Τι θα δούμε φέτος στο θέατρο Άττις;

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος επανέρχεται με την αριστουργηματική «Νόρα» και παράλληλα προετοιμάζεται για δυο ακόμα παραστάσεις. Ποιες είναι αυτές;

Τι θα δούμε φέτος στο θέατρο Άττις;

Όταν δεν σκηνοθετεί στα μεγάλα θέατρα του εξωτερικού ή δεν ταξιδεύει με τις παραστάσεις του στο Τορίνο, στην Αγία Πετρούπολη, στην Ταϊπέι, στο Πεκίνο, στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ, στη Μόσχα κ.ά., ο Θεόδωρος Τερζόπουλος, σχεδιάζει τις επόμενες παραστάσεις. Παγκοσμίως διάσημος για τη σκηνοθεσία ελληνικών τραγωδιών, είναι ένας από τους καλύτερους εν ζωή σκηνοθέτες, ο οποίος δεν στηρίζει την έννοια του ρεπερτορίου στο θέατρο του, το Άττις. Οι επιλογές του έχουν πάντοτε σχέση με αυτό που τον απασχολεί, τον κινητοποιεί, τον εμπνέει και δημιουργεί κίνητρα για ωραίες συνεργασίες.

Το ανέβασμα του ιψενικού κοινωνικού και ψυχολογικού δράματος «Νόρα», διαχρονικό δραματουργικό σύμβολο των δικαιωμάτων της γυναίκας για την ισότητά της στην κοινωνία αγαπήθηκε, ξένισε, προκάλεσε συζητήσεις για την δραματουργική και ιδεολογοαισθητική ανάλυση, την σκηνοθετική και υποκριτική εμβάθυνση σε κάθε πρόσωπο του έργου. Τον περασμένο Μάρτιο ο πασίγνωστος Βρετανός κριτικός Michael Billington έγραψε στην Guardian: «Αν έπρεπε να περιγράψω το ύφος του, θα το χαρακτήριζα τελετουργικό μινιμαλισμό. […] Ο Τερζόπουλος μεταφέρει την ουσία του κειμένου μέσα από τον λόγο και την κίνηση. […] Περιγράφει το έργο ως μία μάχη μεταξύ «του τρομαγμένου εγώ και του καταπιεσμένου αληθινού εαυτού» και αυτή η ουσιώδης σύγκρουση ενσαρκώνεται ευφυέστατα από τη Σοφία Χιλλ, που παίζει με κάθε ίνα της ύπαρξής της». Θα συμφωνήσουμε, η Σοφία Χιλλ σου κόβει την ανάσα. Το πάθος και το όραμα του σκηνοθέτη για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στήριξαν και οι άλλοι δυο ηθοποιοί. Ο Τάσος Δήμας και ο Αντώνης Μυριαγκός συμπυκνωτικά σαρκάζουν ευθύβολα τις ορατές και τις αθέατες πλευρές των σχέσεων. Η παράσταση θα ξεκινήσει να παίζεται στο Άττις στις 19 Νοεμβρίου τηρώντας αυστηρά το υγειονομικό πρωτόκολλο.

Τι θα δούμε φέτος στο θέατρο Άττις; - εικόνα 1
«Alarme»

Υπάρχουν σκέψεις να παιχτεί και πάλι το «Alarme» μια σκηνική σύνθεση με αφορμή την αλληλογραφία της Μαρίας Στούαρτ με τη Βασίλισσα Ελισάβετ. Πρωτοπαίχτηκε, το 2011, και ήταν μια συγκλονιστική σωματική, πνευματώδης μελέτη της συμβιωτικής σχέσης μεταξύ δυο βασιλισσών που δεν συναντήθηκαν ποτέ στην πραγματική ζωή, με πρωταγωνίστριες τη Σοφία Χιλλ και την Αγλαϊα Παππά. Την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου του 2022 προγραμματίζεται η πρεμιέρα ενός ακόμη άτιτλου έργου που αποτελεί το τέταρτο μέρος της τετραλογίας, μαζί με το «Alarme», το «Amor» και το «Ανκόρ». Βασίζεται σε ένα κείμενο του Θανάση Αλευρά και σε μια ιδέα που ενώ φαίνεται ότι είναι ενδοθεατρική – οι ζυμώσεις και οι συγκρούσεις ανάμεσα στους ηθοποιούς και τους ρόλους – ωστόσο γενικεύεται και αφορά όλη την κοινωνία. Κεντρικός άξονας του έργου είναι η σχέση με την παράδοση από την οποία προσπαθούμε να γαντζωθούμε και το βεβιασμένο κυνήγι της ελπίδας και της προοπτικής σε έναν κόσμο που αυτοκαταστρέφεται και καταρρέει. Αναμένουμε.....

