εθνικού

Μήδεια του Μποστ Ελίνα Γιουνανλή©

Στάση εργασίας ανακοίνωσαν οι εργαζόμενοι του Εθνικού Θεάτρου και το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών για την Παρασκευή 8 Ιουλίου, από τις 20.00 έως 24.00, η οποία θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα και στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου. Σε ανακοίνωση του το ΣΕΗ αναφέρει πως πραγματοποιήθηκε συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού. Η απάντηση του ΥΠΠΟΑ στο από 7/7/2022 δελτίο Τύπου των ΣΕΗ και Σωματείου Εργαζομένων Εθνικού Θεάτρου αναφέρει: "Σήμερα, 7 Ιουλίου 2022, ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού αρμόδιος για θέματα σύγχρονου πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης συναντήθηκε με αντιπροσωπεία του Σωματείου Εργαζομένων Εθνικού Θεάτρου, και του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, με θέμα την αναπροσαρμογή της ημερήσιας αποζημίωσης και των εξόδων διανυκτέρευσης για την εκτός έδρας εργασία, για τους εργαζομένους του Εθνικού Θεάτρου και του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, ένα αίτημα που τέθηκε υπόψιν της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΟΑ από το ΔΣ του Εθνικού Θεάτρου στις 9 Ιουνίου 2022.

Στη συνάντηση, ο Υφυπουργός ενημέρωσε τα δύο Σωματεία ότι και η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη είναι σύμφωνη για συνολική αύξηση 15% της ημερήσιας αποζημίωσης και των εξόδων διανυκτέρευσης, σε πλήρη ικανοποίηση του σχετικού αιτήματος και ότι το ΥΠΠΟΑ έχει ήδη προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την εξασφάλιση της απαιτούμενης σύμφωνης γνώμης του Υπουργείου Οικονομικών, καθώς για κάθε τέτοια αναπροσαρμογή πρέπει πρώτα να εξευρεθεί ο απαιτούμενος δημοσιονομικός χώρος. Επίσης, τους ενημέρωσε ότι η αύξηση θα ισχύσει αναδρομικά από 1ης Ιουλίου 2022, όπως αιτήθηκαν, κάτι που επίσης έχει γίνει δεκτό και από το Υπουργείο Οικονομικών. Της σημερινής συνάντησης είχαν προηγηθεί, εξάλλου, διαβουλεύσεις και εκτενείς συζητήσεις με τη συμμετοχή και του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, Γιάννη Μόσχου, και τα περισσότερα από τα παραπάνω ήταν ήδη γνωστά στα Σωματεία.

Παρά λοιπόν την συμφωνία που επετεύχθη, τα δύο Σωματεία εξέδωσαν δελτίο τύπου, με το οποίο ανακοινώνουν ότι θα πραγματοποιήσουν στάση εργασίας αύριο, Παρασκευή 8 Ιουλίου 2022, την ώρα που στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, είναι προγραμματισμένη να παρουσιαστεί στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου η Μήδεια του Μποστ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού, μία παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου.
Εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς, γιατί, αφού επετεύχθη συμφωνία, τα δύο Σωματεία απειλούν να ακυρώσουν την αυριανή παράσταση. Σίγουρα όχι γιατί δεν ικανοποιήθηκαν τα αιτήματά τους. Άλλωστε, τα αναφέρουν στο ίδιο το δελτίο τύπου τους ως "συμφωνηθέντα". Απειλούν να την ακυρώσουν γιατί το ΥΠΠΟΑ δεν δεσμεύθηκε "με μια γραπτή δήλωση".
Αυτό που δεν αναφέρουν στο δελτίο τύπου τους, είναι ότι η ικανοποίηση του αιτήματος απαιτεί νομοθετική τροποποίηση: Προκειμένου να τεθεί σε ισχύ η εν λόγω αναπροσαρμογή, θα πρέπει να τροποποιηθεί η συγκεκριμένη διάταξη που προβλέπει τις εν λόγω αποζημιώσεις. 

Με άλλα λόγια, η ημερομηνία της ψήφισης της τροπολογίας δεν εξαρτάται μόνο από τη βούληση του ΥΠΠΟΑ και του Υπουργείου Οικονομικών, που είναι εκπεφρασμένη κατά ομολογία των ίδιων των Σωματείων, αλλά και από τον προγραμματισμό του νομοθετικού έργου της Βουλής, κάτι για το οποίο το ΥΠΠΟΑ δεν μπορεί προφανώς να δεσμευθεί γραπτώς. Η αλήθεια λοιπόν είναι ότι το ΥΠΠΟΑ έχει κάνει αποδεκτό το αίτημα του Σωματείου Εργαζομένων στο σύνολό του, και ως προς την αύξηση και ως προς την αναδρομικότητα. Παρόλα αυτά, τα Σωματεία αποφάσισαν να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις αύριο, διακινδυνεύοντας μία παραγωγή που πληρώνεται από τους Έλληνες φορολογούμενους, στερώντας το κοινό από την πρόσβαση στον πολιτισμό, ζημιώνοντας το Εθνικό Θέατρο και το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, και δημιουργώντας αβεβαιότητα για την αυριανή παράσταση για την οποία πολύς κόσμος έχει προγραμματίσει να ταξιδέψει. Με άλλα λόγια, τα Σωματεία είναι διατεθειμένα να προκαλέσουν με προσχηματικό τρόπο μια τεχνητή κρίση, καθώς ουσιαστικά θα απεργήσουν, διεκδικώντας τα, κατά δική τους ομολογία, ήδη συμφωνηθέντα. Τα συμπεράσματα τα αφήνουμε στην κρίση του κοινού, στο οποίο απολογούμαστε για την ταλαιπωρία".

Περισσότερες πληροφορίες

Μήδεια

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Η γλαφυρή σάτιρα-σταθμός για την ελληνική πραγματικότητα, γραμμένη το 1993 σε δεκαπεντασύλλαβο στίχο, σηματοδοτεί την πρώτη παρουσίαση νεοελληνικού έργου στην Επίδαυρο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Φεστιβάλ Αθηνών: Τι κρατάμε από το φετινό θεατρικό πρόγραμμα της Πειραιώς 260

Τι αποτύπωμα άφησαν οι δώδεκα ελληνικές και ξένες παραστάσεις στην Πειραιώς 260, που έριξε αυλαία την προηγούμενη εβδομάδα; Καταγράφουμε μερικές σκέψεις, εντυπώσεις και συμπεράσματα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
06/08/2022

Τι ετοιμάζει ο Νίκος Διαμαντής για τον Σεπτέμβριο;

Ο σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Σημείο θα παρουσιάσει μία θεατρική- εικαστική εγκατάσταση στο Ισλαχανέ στο πλαίσιο του θεσμού "Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός".

Τρεις extra παραστάσεις για τον "Συλλέκτη"

Ένα από τα σημαντικότερο θρίλερ της μεταπολεμικής λογοτεχνίας ο "Συλλέκτης" του Τζον Φόουλς παίρνει παράταση λόγω της θερμής υποδοχής του κοινού.

Μια ακόμα βόλτα στις "Γειτονιές του κόσμου" από τον Οκτώβριο

Μετά από δύο χρόνια επιτυχημένων παραστάσεων, "Οι Γειτονιές του κόσμου", του Γιάννη Ρίτσου αλλάζουν θεατρική στέγη και μας δίνουν ραντεβού στο Θέατρο Τζένη Καρέζη.

Οι "Πέρσες" θα παιχτούν στο Ηρώδειο και στο Θέατρο Δάσους

Αν δεν είδατε τους "Πέρσες" του Αισχύλου σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά, στην Επίδαυρο ή στην Ελευσίνα, κλείστε θέση για το Ηρώδειο της Αθήνας, ή το Θέατρο Δάσους της Θεσσαλονίκης.

Το Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος βάζει πλώρη για το 2023

Περισσότεροι από 1.000 επισκέπτες παρακολούθησαν το Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος που εγκαινίασε η Περιφέρεια Αττικής. Η φετινή επιτυχία γεμίζει με αισιοδοξία τους διοργανωτές, οι οποίοι ξεκινούν να ετοιμάζονται για την επόμενη χρονιά.

Aίας

Ο Αργύρης Ξάφης γοητεύτηκε βαθιά από το έργο και το δραματικό και ιδεολογικό βάρος που φέρει ο κεντρικός ήρωας, προχωρώντας σε επιλογές που άλλοτε λειτουργούν και άλλοτε –συχνότερα– δεν δικαιώνονται επί σκηνής.