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ακρόαση από το θέατρο Αγγέλων Βήμα με προορισμό τη θεατρική Αυστραλία

Ένα θεατρικό αφιέρωμα στη σύγχρονη δραματουργία της Αυστραλίας ετοιμάζει το Αγγέλων Βήμα για τη σεζόν 2025-26.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/07/2025

"Η θάλασσα και ο γέρος": Ο Τάσος Νούσιας στον συγκλονιστικό ρόλο του Σαντιάγο, στην Ηλιούπολη

Ο βραβευμένος Τάσος Νούσιας πρωταγωνιστεί, για 2η χρονιά, στην παράσταση "Η Θάλασσα και ο Γέρος" – μια θεατρική μεταφορά του αριστουργήματος του Έρνεστ Χέμινγουεϊ "Ο Γέρος και η Θάλασσα", σε σκηνοθεσία Μαρλέν Καμίνκσι.

"Στο τσακ!" της Δήμητρας Παπαδοπούλου – Η ξεκαρδιστική κωμωδία επιστρέφει

Η ανατρεπτική κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου "Στο τσακ!" επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης και υπόσχεται γέλιο μέχρι δακρύων, μέσα από παρεξηγήσεις, σύγχρονες σχέσεις και... εκπλήξεις στο τσακ.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου συνεχίζει την καλοκαιρινή της περιοδεία

Έχοντας ήδη επισκεφτεί κάποια θέατρα της Ελλάδας και του εξωτερικού, η κατά Τερζόπουλο "Ορέστεια" συνεχίζει να περιοδεύει με τελευταίο σταθμό το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Αποκλειστικό: Ένα θερινό σινεμά γεννιέται στο Επί Κολωνώ

Το Επί Κολωνώ είναι μια κυψέλη πολιτισμού που δεν σταματά να ονειρεύεται και να μοιράζεται ιδέες και εμπειρίες. Φέτος, μετατρέπει την αυλή του σε θερινό σινεμά, προσκαλώντας μας σε βραδιές ποιοτικού ανεξάρτητου κινηματογράφου, κάτω απ’ τον πλάτανο.

"Ιφιγένεια / Βορά": Από τον βωμό της Αυλίδας, στη σκηνή της Πειραιώς

"Ήρθα εδώ, να δω τη θάλασσα, να διαλογιστώ, ν’ αλλάξω. Πάντα μπορείς να ξαναρχίζεις…". Με αυτή τη φράση ξεκινά το ταξίδι της Ιφιγένειας, όχι στην Αυλίδα αυτή τη φορά, αλλά στην Πειραιώς 260, μέσα από τον θεατρικό μονόλογο "Ιφιγένεια / Βορά", σε κείμενο της Βίβιαν Στεργίου και σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου.

"ζ-η-θ, ο Ξένος": Η Κλέλια Ανδριολάτου διασχίζει την Οδύσσεια του Μαρμαρινού

Στην παράσταση "ζ-η-θ, ο Ξένος" του Μιχαήλ Μαρμαρινού, η Κλέλια Ανδριολάτου συμμετέχει σε έναν πολυμελή θίασο και μιλά για τη δύναμη της ομάδας, την έννοια του "ξένου" και τη βιωματική αφήγηση της Οδύσσειας, λίγο πριν δούμε την παράσταση στην Επίδαυρο (11 & 12/7).